Problém inklúzie v školstve
Ani problémy s inklúziou nie sú čiernobiele, aby sa dalo jednoducho povedať, že inklúzia je len prospešná alebo len zlá myšlienka.
Myšlienka je to krásna ale prináša so sebou veľa praktických problémov v dopadoch, čo všetko sa zvládnuť dá a čo už nedá v našich podmienkach. Napríklad inklúzia je možná keď ju učitelia môžu fyzicky stíhať a to určuje aj počet žiakov!
Všetky dopady môžu posúdiť nie ľudia od stola, čo o tom majú len predstavy a nevyskúšali si to, ale len učitelia, ktorí s integráciou žiakov majú reálne skúsenosti, čo sa dá stíhať a čo už nedá a pri akých počtoch.
Učitelia už celé roky dozadu majú v každej triede žiakov s poruchami v učení, čo je v prvom rade byrokracia navyše ako v zdravotníctve a často sú požiadavky od psychológov nereálne!
Psychológ si rieši jedného žiaka a keby ste to všetko mali splniť, celej triede zostane z vyučovania len časť, keďže takých žiakov máte rôznych a každý vyžaduje niečo iné a pozornosť. Nerieši ich ani jeden psychológ, takže navzájom o sebe ani nevedia, aký je súčet toho, čo by chceli od jedného učiteľa, ktorý nemá v triede len troch takýchto žiakov a k nim ešte ďalších dvadsať!
Už roky dozadu tým boli učitelia neúmerne preťažovaní, navyše s byrokraciou a bez asistentov učiteľa, ktorý navyše za nič nezodpovedal, len čakal na pokyny, čo je tiež len ďalšia práca pre učiteľa.
Takto sa v školstve stalo to, že všetci, včetne psychológov len plánovali a spolu naplánovali niečo nezrealizovateľné!
Ono to tak len vyzerá, že sa to všetko plní, ale nie je to fyzicky možné, keďže vyučovacie hodiny sa tým nenatiahli a kompetentným o tom stačí len byrokracia!
A teraz ten problém, ako nám v tom podrážajú nohy, myslím všetkým učiteľom, progresívci – ich učitelia a ich aktivisti.
Keby učitelia držali spolu a mali rovnaké podmienky na vyučovaní, aj tí progresívni (učitelia a rôzni aktivisti) by vedeli, že sa to nedá fyzicky stíhať a bez toho, aby na to celé triedy doplácali!
Ale progresívni učitelia a rôzni aktivisti s bežnými učiteľmi nedržia, lebo učia v celkom iných podmienkach!
Oni si všetky tieto inovatívne metódy realizujú na prevažne súkromných školách, kde majú nielen celkom iných žiakov, ale aj iné počty žiakov!
To aj ja by som vedela dávať rozumy, keby som mala menší počet žiakov a navyše z podnetného prostredia alebo skúšala si to len dva týždne!
Ale takíto ľudia nás o tom poučujú, ako sa to dá a ako sme len leniví a zaostalí, keď na bežných školách presne to isté nerobíme!
No oni majú aj iné počty detí, nemajú rôzne spektrum psychológov (rodičia si vyberajú rôznych) a majú ako ukážkový „materiál“ celkom iné deti!
Čiže keby učili na bežných školách, čo neučia, tak ani oni by to nestíhali s veľkým počtom žiakov a zo znevýhodneného sociálneho prostredia!
(Ja mám navyše špecializáciu z VŠ na deti zo znevýhodneného sociálneho prostredia, takže o týchto problémoch sme sa ešte viac učili.)
Týmto na nás celkom kašlú, že my máme iné podmienky ale dávajú sa a dávajú ich za vzor, čo všetko máme stíhať, ale do celkom iných podmienok!
Preto vzniká to, že nás pomáhajú zotročovať, keďže ako aktivisti nám ich súkromné školy dávajú za vzor, ale do bežných škôl by ísť učiť nechceli!
Keby si nevyberali zo školstva len hrozienka – málo detí, podnetné prostredie, nadané deti, iné materiálne zabezpečenie, tak majú predstavu, čo všetko sa v iných podmienkach a s inými žiakmi z nepodnetného prostredia nedá!
Ale oni si vyberú hrozienka a potom sa dávajú za vzor!
To je to, čo sa bežným učiteľom na nich nepáči, že nemajú predstavu o bežných školách z ktorých ušli ale pomáhajú nás ničiť ich nereálnym vzorom pre nás!
Na bežných školách by to tiež nedokázali, keby mali k tomu ešte byrokraciu navyše, ktorú na súkromných školách nemajú!
Lebo tým sa aj pýšia, že nemajú a preto tam ušli!
Výsledok je, že nás títo progresívni aktivisti s ich veľkolepými myšlienkami a metódami ničia ako nereálny vzor do iných podmienok a navyše ohováraním, že keď toto nezopakujeme, čo nie je naša vina, že to je naša zaostalosť a lenivosť!
Keby s nami držali nejakú „európsku jednotu“, čo nevedia jednotne držať ani s tými doma, tak ako politickí aktivisti mohli pomáhať všetko toto riešiť!
Mohli spolu s nami vysvetľovať prečo sa to nedá, čo konkrétne sa musí zmeniť (napríklad počty žiakov).
A miesto toho nás umlčiavajú ako zaostalých!
Poviem vám to na príklade. Predstavte si ich ako skupinu s 12 ročnými žiakmi, čo by sa na turistike dávala za vzor prvákom, že aj vy môžete zvládnuť toľko kilometrov ako my!
A celkom by ignorovali, že my máme prvákov, čo toľko kilometrov nezvládnu!
A miesto toho, aby nás podporili a pomáhali to vysvetľovať, by sa starali o to ako nás umlčať ako len zaostalých!
A potom by sa dali za vzor, že ich 12 roční to zvládli a preto to mali a mohli zvládnuť aj prváci!
A keď nezvládli, bola to naša chyba!
Takto sú sebeckí a zavretí len vo svojej politickej progresívnej bubline o svojej tvorivosti a našej zaostalosti!
Od 32 min. k tejto téme a všimnite si ako je to v zahraničí! Aj to odignorovali:
POLITIKA 24: Tomáš Drucker (29.6.2025)
Denník N takto štve proti vláde a Druckerovi. Článok napísala výtvarníčka, ktorá je tým podľa seba aj odborníčka na školstvo!
Ešte zo seba robia takéto chúďatká akokeby boli Židia, ktorých niekto prenasleduje!
Neznášam takéto divadlo a hru na city ako od hysterických žien, aké sú preto chúďatká, hoci v zahraničí (v Česku) by mali len 70 % normatívu alebo nič!
„Občania inej kategórie“
„To, že sú na Slovensku ľudia, ktorí sa rozhodnú ísť do takého komplikovaného projektu, ako je založenie školy, ako je vzdelávanie detí s rôznymi hendikepmi, by mal štát odmeňovať a nie trestať.
Ministerstvo prichádza s návrhom, ktorý slovenské školstvo vracia o tridsať rokov späť do času, keď na Slovensku neexistovali iné školy ako štátne, keď deti chodili do spádovej školy bez ohľadu na preferencie či potreby, keď sa deti s hendikepom zatvárali do osobitných škôl a dnes už bežné dis- diagnózy nemali ani len meno. Návrh neštátne cirkevné a súkromné školy znevýhodňuje a ukladá im podmienky, ktoré likvidujú základné kamene, na ktorých stoja. Deti, ktoré do takých škôl a škôlok chodia, by mali prísť o časť normatívu a ich rodičia teda o peniaze.“
Tu vytvára klamlivý dojem, že bežné školy nemajú už celé roky žiakov s rôznymi diagnózami akokeby ich mali len súkromné školy!
V podstate všetci títo progresívni aktivisti o bežných školách sústavne klamú!
jeden komentár pod tým:
„To vzdelanie je rovnaké, či na štátnej, alebo súkromnej škole, tak prečo nemajú dostať rovnakú sumu? Tie deti sú všetky občania Slovenska.“
Pretože štát chce výchovu a vzdelanie aj pre deti zo znevýhodneného sociálneho prostredia!
A to je aká hanba, že to neviete, hoci práve títo progresívni aktivisti nám Rómov a deti zo znevýhodneného prostredia otĺkajú o hlavu!
Ale keď sa majú učiť spolu s ich deťmi, nielen Rómovia, tak nie sú ochotní kvôli nim nechať svoje deti „zakrnieť“!
Videli ste ich skutočný záujem o rómske alebo chudobné deti z ťažkých podmienok a nakoľko sú pre nich takéto deti len reklama s ktorou nechcú nič mať!
Lebo to už je naozaj ťažká práca pre „zaostalých“ učiteľov, čo aj také deti máme!
Nehnevala by vás takáto falošnosť v školstve? A od tých, čo sa nám dávajú za tvorivý vzor?
Pre toto učitelia nemajú radi progresívnych aktivistov. Aby ste tomu rozumeli, prečo.
.
Celá debata | RSS tejto debaty