„Nerobme z jednej normálnej pouličnej bitky celospoločenský problém“.
Táto veta je dnes konfliktom medzi dvomi stranami. Ale správne by mala znieť – Robme zo všetkých pouličných bitiek rovnaký problém.
Tu nejde o to, či to bola len pouličná bitka alebo vražda, lebo z každej pouličnej bitky sa ľahko môže stať aj vražda. Stačí niekoho kopnúť a už to máte – smrť!
Jeden chcel povedať – Robme zo všetkých a keď iné sú pre vás LEN pouličné bitky, prečo táto je už celospoločenským problémom? A má pravdu!
A druhý chcel povedať, že považovať to len za pouličnú bitku nie je normálne. A v tom má pravdu, keby nepochopil, ako to prvý myslel. Čo teda nepochopil.
Celkom bežné v diskusiách, že nepochopíme, čo tým myslel, lebo keď nepochopíme, tak sa máme do čoho zahryznúť.
Keď som mala asi desať rokov, mohli ma a to ani bitka nebola, zavraždiť na námestí.
Ale predstavme si, že by sa to stalo Filipínke.
Cudzinka by stála na námestí aj s dieťaťom a čakala na autobus. A niekto z okna by na ňu vyhodil kus lavičky. Keby tam stála s kočíkom a to drevo zasiahlo kočík, to dieťa by bolo na mieste mŕtve a v novinách by sa písalo, že slovenskí extrémisti ju pre rasizmus ohrozovali na živote, čo je celospoločenská hanba a celospoločenský problém. Aj keby jej dieťa dostalo len takým drevom do hlavy, aj tak by to bol rasovo motivovaný útok, keďže je cudzinka a tiež by to bol celospoločenský problém.
Polícia by sa neodvážila týmto prípadom nezapodievať, pretože by sa o to zaujímalo množstvo novín. V novinách by boli fotky, akú kladu nejakí Slováci vyhodili z okna na nič netušiacich cudzincov s dieťaťom. Pokiaľ ide o cudzincov, tak je celospoločenským problémom aj hádzanie kameňov do kočíka, nemusíte mať ani veľkú kladu dreva alebo kus lavičky, čo by dieťa na mieste zabil pri správnej trefe.
Moja mama mala smolu, že nebola cudzinka. Najprv mi chytala hlavu, či mám celú lebku a napriek tomu, že som dostala len úder do hlavy a nič vážne sa mi nestalo, rozhodla sa ísť s tým na políciu. A aby policajti mali predstavu, že to nebola len nejaká palica alebo menší kus dreva, tak zo sebou vliekla ten kus lavičky až na políciu. Ale keďže nebola cudzinka, tak to len spísali a spisovali a to bolo prakticky všetko závažné, čo sa v tejto veci vyšetrovania udialo. Vraj napomenieme ich a to bolo všetko, hoci presne vedeli, kde páchatelia bývajú.
Takto som sa už v detstve naučila, že celkom zbytočné je chodiť s takým niečim na políciu, lebo v takej veci nedokážu nič urobiť a nikoho to nezaujíma. To by musela byť cudzinka.
A keby ma v ten deň boli aj zabili, tak je to celkom iste v novinách len nejaká správička a to presne pre ten rasizmus.
Keď už som bola dospelá a sama matkou, moju dcéru, v tej dobe asi sedemročnú prepadli a okradli. Mohla som s tým ísť na políciu, ale už som vedela, že by to bolo zbytočné a maximálne by to len spísali. A domnievam sa, že práve pre rasizmus.
Musela by som byť cudzinka, aby to niekoho zaujímalo a bál sa to nevyšetriť kvôli rasizmu, lebo inak sa budem sťažovať.
Následkom bitiek a prepadov už zomrelo neviem koľko ľudí a buď sa to kvôli rasizmu vyšetruje alebo kvôli rasizmu nevyšetruje tak, ako má.
Obetiam sa povie, že sa s tým už nedá nič robiť alebo že sa majú odsťahovať, lebo polícia im ochranu zabezpečiť nemôže. Nie sú cudzincami, takže žiadny celospoločenský problém z toho nebude a noviny to zaujímať tiež nebude. Keby boli cudzincami, tak už by sa novinári zbehli a už by sme sa museli celospoločensky hanbiť, čo sa u nás deje a môže udiať. Takže všetko SÚ TO LEN POULIČNÉ BITKY aj keď niekedy s úmrtiami.
Považujem osobný príklad za dôležitý, lebo taktiež nepredpokladať, že keď na ľudí na zastávke hodíte kus lavičky, že to môže niekoho aj zabiť, je rovnako primitívne. Navyše som vtedy bola len dieťa a takýto primitívny útok som zažila osobne už ako dieťa.
Prečo ten útok, čo sa odohral voči mne, už nie je celospoločenský problém?
Ja síce nie som cudzinka, ale aj bezpečnosť našich detí by nás mohla zaujímať ako celospoločenský problém.
A pokiaľ nezaujíma a rozlišuje sa v tom, čo nás len pre rasizmus zaujímať bude alebo nebude, tak sa vôbec nečudujem množstvu a to celkom normálnych ľudí, ktorí nie sú extrémisti, že sa teraz pýtajú, prečo sa všetky útoky neposudzujú rovnako ako rovnaký celospoločenský problém?
Prečo je rasizmus zaklínadlom, čo budeme vyšetrovať a celospoločensky rozmazávať a čo zas pre rasizmus nebudeme?
Tak sú to všetko len pouličné bitky alebo celospoločenské problémy?
Ľudia prirodzene nie sú extrémisti, drvivá väčšina ľudí nie je extrémistami, ale práve k extrémizmu vedie IGNOROVANIE CELOSPOLOČENSKÝCH PROBLÉMOV.
Najprv sa tie celospoločenské problémy políciou, súdmi a novinármi ignorujú, až potom sa začnú rozmnožovať extrémisti ako NÁSLEDOK neriešenia celospoločenských problémov. A tak je to nielen v tomto, ale aj s inými témami – ako nám vznikali extrémisti.
Vznikali ako NÁSLEDOK neriešenia kompetentnými, ktorí sú pritom za to platení.
A nie je celospoločenským problémom, že mohla by som byť obvinená z rasizmu, keby som písala, kto napadol mňa a moju dcéru?
A nie je celospoločenským problémom, že keby som bola cudzinka, tak sa nám to už nemôže tak beztrestne stať?
Pre mnohých a zvlášť novinárov nie je, lebo NEPOUŽÍVAJÚ ROVNAKÝ METER na to, čo je alebo nie je celospoločenský problém.
A preto im ľudia už neveria!
Slovami Chmelára: „Nie, takéto správanie nikdy nebudem považovať za normálne a nemalo by byť normálne pre nikoho“ Dodávam, v normálnom štáte.
Počet trestných činov slovenských fašistov naozaj prudko rastie
Čo sa týka extrémistov:
Keď si chcete poradiť s extrémistami, tak si s nimi nikdy neporadíte, keď budete riešiť extrémistov, keďže nárast extrémistov je len dôsledkom a nie príčinou toho nárastu. Keď si chcete poradiť s extrémistami, tak musíte vyriešiť celospoločenské problémy, ktoré vedú k nárastu extrémistov.
Vidia ľudia, že sa riešia? Nevidia, lebo sa neriešia!
Takže darmo budete strihať už kvitnúcu burinu, keď ste nevytrhali korene, za čo množstvo ľudí zobralo plat a rôzne dotácie. Oni sú na vine, že tu dnes máme nárast extrémistov. Zobrali peniaze za niečo, čo nerobili a na čom sa len priživovali.
Keď ľudia uvidia, že sa celospoločenské problémy riešia, že sa nehádžu do zabudnutia len ako pouličné bitky a to pre všetkých rovnako, že sú postihovaní ľudia, čo sa na tých problémoch len priživujú, celkom prirodzene klesne počet extrémistov, pretože o bezpečnosť ľudí sa budú starať tí, čo sú za to platení a ľudia nebudú mať pocit, že by sa mali prečo búriť proti zanedbávaniu celospoločenských problémov.
Konkrétne k Rómom:
Keby všetci Rómovia kradli každý deň vrecia zemiakov, tak nikdy by nestihli tak okradnúť náš štát, ako ho aj im rozkradli nerómovia.
Rómovia náš štát nevytunelovali. To boli nerómovia v slušných oblekoch a aktovkami v rukách. Presne tí, čo nekradnú maličkosti, ale kradnú vo veľkom a robia megazlodejstvá. Bežný človek si ani nevie predstaviť, čo všetko a kde všade sa dá nakradnúť.
Takže, keď hľadáte príživníkov na našej spoločnosti, nikdy ich nenájdete medzi Rómami, lebo tí k tomu nemajú príležitosť. Ešte aj pomoc pre Rómov sa rozkrádala a nerómovia sa dokázali priživiť ešte aj na pomoci Rómom. Keby nerómovia nekradli, za všetky tie peniaze pre Rómov by sa im už dávno bolo aj účinne pomohlo a nerástla by ANI ICH kriminalita.
Ako spoznáte fašistu, čiže pre ľudí nebezpečného človeka:
Nie podľa rasy, nie podľa pleti, ale podľa jeho názorov a postojov k ľudskej rovnoprávnosti.
Akékoľvek zlo na tejto planéte pochádza len z neuznávania ľudskej rovnoprávnosti a rovnakej ľudskej hodnoty všetkých ľudských bytostí na svete. Ten spoločný znak fašizmu a nacizmu je princíp „nadčloveka“ a menejcenného človeka.
Je úplne jedno a len náterom a lakom, v mene čoho sa niekto cíti ako viaccenný než iní ľudia, či v mene kultúry, rasy alebo pohlavia. Tí hnednúci fašisti sú všetci, čo si myslia, že sú viaccenné ľudské bytosti len preto, že sa narodili v civilizovanejšej spoločnosti, len preto, že sú muži alebo len preto, že sú heterosexuáli. Lebo odtiaľ je len na krok aj k nacizmu, kde akákoľvek skupina ľudí rozhoduje o živote a prežití iných ľudí.
Preto k hnednúcim fašistom môžme rátať všetkých, čo neuznávajú rovnoprávnosť ľudí, žien a rovnoprávnosť homosexuálov. Sú to preto aj všetci kresťania, čo považujú homosexuálov za menejcených ľudí, ked nežijú podľa ich predstáv a sú to preto aj všetci moslimovia, čo považujú ženy, homosexuálov a inak veriacich za menejcenných ľudí. Aj moslim môže byť tak vyspelý a civilizovaný, aby chápal, čo je to ľudská rovnoprávnosť, keď tvrdí, že pred ľudskou nerovnoprávnosťou uteká a chce žiť v civilizovanejšej spoločnosti v Európe. Nedá sa utekať pred ľudskou nerovnoprávnosťou a pritom sa jej dožadovať na území, kde ma majú pred ňou zachrániť.
Kde ich možeme vidieť a čítať:
V náboženských kázňach o nerovnoprávnosti ľudí, prečo tí iní sú menejcenní, keď nežijú podľa ich predstáv – kresťania aj moslimovia, keď s tým súhlasia. V diskusiách, keď iných ľudí volajú len dobytkom. Čiže ako vidíte, vo všetkých skupinách, aj medzi kresťanmi, aj medzi moslimami, aj medzi diskutujúcimi.
Dôležitý článok k migrantom:
Vysvetľovali ľuďom, že za migračnú krízu môžu „bieli“ ľudia, nie moslimovia, ktorí im rozvrátili krajiny a teraz zneužívajú nás aj ich.
.
...pozri sa do zrkadla a potom možno niečo ...
nesprávny predpoklad .... nie je pravda, že ...
ja ten problém neriešim, do kočíkov by sa ...
A nepatris k tym, ktorych rozhorcuje hadzanie ...
Celá debata | RSS tejto debaty