a prečo nepomenoval hlavné príčiny nárastu úmrtí.
predmetný rozhovor v SME na titulke:
https://video.sme.sk/c/22604584/s-matematikom-kollarom-o-datovom-pekle-video.html?ref=trz
On doslova zavádza pozornosť od kľúčových zlyhaní vo včasnej ambulantnej liečbe na to, že my nevieme koľko ľudí sa kde nakazilo, čo presne je rizikové, aby sme vedeli, čo presne majú ľudia robiť, kde konkrétne sa chrániť.
Ja som o tomto písala už niekoľko článkov v októbri, že Česko má takéto dáta a práve Českom sa on oháňa, že kde konkrétne v ktorých sférach sa u nich nakazilo najviac ľudí. Oni už v októbri zistili, že najviac ľudí sa nakazilo nie na verejných podujatiach, ale celá polovica ľudí v práci a mali zostavený aj rebríček v presne akých profesiách, kde vyšli také prekvapujúce výsledky, že napríklad predavači sa ocitli až na 13.mieste a učitelia na 3.mieste a až za nimi boli zdravotníci 4.miesto, lekári 11.miesto.
A keď tento rebríček konkrétne dnes niekto nemá aktualizovaný, tak môžeme využiť práve tie české rebríčky, keď oni ich majú podrobné, lebo to sa v jednotlivých krajinách natoľko nelíši a situácia mení skôr rýchlejším šírením pri mutáciách.
Ak sme v októbri mohli vedieť, že na 3.mieste je to školstvo, tak predsa logicky pri rýchlejšom prenose sa neocitne 3.miesto až na 12.mieste! A aj v súčasnosti Prymula opäť potvrdil, že u nich je už druhou najrizikovejšou oblasťou školstvo.
Takže my nepotrebujeme špeciálne dáta pre Slovensko, ktoré budú iné než v Česku a na to odvádzať pozornosť od toho, čo sa teraz nerobí, ale si to uvedomiť a potom neotvárať školy, keď sú zaplnené nemocnice!
A čo urobili? Práve školy otvorili a práve to bolo len populistické politické opatrenie, že vyhovieme nátlaku verejnosti, hoci to presne podľa týchto rebríčkov a zistení nemá logiku.
Ešte v decembri médiá a politici doslova klamali, keď šírili vo verejnosti domnienku, že prvé stupne základných škôl fungujú bez problémov!
Toto bolo závažné zlyhanie, pretože to nebola pravda, že bez problémov a naopak a boli už na hrane a za hranou, koľko prípadov sa vôbec netrasovalo, netestovalo ani po nákaze žiakov a rodičov a po už nerešpektovaní semaforu. Ale v médiách sa sústavne šírilo, že fungujú bez problémov a politici to opakovali na tlačovkách ako dôvod, prečo otvoriť aj druhé stupne škôl, aby sa len zapáčili verejnosti.
=========
A dnes ste sa ako poučili?
Už je ten rebríček iný, keď vás naozaj zaujíma?
Nie, vôbec sa nepoučili, lebo ešte teraz, už v tomto roku chceli a chcú otvárať školy v ešte horšej situácii než bola na jeseň a pred Vianocami a oháňajú sa pritom len sociológmi, ako deťom prospeje byť v škole a celkom ignorujú tieto rebríčky aj z iných štátov.
Tak načo také rebríčky potrebujete, keď ich aj tak budete ignorovať?
Ak chce niekto, so zdravým rozumom, znižovať nápor na nemocnice, tak presne tým, čo sa doteraz nerobilo a to zameraním sa na včasnú ambulantnú pomoc lacnými liekmi a dostupnosťou lekárov a nie tak, že toto sústavne ignorujete a do tejto situácie ešte chcete otvárať školy, hoci Česko vám jasne hlási, že školstvo sa pohybuje na prvých priečkach!
A zas to mnohí robia aj zo zištných dôvodov! Päť firiem sa uchádza o testovanie detí v školstve a jeden test pre triedu stojí 20 eur. Dnes chcú mnohí podnikatelia a firmy testovať len preto, že na tom jednoducho zarobia a vôbec tu kompetentných nezaujíma, kde sa najviac šíri nákaza. Vyhráva testovanie pre obyčajné podnikanie s testovaním!
Na lacnej liečbe by už totiž nezarobili, ako si všetci môžete zarobiť len na testovaní!
Takže sa nevyhovárajte na to, že neviete presne naše rebríčky! Viete ich z iných krajín, ale nehodia sa do politického len populizmu (SaS, opozícia chce otvárať školy) a zároveň len chýbajúcimi dátami sa snažíte odpútať pozornosť od neliečenia v ambulanciách už všeobecných lekárov a od len vášho podnikania s testami.
A na to matematik Kollár len poslúžil. Keby ho to naozaj bolo zaujímalo, tak sa o to zaujíma už skôr a už v októbri ich vie a niekde spomenie. Nikoho to doteraz nezaujímalo. Týchto odborníkov stále zaujíma len politický boj, návšteva u prezidentky, ich kariéra odborníkov, čo o včasnej liečbe nepočuli a sústavne ich zaujíma len testovanie, lebo na tom mnohé firmy zarobia ešte aj v tom školstve!
Pritom žiakom to vôbec nepomôže, pretože rozbijete v triedach online vyučovanie a tretina až polovica žiakov zostane už aj bez online vyučovania a odkázaná už len na zasielanie úloh, lebo v tejto situácii a s podmienkou testovania nenastúpia všetci a ešte sa rodičia školám vyhrážajú, že na nich dajú trestné oznámenia.
A to stále nedostanete do škôl žiakov druhého stupňa, čo len vytvárate falošné zdanie, že školy sa otvárajú ale nie pre žiakov, čo celé mesiace v školách neboli, ale práve len pre prvé stupne, ktoré do Vianoc riadne fungovali. A tým ešte rozbijete ich online vyučovanie, čo majú od januára, ktoré už nedostanú tí, čo ich v tejto situácii nechcú dať do škôl.
Nie je to prospešné pre žiakov prvých stupňov ZŠ, len pre zisky testovacích firiem na školách, čo už čakajú, ktoré z nich vyberú!
Dopĺňam o čerstvú informáciu z internej pošty učiteľov pred 1 minútou:
„Už mi píšu rodičia, že zrejme budú pozitívni, keďže majú vysoké teploty a ešte len sú objednaní na pcr . No veru, bude to zaujímavé , pretože tento prípad sa už u mna v triede opakoval a dieťa si spokojne (podľa nariadení RUVZ !) prišlo po 10 dňovej karanténe do školy ( teraz je 14 dňová viem) , no a keďže sa môže nakaziť kľudne na 6.,8.,10. deň, bude to veselé , čo nám donesú tie deti do školy. Nechapem len jednu vec, prečo nemôžu tie deti testovať . To už rodičia sú tak citliví, že protestujú aj v tomto? Mali by to povinne nariadiť pred nástupom do školy a boli by sme zhrození koľko detí je pozitívnych. Je mi z toho vsetkeho zle ako sa to všetko robí naopak.“
.
To vyrieši jedna veta vo vyhláške, že učiteľ v... ...
je smutné,že takéto čosi tvorí učiteľský stav!... ...
Nasla som, ktore firmy sa takto idu zarobit na... ...
To si tukas len ty a este sa na sebe zabavas. ...
Vsak nech podnikaju ale nielen podnikaju, co u... ...
Celá debata | RSS tejto debaty