Založ si blog

Zrelosť muža môže vidieť len žena

Tak som sa na túto samotu tešila a cítim sa ako v kostole, keď si pustím tvoje pesničky. Moja duša sa mi stále zdá malá na toľký smútok, čo znie z jednej pesničky. Muži, ktorých som mala najradšej na svete, boli starí muži, určite po päťdesiatke.

Nech si mladí myslia, čo chcú, ale ako mužom hovorí niečo zrelosť pri ženách, tak ja to cítim tak, že muž je zrelý až po päťdesiatke.
To by ste tých mužov museli vidieť ženskými očami, ktorých videniu by tiež nechýbala aspoň minimálna zrelosť, aby ste vedeli o čom hovorím.
Muž musí byť za svojim zenitom, aby zjemnel do takého smútku, aký mladý muž nepozná.

Najradšej na svete mam jedného staršieho muža. Je pre mňa vždy medzistupňom k Bohu, aby som si vedela predstaviť, že život nekončí a vtedy to cítim presne, prečo nie.
A že ho spoznám aj v listoch na stromoch, aj keby sa tisíckrát zmenil, tú vetu – láska buď je alebo nie je a to nám príde na rozum práve vtedy, keď je.
Dnes sa mi mnohí pomiešali. Keď som svojho dedka našla sedieť na zemi vedľa postele. Povedal mi, že sa boji smrti.
A môj svokor je dnes pred smrťou, už len dožíva a ešte stále mu nezošediveli vlasy.
Náhle ho porážka skolila a on behom pol roka je už úplne bezvládny a ma preležaniny.
Ale aj k láske majú najbližšie.
Mladosť proste na zrelosť nemá, možno vo chvíľach veľkého smútku a hlbokého dojatia.
Socha muža by mala vrásky a hlavu vo svojich dlaniach. Nestála by pri ňom žena, stal by už sám, toľko by mal síl. A všetky ženy by boli už len ako z rozprávky o svete.

 

Poslal mi vtedy svoj preklad Moustakiho z francúzštiny, keďže voľakedy študoval francúzštinu. Je to muž, ktorého možno niektorí budú poznať pod nickom „Viola Vyholená“, čo potom vyšlo aj knižne:

„Vidíš, že som neskúšal básniť, len som trochu dlaňou vyrovnal záhyby prekladu.
A teraz Solitude – Samotu.
Aj tam som uhládzal trošku záhyby a miestami mi tam dokonca skočil aj rým, tak som nepohrdol. Zmysel je presný, len obrazy sa trochu líšia. Myslím, že som tomu príliš neublížil
Odmysli si na tú chvíľu hudbu, to tiež. Čítaj to ako jednolivé vety a len tam , kde sa rýmuje, sa poddaj akože básni.“

Ma solitude
Pour avoir si souvent dormi avec ma solitude
Je m´en suis fait presqu´une amie une douce habitude
Elle ne me quitte pas d´un pas, fidéle comme une ombre
Elle m´a suivi ca et la aux quatres coins du monde
non, je ne suis jamais seul avec ma solitude
Quand elle est au creux de mon lit, elle prend toute la place
et nous passons de longues nuits, tous les deux face a face
Je ne sais vraiment pas jusqu´ou ira cette complice
Faudra-t-il que j´y prenne gout, ou que je réagisse
non, je ne suis jamasi seul avec ma solitude
Par elle j´ai autant apris que j´ai versé de larmes
Si parfois je la répudie jamais elle ne désarme
Et si je préfere l´amour d´une autre courtisane
Elle sera a mon dernier jour, ma derniére compagne
Non, je ne suis jamais seul avec ma solitude

(Georges Moustaki – Ma Solitude)

*********

Moja samota

Tak často večer zaspávam so svojou samotou

až sa mi skoro stala nežnou kamarátkou

na krok ma neopúšťa, verná je ako tieň

na cestách, doma, všade, bez nej sa nepohnem

Nie, nikdy nie som sám, samota býva so mnou stále

V posteli sa mi rozvaľuje a celú si ju zaberá

tak naše dlhé noci plynú, ležíme spolu tvárou v tvár

Fakt neviem, kam až zájde môj komplic samota

Ak niečo nepodniknem, celkom sa na ňu namotám

Nie, nikdy nie som sám, samota býva so mnou stále

Cez ňu som toľké pochopil, že mi až tiekli slzy

vracia sa, keď ju zaženiem, keď som občas tak drzý

Keď práve celkom inú ľúbim, nepovie: to mi vadí

Vie, že ma sama, posledná nakoniec vyprevadí

Nie, nikdy nie som sám, samota je tu so mnou stále

 

 

Pre mňa „hymna liberálov“:

 

 

 

Spieva skutočná „Viola Vyholená“:

 

 

 

 

 

.

„Česká iniciativa zajistí ukrajinské AFU granáty jen na 18 dní rovnocenné dělostřelecké činnosti“

21.04.2024

„Česká iniciativa zajistí ukrajinské AFU granáty jen na 18 dní rovnocenné dělostřelecké činnosti“ Aj to ich ešte len chce zohnať a nebude ich platiť ako naši progresívni hlupáci na predĺženie vojny o 18 dní. „Jenže ukrajinská média a vojenští komentátoři tlumí nadšení, protože těch 180 000 granátů je kapka v moři a Ukrajině to [...]

Na toto prispievate – len na väčší počet obetí!

18.04.2024

Aby ste dokázali pochopiť Ukrajincov, musíte si na ich mieste predstaviť seba. Ale to niektorí ľudia nedokážu. Bohužiaľ, to niektorí ľudia nedokážu, lebo vedia si predstaviť len seba a nemajú žiadnu empatiu. Takže, predstavte si seba. Predstavte si Slovákov o ktorých viete, že ešte aj väčšina progresívnych voličov by pred vojnou ušla. Keby vyhlásili vojnu a [...]

Superdebata lídrov kandidátiek do EÚ – Nerudová v nej bola paródiou na progresívcov

16.04.2024

To, čo nám tu celé roky chýba, sú diskusie k rôznym závažným politickým témam. V našom mediálnom priestore sa diskusie k politike už celé roky nevedú, vymenili ich len jednostranné diskusie jednej politickej strany. Škoda, že na Slovensku sa takejto politickej diskusie nedočkáme a aby bola taká dlhá! Všimnite si, že moderátorka v nej len moderuje [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,492
Celková čítanosť: 5553217x
Priemerná čítanosť článkov: 3722x

Autor blogu

Kategórie