Založ si blog

Kerberos

Správa o cenzúre ma zastihla v zahraničí. Chcela som si otvoriť českú alternatívnu stránku, čo je nové a už sa nedala, pokým slovenské sa ešte dali. Keď som so svojimi vnučkami, nemám na politiku čas. To je čas, keď som od politiky alebo čo sa deje, odpojená vždy. Ja som spala v teplej vyhriatej posteli a ráno ku mne pribehla dcéra, že máme správy od Asije, ktorá sa nám neozývala. Na žiadne správy z FB nereagovala. Asija je najlepšia priateľka mojej dcéry zo stredoškolských čias, keď Asija študovala na Slovensku, inak je z Kyjeva. Aj ja som si ju veľmi obľúbila lebo je to veľmi milé dievča. Už pred rokmi som jej povedala, že keby sa čokoľvek dialo, môže prísť bývať k nám a budeme jej pomáhať akoby bola naša ďalšia dcéra, že s nami môže takto počítať. No potom odišla študovať do Poľska a moja dcéra do Česka. Ešte pred pár dňami som dúfala, že je stále v Poľsku a nie je v Kyjeve. No ráno pribehla moja dcéra s tým, že Asija je v Kyjeve aj s manželom a posiela nám fotky, čo je za ich blokom, kde si pred polrokom kúpili byt a kde sú teraz v metre aj so svojim psíkom – Asija čapica, naobliekaná, vedľa nej psík a tak spali v metre na karimatkách. Potom môj syn púšťal takú hudbu MEUTE na plné pecky a z toho na mňa najviac zapôsobila skladba Kerberos, lebo to bola presne tá skladba, čo ma rozplakala ako hudba, čo bola naporúdzi.

 

 

 

Ako vo filmoch, keď máte zhustený obrazový dej a k tomu len hudbu, videla som to ako film s obrazmi vojny, toho metra… a k tomu táto hudba.

 

Môžete akokoľvek stáť na strane Ruska alebo Ukrajiny, na niečej strane, každý má svoju Asiju alebo je Asijou sám a môže vám byť ukradnuté, čo, kto, kde, kedy, chcel, mohol, nemohol.

Myslela som na to, čo mi mama rozprávala o bombardovaní ich dediny na jej narodeniny. Ona ešte patrila k ľuďom, čo by nikdy neštvali do vojny, lebo to zažila. Ale keď vymrú takíto ľudia, vždy sa nájdu noví, čo do nej štvú. A nie preto, že sú zlí, len sprostí.

 

Keď som v triede povedala „Dobré ráno“, spýtal sa môj najlepší žiak: „Pani učiteľka, držíte palce Rusku alebo Ukrajine? Lebo Peťo (štvrták z rannej družiny) drží palce Rusku.“ A potom rozprávali, čo hovorili k vojne ich rodičia. Asi tak 2/3 kritizovali USA, Anglicko, Čaputovú. Napríklad: „Moja mama mi hovorila, že sa do toho nemala Čaputová starať.“ A 1/3 zas hovorila opak a že poslali peniaze na utečencov a hračky, že Putin sa rozťahuje.

 

Bola som prekvapená, že deti tak vedia zopakovať rodičov, čo hovorili doma. Pritom som sa nikoho z nich nepýtala, ani jednu jedinú otázku som nepoložila nikomu – Čo na to hovoria rodičia u vás doma. – Také niečo by som si nedovolila. Akýkoľvek rodič by sa mohol sťažovať, že čo sa mám čo vypytovať, čo na niečo ich rodičia doma!

Ale keď sa hlásili, že chcú povedať, čo hovorili na vojnu ich rodičia, tak som si ich len vypočula. A čakali, čo na to poviem ja.

 

A ja som to uzavrela tak, že som im povedala, že na všetky otázky im odpovedia ich rodičia, lebo ich rodičia najlepšie rozumejú politike a čo im hovoria, je pravda. Absolútne som odignorovala, že každému niečo iné a aj opačné. Sú ešte dosť malí, aby to postrehli, že to bolo v rozpore a každého som tým utvrdila v tom, že je to presne tak, ako mu povedali jeho rodičia a môže veriť svojim rodičom, čo mu hovoria. Tak by si to želali aj ich rodičia, aby som im nevstupovala do ich výchovy, či už si myslia to alebo ono. Žiadne dieťa by nemalo byť štvané proti svojim rodičom, že jeho rodičia si myslia niečo nesprávne! Nám neprišla zhora žiadna propaganda, aby sme na prvom stupni ZŠ šírili niečo aj proti výchove rodičov, akože toto si všetci majú myslieť. Rovnako nikto odo mňa nechce, aby som ja komentovala, či je pravda veriť v Boha alebo nie. Možno raz znovu príde do škôl aj niečo také ako v socializme, keď som prišla zo škôlky s tým, že najprv nič na svete nebolo a potom, keď prišiel Lenin, tak odvtedy bolo všetko, domy, školy… a to nám povedala pani učiteľka.

 

Ale porozprávala som im o Asji, ako je v metre so svojim psíkom, aby si vedeli predstaviť, čo tam teraz ľudia prežívajú, to je najlepšia výchova proti vojne.

 

 

 

=======

 

 

„Takmer každá vojna, ktorá sa začala za posledných 50 rokov, bola výsledkom mediálnych klamstiev.“

Julian Assange

 

 

Chmelár 28.2.:

 

 

AK CHCEŠ MIER, PRIPRAVUJ MIER

 

 

Víťazoslávna póza Ivana Korčoka a spol, že oni mali pravdu, je skrz naskrz falošná. Nedajte sa pomýliť. Oni nespravili pre mier a pre to, aby sa situácia nevyhrotila až do vojenského konfliktu, vôbec NIČ. Celý čas len stupňovali napätie, rozoštvávali, vyostrovali spor, až dosiahli svoje – a toto má byť víťazstvo? Áno, Putin je agresor, ale oni nie sú mierotvorcovia. Len dve hodiny sa včera naši vládni predstavitelia vytešovali, že ponúkli Bratislavu ako miesto mierových rokovaní. Minister Korčok to označil za „ocenenie našej práce“ a jeho štátny tajomník Klus sa nadchýnal: „Bolo by veľkou vecou, ak by Slovensko vstúpilo do histórie ako krajina, v ktorej sa zrodil mier.“ Vzápätí to Putin odmietol a prvé stretnutie sa má uskutočniť na bielorusko-ukrajinských hraniciach… Viete, bolo by to tragikomické, keby to nebolo také smutné. Tak oni bezohľadnou mocenskou aroganciou presadia vojenskú zmluvu s USA, po celý čas stupňujú verbálne útoky voči jednému z aktérov konfliktu, a potom očakávajú, že si nás vyberú ako neutrálneho sprostredkovateľa mierových rokovaní? Úplne vážne? Stalo sa presne to, na čo som upozorňoval v sobotu, ale aj dávnejšie. Slovensko stratilo svoju komparatívnu výhodu, keď bolo povestné tým, že malo výborné vzťahy s oboma stranami rôznych konfliktov (srbsko-chorvátsky, izraelsko-palestínsky, rusko-ukrajinský atď.). Stratilo ju vinou súčasnej vlády a prezidentky, ktorí vychýlili kurz našej zahraničnej politiky tak výrazne proamerickým smerom, že na to musel upozorniť aj Vladimír Putin pri nástupnej audiencii nového slovenského veľvyslanca.

 

Mojím dlhodobým snom a želaním je, aby bolo Slovensko mierovým štátom alebo (ako nás k tomu nabádal pápež František) poslom mieru v strednej Európe. Lenže to pri súčasnej politike nie je možné. Všetci slovenskí politici sa odvolávali na pápeža, ale pápež vo svojom volaní po odzbrojení a mieri zostal osamotený. A predsa sa včera pripomenul: „Neprestaneme sa ozývať… Kto vedie vojnu, zabúda na ľudskosť. Nevychádza z ľudu, nehľadí na konkrétny život ľudí, ale uprednostňuje svoje záujmy a moc pred všetkým ostatným… A dištancuje sa od obyčajných ľudí, ktorí si želajú mier a ktorí sú v každom konflikte skutočnými obeťami… Opakujem: Odložte zbrane! Boh je s tými, ktorí vytvárajú mier, nie s tými, ktorí používajú násilie.“ Podobne reagoval vo svojom vyhlásení aj tibetský duchovný vodca dalajláma, ktorý povedal: „Vojna je zastaraná, jedinou cestou je nenásilie. Problémy a nezhody sa najlepšie riešia prostredníctvom dialógu.“

 

Obávam sa najhoršieho. Obávam sa, že aj keby sa chceli Ukrajinci a Rusi dohodnúť, nedovolia im to tí, ktorí tam v extrémne veľkom objeme dovážajú zbrane. Nepoznám vojenský konflikt v moderných dejinách, ktorý by sa rýchlo ukončil po tom, čo sa tam skoncentrovalo veľké množstvo zbraňových systémov. Stojím jednoznačne na strane Ukrajiny, ktorá bola podlo a v rozpore so všetkými normami medzinárodného práva prepadnutá. Za všetko to nesmierne utrpenie, za ľudské obete, obrovské množstvo utečencov a zničené obydlia nesie nespochybniteľnú zodpovednosť Vladimír Putin. Začínajú si to uvedomovať už aj niektorí poslanci Dumy, ktorí podľa vlastných slov hlasovali za ukončenie utrpenia ruskojazyčného obyvateľstva na Donbase, ale nie za bombardovanie obytných štvrtí v Kyjeve či Charkove. Ale stáť na strane ukrajinského ľudu neznamená automaticky podporovať vojnu.

 

Som v kontakte s ukrajinskou mierovou aktivistkou Ninou Potarskou, koordinátorkou Medzinárodnej ligy žien za mier a slobodu na Ukrajine, ktorá za dramatických okolností ušla zo svojej vlasti. Táto statočná žena vyjadrila pocity mnohých Ukrajincov vari najpresnejšie: „Mám pocit, že moja krajina sa stala bojiskom pre ambície všetkých veľmocí. Dve imperialistické mocnosti si chcú rozdeliť moju krajinu. My však chceme žiť v mieri. Viem, čo je to byť ostreľovaná z jednej i druhej strany. Bomby sú rovnaké. Strach je rovnaký. Toto nie je film. Žijú tu skutoční ľudia, umierajú tu skutoční ľudia, plačú tu skutočné deti. Prosím vás, zostaňte ľuďmi, nezatvárajte hranice, zastavte tú nočnú moru a vráťte sa za rokovací stôl. Môžeme tam sedieť s vami a držať vás za ruky, aby sme vám pripomenuli, čo je to ľudskosť, pretože to, čo sa deje, je strašné.“

 

Ale ten, kto chce mier, musí v tejto chvíli urýchlene začať pripravovať mier, nie hromadiť tam zbrane. Inak tá vojna bude strašne dlhá a desivo krvavá. Neverte cynikom, ktorí sa oháňajú starým klišé „ak chceš mier, pripravuj vojnu“. Treba objasniť, že autorom tohto hesla bol rímsky vojak Vegetius na konci 4. storočia a upadajúca ríša na základe jeho stratégie nikdy nedospela ani k víťazstvu, ani k mieru, ale ospravedlňovali si ňou svoje zločiny všetci krvaví dobyvatelia v dejinách. Vari sme za tých 1600 rokov nedospeli k niečomu civilizovanejšiemu? Vždy, keď vypukne vojnový konflikt, rýchlo sa zabudne na tých, ktorí ho mediálne rozdúchavali a živili pre svoje mocenské ciele. Doplatia na neho tí, ktorí boli proti nemu alebo vystrašene mlčali. Držím palce ukrajinskému ľudu. A obidvom stranám želám, aby dospeli k múdrosti, že tento konflikt sa nedá ukončiť víťazstvom, ale jedine zmierením. Sláva mieru.“

(krátené)

 

https://www.facebook.com/ChmelarEduard/photos/a.328767897155109/5204790079552842/

 

 

 

 28.2. Postoj Maďarska. Maďarsko nechce eskalovať tento vojnový konflikt:

 

 

16:58 Maďarská vláda v pondelok rozhodla, že nepovolí transport smrtonosných zbraní cez územie Maďarska, oznámil minister zahraničných vecí Péter Szijjártó na Facebooku.

 

„Sme povinní zabezpečiť, aby Maďarsko nebolo účastníkom vojny na Ukrajine. Maďarsko súhlasilo s aktivovaním Európskeho mierového nástroja, avšak dali sme jasne najavo, že nepošleme na Ukrajinu jednotky ani zbrane. Dnes sme priniesli ďalšie rozhodnutie, že cez územie Maďarska nebudú prevážané smrtonosné zbrane,“ povedal maďarský minister.

Takéto transporty by podľa jeho slov mohli byť terčom násilných vojenských akcií. „My sme povinní zaručiť bezpečnosť Maďarska a jej obyvateľov,“ zopakoval Szijjártó. (tasr)“

 

 

 

Denník N, zas to nemá logiku. Najprv tvrdili, že Putin je psychopat a šialenec, čo je schopný všetkého a zrazu už nie je šialenec, čo je schopný všetkého? No buď je alebo nie je. A ak majú pravdu, že je psychopat a šialenec, potom celkom rovnako, ako šialene pristúpil k vojne, rovnako šialene použije aj jadrové zbrane. Takže je dôvod aj na paniku a nie na eskalovanie napätia!

 

 

Riziko tu je, ale nemáme dôvod na paniku. Čo hovoria experti o Putinovej jadrovej hrozbe

 

„Čo to reálne znamená?

 

Už predtým sa v prejave, ktorým vo štvrtok oznamoval inváziu na Ukrajinu, vyhrážal štátom, ktoré budú do konfliktu zasahovať, „dôsledkami, akým nečelili nikdy vo svojej histórii“.

„Určite to neznamená, aby sme hľadali cestu do krytu. Tak ďaleko nie sme.“

 https://dennikn.sk/2744206/putinove-slova-o-jadrovych-zbraniach-su-signalom-zapadu-aby-sa-nemiesal-experti-vsak-nevylucuju-ze-by-ich-pouzil/?ref=tit

 

 

 

To môže mať rovnako rýchly spád, ako ste boli prekvapení útokom na Ukrajinu! Behom pár hodín to bolo inak!

 

 

 

28.2. Postoj Smeru. Smer nechce eskalovať tento vojnový konflikt:

 

 

Smer odmieta podporu Ukrajiny vojenským materiálom, aj ochranu slovenských hraníc vojakmi NATO. „Nechápem, prečo má naša vláda potrebu posielať na Ukrajinu zbrane a prispievať tak k ďalšiemu napätiu,“ napísal Robert Fico v stanovisku. „Nechápem, prečo za každú cenu vláda pozýva na územie Slovenska cudzích vojakov, veď máme tisíce profesionálnych vojakov.“

Fico tvrdí, že síce „odsudzuje použitie ruskej vojenskej sily na Ukrajine a podporuje všemožnú humanitárnu pomoc vojnovým utečencom z Ukrajiny“, ale vládni politici podľa neho „vyhrocujú napätie“.

„Slovensko musí mať aj vlastný názor, nemôže len nekriticky čakať a pozerať, čo urobia veľkí hráči a potom to bezhlavo opakovať. Slovenskí politici musia mať dôstojnosť. Vládni politici ju nikdy nemali, o to viac som šokovaný, ako ju strácajú niektorí kolegovia z opozície. Prezidentka a vláda absolútne ignorujú potreby Slovenska a Slovákov a slovenský národný záujem, ktorý nemôže spočívať vo zvyšovaní napätia. Čakajú nás na Slovensku ťažké ekonomické a sociálne časy a naši ústavní činitelia nerobia nič, aby sme ich zvládli.“

 

 

No najradšej v poslednom čase počúvam Baráneka. Toto som si ešte nestihla vypočuť, ani predchádzajúce, ale na jeho názor som zvedavá.

 

 

Pravda je prvou obeťou vojny…

 

 

 

.

Na toto prispievate – len na väčší počet obetí!

18.04.2024

Aby ste dokázali pochopiť Ukrajincov, musíte si na ich mieste predstaviť seba. Ale to niektorí ľudia nedokážu. Bohužiaľ, to niektorí ľudia nedokážu, lebo vedia si predstaviť len seba a nemajú žiadnu empatiu. Takže, predstavte si seba. Predstavte si Slovákov o ktorých viete, že ešte aj väčšina progresívnych voličov by pred vojnou ušla. Keby vyhlásili vojnu a [...]

Superdebata lídrov kandidátiek do EÚ – Nerudová v nej bola paródiou na progresívcov

16.04.2024

To, čo nám tu celé roky chýba, sú diskusie k rôznym závažným politickým témam. V našom mediálnom priestore sa diskusie k politike už celé roky nevedú, vymenili ich len jednostranné diskusie jednej politickej strany. Škoda, že na Slovensku sa takejto politickej diskusie nedočkáme a aby bola taká dlhá! Všimnite si, že moderátorka v nej len moderuje [...]

„jak je Západ poštval do války, nechal beze zbraní chcípat, a potom nakonec zradil, aby chránil Izrael, a nemusel obětovat své vlastní finanční zisky“

15.04.2024

„USA přitom mají 8000 vozidel M-113 ve skladech a 5000 v arzenálu!“ „Západní mocnosti tak nemají problém za den vystřelit na ochranu Izraele víc raket, než Kyjevu dodaly za celou válku“ Progresívni šialenci sústavne len Slovákom obúchavajú o hlavu, že Ukrajine nedodávame zbrane, čo my sme im už dali všetko a nemáme ani na [...]

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,491
Celková čítanosť: 5541206x
Priemerná čítanosť článkov: 3716x

Autor blogu

Kategórie