Založ si blog

Ručné práce Slovákov

Už som písala, že mojim snom by bolo mať obchod s ľanovými vecičkami. V Brne moja dcéra videla taký obchod, kde predávajú len ručne vyrábané vecičky a tá pani, čo ich vyrába a zároveň predáva, si v tom obchodíku celé dni pletie a vyrába tie veci. Môžete to rovno vidieť a rovno si to tam aj kúpiť. Tak taký obchod si predstavujem ako oázu pokoja a kráľovstva ľanových vecí. Páčilo by sa mi, keby sa tam vyrábali ľanové šaty, obrusy, utierky, ľanové prestierania, drevené podnosy, ľanové uteráky, debničky vintage, šperky zo špagátov a dreva a taký vidiecky štýl – hlavne ľan a drevo. Najviac sa mi páčilo sledovať výrobu sviečok a ich mäkké orezávanie do rôznych tvarov, čo sme videli v takom obchodíku v Španielsku.

Aby ste si vedeli predstaviť, čo je pre mňa top móda, tak je to štýl obliekania tejto ženy. Nieže by som tak chodila vyobliekaná ja, lebo ja toľko ľanových vecí nemám, ale tento štýl ženského obliekania a pôsobenia obdivujem. Asi menej ľudí, lebo je taký naprosto prírodný:

https://www.sashe.sk/byCaldero/detail/bouquet-de-fleurs

https://www.sashe.sk/byCaldero

a pre deti: „Skřítek ze Sněhové pláně“

https://www.sashe.sk/byCaldero/journal/pod-severskymi-horami

 

Vďaka stránke Sashe som sa naučila pliesť košíky a vyrábať vintage drevené truhličky. V koronovom čase som sa tam najradšej „prechádzala“ a uvedomovala si, koľko tvorivých ľudí máme a čo všetko dokážu vyrobiť. To vás inšpiruje, čo všetko by ste si chceli vyrobiť sami. Taktiež sa mi tam najviac páčia šperky a podľa mňa šperky, žiadne zlaté šperky na tie uzlíkované a s drevom a kameňom nemajú. Napríklad toto je môj najkrajší šperk z voskovaných špagátov, ktorý mám práve odtiaľ:

https://www.sashe.sk/OwlDry/detail/karkulka-1

Taktiež tam nájdete aj drobnosti, len tak kamienky pre radosť alebo malinový med.

https://www.sashe.sk/Vkm/detail/len-sa-nezamotat-na-kameni-malovane-1

Už som raz celé roky robila niečo iné než pracovala v školstve a robila kamenárku, keď som sa naučila sekať do kameňa písmená a zlátiť písmená plátkovým zlatom, takže k ručným piplavým prácam vzťah mám.

V poslednom čase som sa naučila pliesť takéto deky, máte tu rôzne vzory:

https://www.sashe.sk/handmade/uzitkovy-textil+uzitkovy-textil-prikryvky_____?hladat=Alize%20deky&od=najpacivejsich-rok

 

Prikladám svoje dve, ku ktorým som si sama nakreslila vzor, čo som odpozerala na pintereste. Ale dobre som sa pritom pocvičila v trpezlivosti, lebo keď mi ušlo nejaké očko, aj niekoľko radov som párala. Niekto na to trpezlivosť nemá a mne práve piplavé ručné práce nevadia, takzvaná monotónna práca. Napríklad pri sekaní do kameňa, to je piplavá práca a ešte viac zlátenie. Potom som vymyslela, že to naučím celú triedu a naučila som to celú triedu, aspoň si pocvičili jemnú motoriku hoci jednoduchým pletením. Ozdoby – srdiečka som im tam vyplietla ja. Niektoré deti boli také šikovné, že za dva dni mali celé šály a pustili sa rovno do svojej detskej deky na svoju posteľ. Tiež im potom pletenie už chýbalo, či nemáme ďalšiu vlnu.

 

Ale teraz sa mi najviac páči tento vzor a presne táto úžasná farba k nemu – video a postup.

 

Moje deky s vlastným vzorom – modrá petrolejová a ružovo pudrová:

 

foto autor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Opozice uvažuje o odebrání pravomocí vládě k vyjednávání mezinárodních smluv s pomocí nového prezidenta! „

28.03.2024

To ide o stratu veta, vnútenie kvót na migrantov, čo sa už len nevolajú kvóty a zaťahovanie do vojny, čiže tretej svetovej! „Na Slovensku hrozí palácový převrat proti vládě Roberta Fica?“ Takto opozícia bojuje proti výsledkom volieb, že sa snažia vnútiť svoju politiku všetkým občanom, ktorá vo voľbách prehrala – cez prezidenta! K tomu [...]

Ako Korčok obhajuje stratu veta Slovenska

27.03.2024

Progresívni trollovia na Pravde tu klamú ľudí, že Korčok nie je za stratu veta! A takto progresívci klamú ľudí všade, aby netušili že s Korčokom si na svoju hlavu volia stratu veta našej krajiny, o čo sa má tento poskok Progresívneho Slovenska zasadzovať celkom rovnako ako v Česku ich prezident Pavel. Celkom rovnako, ako Čaputová pred voľbami na prezidentku [...]

Lipšic tam povedal: „Myslím si, že každý človek si urobí na to názor sám! „

27.03.2024

Nemám rada nespravodlivosť. A to až tak, že keď moja najväčšia opozičníčka na SME nyrra, ktorá bojovala za tábor náboženských fanatikov, mala pravdu a iní na ňu nespravodlivo útočili, nedalo mi to a postavila som sa na jej stranu. Práve vtedy, keď na ňu najviac útočili a mohla som byť škodoradostne ticho, nedalo mi to, že má pravdu a postavila som sa na jej stranu, [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,474
Celková čítanosť: 5518555x
Priemerná čítanosť článkov: 3744x

Autor blogu

Kategórie