„Minister školstva Tomáš Drucker zdôraznil potrebu podpory detí z rôznych sociálno-ekonomických prostredí a zabezpečenia rovnakých šancí na kvalitné vzdelanie pre každého žiaka.“
Je to aj šikana celého štátu od EÚ a týchto organizácií za výsledky Rómov, no nielen Rómov ale detí zo znevýhodneného prostredia.
Keby ich bolo málo, zverejnia štatistiku ako je ich málo, aby ukázali, že to rozhodne nie je pomerom Rómov a učitelia sa majú zamyslieť ako učia deti, ktoré v škole boli!
Ale ako môžu učitelia zodpovedať za výsledky žiakov, ktorí v škole často chýbali?
Však zverejnite štatistiku koľko práve také deti v škole chýbali! A to nielen Rómov! Že to nie je ich absenciou v škole!
Ako ste teda zabezpečili, že majú rovnakú šancu ako iné deti, ktoré do školy chodili pravidelne?
To majú zabezpečovať a za to zodpovedať učitelia?
Učitelia navrhujú a zabezpečujú aby chodili do školy?
Žiaci o tom rozhodujú, či chodia do školy?
Typická odpoveď takého žiaka a pozor, nepíšem o Rómoch ale o deťoch s tými horšími výsledkami, keďže nechodia do školy!
Mama zaspala.
Zaspali sme.
Z rodinných dôvodov.
Autobus nám ušiel pred nosom.
V obchode bolo veľa ľudí, museli sme dlho čakať (Chceli im ráno kúpiť desiatu a tak sú chudobní, že ich stojí viac ako pripravená doma!)
Ako to dieťa môže za to, že neprišlo do školy?
Ako učitelia môžu za výsledky žiakov, ktorí na vyučovaní často chýbali?
Tie bohatšie rodiny nezaspávajú.
Autobus im neujde, lebo vstávajú skôr.
Desiatu im bohatšie rodiny pripravujú doma, lebo v obchode by ich stála viac.
Typická ospravedlnenka takých rodičov:
Môj syn zvracal a to zvracajú pravidelne skoro každý týždeň.
Týmto svoje deti učia aj klamať, lebo vie, že nezvracal ale rodičia ich len nedopravili do školy.
Deti bohatších rodičov toľko nezvracajú, lebo rodičia nemajú problém, čo si tak vymyslieť ako ospravedlnenie prečo nepriniesli deti do školy.
Ako to zmenia učitelia, keď náš štát a naopak Drucker, keď je minister školstva, nezabezpečil aby žiaci chodili do školy a mali takto rovnaké podmienky na vzdelávanie?
Tak, že sa teraz ešte zvýšil počet dní, keď si rodičia môžu vymýšľať, že ich deti zvracali!
Stačí, keď sa žiak v škole ukáže pár dní a potom si zas môžu vymyslieť, že zvracal, dokonca ešte viac dní!
Určite to vie viac detí než Drucker, že do školy sa dá chodiť ako do holubníka a všetci v triede vedia, že rodičia toho žiaka klamú, hoci som im to nepovedala. Ani malé deti neveria, že by pravidelne zvracal, chápu, že je to vymyslená výhovorka!
Nijako to nekomentujú, len sa tým učia, že dospelí klamú! A že niektoré deti majú rodičov klamárov!
Nevedia len to, že na vine je učiteľ, čo sa dozvedia keď vyrastú, že klamárom je aj minister školstva!
Ktorý bol platený za to, aby zabezpečil rovnaké možnosti pre všetkých žiakov – aby chodili do školy!
Alebo som za to ako minister platená ja a mám na to právomoc ministra a zodpovednosť ako minister?
NEZABEZPEČILI STE, aby všetci žiaci mali rovnaké šance učiť sa v škole!
Ministra školstva neplatíme za vyhováranie sa na učiteľov!
Lebo vy potrebujete túto reformu, že ste akože niečo robili!
Prácu akéhokoľvek učiteľa si vážim viac ako prácu takéhoto školstva – len byrokratov od stola!
V podstate na nás fungujú len ako naši pasáci a len vďaka nám môžu na školstve parazitovať s kariérou v kanceláriách a väčším platom!
A čo by asi tak vykazovali, keby neobťažovali byrokraciou?
Tak vymýšľajú nové teórie, ktoré, keby mali zvládnuť, tak zas ujdú len do kancelárie!
Povedzte mi v ktorom povolaní zodpovedáte za prácu, ktorú ste robiť nemohli?
Keď žiak v škole nie je, ako môže učiteľ zodpovedať za to, čo ho naučil? Ako za to môže tvorivosť alebo kritický priestor a diskusie žiakov?
Zistite si absenciu a podľa toho posudzujte, či mali žiaci rovnaké podmienky na vzdelávanie!
Štandard nechtiac objavil príčinu už 1.9.:
Žiak vynechá každú polovicu mesiaca, učitelia kritizujú nový počet ospravedlnení od rodiča
„Školský rok je predo dvermi a s ním aj téma novelizovaných ospravedlneniek. Čo sa zmenilo?
„Školy s rozhodnutím nesúhlasia. Podľa informácií žiadali, aby síce mohli rodičia ospravedlniť svoje deti najviac desať dní, nie však za jeden mesiac, ale za päť mesiacov.
Ako tvrdia, v praxi môže žiak podľa spomínanej novely vynechať až polovicu každého mesiaca zo školskej povinnej dochádzky, čo môže výrazne narušiť jeho vzdelávací proces.
Štátna školská inšpekcia s limitom nesúhlasí
To, že vysoká absencia žiakov negatívne vplýva na ich vzdelávacie výsledky, ukázali aj zistenia Štátnej školskej inšpekcie (ŠŠI).
„Je na zváženie, či legislatívna možnosť opakovaného ospravedlňovania žiakov rodičmi v rozsahu päť dní neroztvára nožnice absencie žiaka,“ upozornila hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.
Ministerstvo školstva totiž s účinnosťou od 1. júna 2024 zaviedlo novinku v pravidlách pre ospravedlnenky, ktorá vyvolala značnú kritiku nielen zo strany škôl. Novela je určená materským, základným aj stredným školám.
Ministerstvo školstva však verí, že usmernenie prispeje k jednotnému a spravodlivému postupu pri ospravedlňovaní neprítomnosti detí a žiakov, čím sa zlepší riadenie dochádzky a zvýši sa dôvera medzi školami a rodinami.“
Čítate tam učitelia alebo ministerstvo?
Sú učitelia ministerstvo?
Ak nie sú, kto je za to zodpovedný?
Už nie ministerstvo?
Kto za to zobral plat?
A aký?
Učiteľský alebo ministerský?
Štandard dnes:
Žiaci chýbajú čoraz viac. Môže za to novela ospravedlneniek, tvrdí školská inšpekcia
„Podľa zistení Štátnej školskej inšpekcie sú čísla absencií žiakov alarmujúce.“
Ale potom príde Drucker a za následky (testovanie) rozhodnutí ministerstva školstva obviní učiteľov, že neboli dosť tvoriví a neboli viac podnetní k žiakom, ktorí do školy nechodili!
Kto im teda zabezpečil rovnaké možnosti vzdelávania ako majú „bohatšie deti“?
Zabezpečilo ministerstvo, aby vôbec boli v škole?
Čo majú deti z tvorivosti, ktorú nevideli lebo v škole neboli? Chýbajú im diskusie alebo aby boli v škole?
A čo máme my z takého ministra, ktorý má tvorivosť ako to hodiť na učiteľov? (potrebuje zdôvodniť len byrokratickú reformu)
A ešte povedať, aby neboli urazení za konštruktívnu kritiku? – To bolo naozaj manipulatívne tvorivé!
Toto je príčina nerovnakých možností vzdelávania – neprítomnosť žiakov na vyučovaní!
Ak to nie je pravda, zverejnite štatistiky výsledkov testovania v súvislosti s dochádzkou!
A pekne po okresoch, aby bolo vidno v ktorých okresoch takto šikanujete učiteľov, že sú málo tvoriví!
Oni berú peniaze za tie rovnaké podmienky ???
Ľutujem ich, lebo viem, že je to k nim šikana a nie je to ich tvorivosťou!
Vážte si, že ešte neušli, lebo všetci na ich mieste by ste ušli, keby ste mali zodpovedať za to, za čo nemôžete a demotivovali by vás horšie než žiakov!
Vy máte školenia tvorivé? Koľkí by zaspali od nudy? A viete, čo je diskusia s učiteľmi?
Či k dospelým už môžme demagogicky zaostalo?
Ste ukážkou ako demotivovať učiteľov výhovorkami na učiteľov, aby ušli v ešte väčšom počte!
Ukážkou ako my nemáme pristupovať k žiakom!
Celkom rozhodne učitelia učia tvorivejšie než na nich pôsobí samotné školstvo, ktoré ich byrokraciou demotivuje!
Keby sme to robili ako školstvo, výsledky by sme mali ešte horšie!
Súvisiaci článok:
Priemer nám stiahlo 18 % chudobných rodín a nepodnetných rodín
.
Celá debata | RSS tejto debaty