„No, keď sa niekto v našej krajine správa k dievčatám ako pod vládou Talibanu, nebol to dôvod na vylúčenie zo školy ? „

 

Minulosť útočníka z gymnázia: dvakrát odsúdený za fyzické a verbálne útoky voči spolužiačkam – už ako deviatak skopal spolužiačku na chodníku aj do hlavy!

https://www.aktuality.sk/clanok/8lArtcE/minulost-utocnika-z-gymnazia-dvakrat-odsudeny-za-fyzicke-a-verbalne-utoky-voci-spoluziackam/

 

 

Najprv do školy prijmú násilníka a ani ako dospelého ho nie sú schopní vylúčiť zo školy, hoci sa vyhráža vraždami spolužiačkám!

 

A keď ich zrealizuje, tak vraj to vymyslela zástupkyňa, že bude mať individuálny plán, čo už sa jej nemôžete spýtať, či to naozaj vymyslela ona a nikto si neplnil svoje základné povinnosti – chrániť bezpečnosť študentov. Riaditeľstvo školy tým, že ignorovalo, že už skopal spolužiačku aj do hlavy, sociálka tým, že na to neupozornila, probačný dozor tým, že na to tiež neupozornil. Za čo ich vlastne platia?

Alebo musia mať tak veľa takýchto prípadov, že nestíhajú a len dúfajú, že nebudú aj vraždiť a prípadné ďalšie kopanie do hlavy neskončí smrťou!

 

Mali ho okamžite vylúčiť zo školy!

 

Ale dnešná spoločnosť pod novou ideológiou inklúzie problémových žiakov vytvára tlak na prijímanie takých študentov a žiakov!

 

 

Miesto toho, aby sa robila osveta o tom, čo ešte je reálne a čo už nie je, robí sa zhubná osveta, že stačí nám k tomu armáda psychológov a tí si poradia aj s psychiatrickými pacientami, pretože psychiatrov pre deti je málo a týmto sa nerozmnožia!

 

To je len zbožné a nereálne želanie, ako aj to, že ich nahradia psychológovia a tí to už vyriešia!

 

Napokon aj na Bránik sa vyjadril tak, že ani psychológovia by si s tým neporadili!

 

 

Myslím si, že školy to taja, že sa na nich vytvára nátlak, aby takých študentov prijímali a preto ich prijmú a nechávajú to vyhniť! Že snáď predsa vrahom nebude! A snáď nebude šikanovať a nejako to prežijeme!

 

 

Ja som zažila, že žiačku, ktorá ukradla zlatý prsteň spolužiačke na strednej škole, vylúčili zo školy. Nikto sa nestaral o jej IQ alebo EQ, kde sa teraz uplatní. Z pohľadu moderného školstva a uvedomelých mladých je to zaostalo kruté.

No z pohľadu, aký to malo význam, to bola výstraha iným, že keď chcú doštudovať túto školu nemajú ani len kradnúť! Nieto ešte skopať spolužiaka do hlavy, že ani potom by sa im nič nestalo, len by mali individuálny študijný plán, keby sa vyhrážali vraždami!

 

Preto ste sa na takých školách nemuseli báť zlodejstiev, násilia a neslušností. Tú školu nemusel doštudovať každý, dalo by sa povedať, že len nenásilník!

 

 

Dnes sa nerieši bezpečnosť na škole, hoci byrokraticky majú plné ústa šikany. Dnes je na celé školstvo nátlak, že s násilím si poradia linky dôvery a len psychológovia!

 

 

Vy nemáte také skúsenosti s psychológmi, aké majú práve učitelia! Dávajú im doslova až absurdné rady, ktoré sa nedajú fyzicky reálne splniť, lebo tie rady vymýšľajú za stolom s jedným dieťaťom!

 

Psychológovia by povinne mali aspoň niekoľko dní v roku reálne učiť, aby to zažili, ako sa dajú reálne ich rady aplikovať na celú triedu naraz!

Majú na to dostatok vzdelania, aby si to mohli vyskúšať v škole!

 

No nevyskúšajú si to povinne ani ako asistenti, ktorým sa otvárajú oči už len tým, že aspoň sedia na tých hodinách a vidia reálnejšie, čo sa naozaj dá!

 

 

Len jeden príklad za všetky. Mala som takého žiaka, ktorý neskôr pre psychiatrickú diagnózu mal individuálny učebný plán, lebo nevydržal v škole dlhšie než dve hodiny a mal taktiež problémy so spolužiakmi!

Psychologička tvrdila, že to iné deti mu ubližujú, lebo on jej to tak porozprával a ona mu všetko verila.

Keďže som v tej triede sedávala aj cez prestávky, ja som mala dôkazy, že je to presne naopak a deti mu neubližujú, no on im ubližuje. 

Nie, lebo ona verí jemu, nie mne, lebo učitelia sú zaostalí a nie uvedomelí ako psychológovia, čo teoreticky prevychovajú každého a celé triedy, len to za nich majú zrealizovať učitelia! A keďže ho neučil nikto iný než ja, nemala som ako dokázať, že je to blud a deti mu neubližujú a je to naopak!

Až pokým ho raz nechytila učiteľka z druhého stupňa ako škrtí menšieho žiaka.

 

Až keď sa dostal na druhý stupeň a mal už veľa učiteľov, všetci videli, že som hovorila pravdu, že ubližuje iným. Dovtedy to nikoho ani nezaujímalo, ani psychologičku!

 

Raz konkrétne sa tento žiak na druhom stupni vypýtal z hodiny na WC s tým, že pri odchode z triedy mladej učiteľke povedal, že „si ho ide vyhoniť na WC a pri tom si ju bude predstavovať“! Ako sa potom správal s spolužiačkám, keď toto si dovolili aj k učiteľke?

 

Moja dcéra zažívala na základnej škole sexuálnu šikanu aj so spolužiačkami a nemohli takého žiaka vylúčiť zo školy!

Na výberovej škole to už nezažívala len preto, že podobný primitív sa na ňu len nedostal! Ale keby sa dostal, nevylúčia ho tiež!

 

 

Myslím si, že keby učila v triede na druhom stupni takého žiaka psychologička, tak by z tej práce ušla! Lebo nie každý dokáže to, čo naše učiteľky na druhom stupni! Napríklad ja by som to nedokázala, každý deň zažívať to, o čom potom hovoria, čo všetko zažili.

Mne by vlasy vstali hore dupkom a dala by som výpoveď, toto by som odmietla zažívať!

Závidela by som každej upratovačke na škole, že to nemusí riešiť a zažívať!

 

Ja ich vždy obdivujem, že to dokážu a hovoria to celkom normálne! 

 

Ja im to nezávidím a nechcela by som to robiť ani za plat ako majú lekári!

 

Je to tým, že som človek z inej doby, keď ešte na školách existovala slušnosť. Dnes už neexistuje!

A pre mňa ako človeka z inej doby je to strašné. Nemohla by som zostať vnútorne citlivá, keby som musela mať hrošiu kožu ako v nejakom železničnom depe, kde lietajú vulgárnosti aj pred učiteľmi ako normálna komunikácia.

 

Raz som chcela učiteľom z druhého stupňa niečo povedať a len náhodou som začala pri obede vetou, že sa ich žiaci nezdravia nielen učiteľom, ale ani upratovačkám, kuchárkam… ani som nestihla dopovedať ani túto úvodnú vetu a začali sa všetci smiať, že to už dávno vedia, lebo ani im!

Bolo smiešne, že toto má byť nejaká novinka!

 

A to boli mladí ľudia okolo 30-40 rokov a aj muži! Tak napríklad toto berú ako normálku, že dnešní žiaci už nezdravia nikoho, len keď niekoho chcú významne poctiť! Dobrý deň v škole znamená – Na vás si spomínam a mám dobré spomienky!

Je to pocta! Takže žiaci, ktorí vás nepoznajú, vás nezdravia! Nevedia totiž, či si to zaslúžite, keďže vás ako učiteľa nepoznajú!

 

Ešte zvyknú zdraviť tých, ktorí ich aktuálne známkujú a to už celkom vypočítavo!

 

Ja som z inej doby, lebo ja zdravím aj upratovačky, kuchárky a susedov, ktorých poznám len z videnia a teda neviem, či si to zaslúžia!

 

Keď tak stojím na dozore a žiaci našej školy krúžia po chodbách, poznám ich len z videnia, lebo sme veľká škola a málokoho poznám, že by som ho aj učila. Myslela som si, že zdravia aspoň učiteľov na druhom stupni, ale ani tých, keď ich neučia. Zdravia ma len žiaci, ktorých som učila alebo som u nich niekedy zastupovala a chcú mi vzdať takúto poctu – Vás si pamätám!

Vlastne až po rokoch sa takto dozviete, kto si vás pamätá! Inak sme pre nich ako figuríny vo výklade. A to šťastné figuríny, že ich nemusíme učiť po tom, čo o nich počúvame. Na chodbách ešte vyzerajú normálne.

 

 

Deti na prvom stupni sú iný level. To je ešte krásny svet, povedala by som najkrajší. Často ich obdivujem, že sú lepší a usilovnejší než dospelí. Je to proste nádherný svet samej radosti, že sa v škole stretnú. Tešia sa do školy viac než ja.

 

Nikdy som neučila na druhom stupni, aby som pochopila na čom to takto končí. Ale vždy si myslím, že je to tým, že my si ich prežívame ako svoje deti s ktorými sme celé dni a celé roky a vieme o nich viac aj než ich rodičia. A na druhom stupni už tam vidím priepasť medzi učiteľmi a žiakmi. Už to nie sú ich deti, už o nich nič nevedia, lebo musia mať hrubú kožu, aby to prežili. 

 

Už sa len učia! Už na nič nie je čas!

 

Presne na to nie je čas, prečo má učenie zmysel a čo do učiva už nepatrí!

 

Už si nehovoria príbehy a všetko je to už len také naoko.

 

 

============

 

 

Z diskusie zo SME, aj tam sa ozývajú hlasy proti takejto „inklúzii“, keď deti vystavujeme väčšiemu nebezpečenstvu ako dospelé ženy, pretože ide len o deti!

 

 

„Škola nemala tušenia“???

Akože nemala?? Veď vedeli takmer všetko okrem toho probačného dohľadu! Veď preto ho preradili na indiv.štúdium, nie? Mali ho vyraziť zo školy. Toto je gymnázium, nie osobitné učilište, na gymploch takíto študenti nemôžu predsa študovať, neexistuje!!! Na našom gympli svojho času vylúčili spolužiaka za oveľa menšie delikty.“

 

 

a na akych skolach mozu studovat takito studenti? Na inej skole by sa z neho stal anjelik? Alebo na osobitnom ucilisti by vrazdy nevadili?

 

 

Lii:

A bolo by to ešte horšie. Vysoke IQ s nemožnostou sa konštruktívne realizovat,s nízkym EQ vedie k realizácii v emočne deštruktívných formách, v vysoko sofistikovaných formách zla, deštrukcie.

 

 

Keby to na tej skole vedeli, tak co by sa stalo? Odmietli by ho a skusal by to opat niekde inde.

 

Neverím, že nevedeli. Dá sa toto nevedieť? V tomto štáte možno, ak rodičia vedia, ako na to.
Možno to v škole aj vedeli, ale nevedeli, čo s tým. Boli na to príliš krátki, nezvládli by byrokraciu a tlaky okolo toho, tak dúfali, že to nejako vydržia, kým zmaturuje. Aj toto je naše školstvo a naše inštitúcie.

 

 

Hrať mŕtveho chrobáka alebo najlepšie nechať vyhniť.
Chlapec je z Ľubice, čo je dedina nalepená na Kežmarok, v podstate jeho mestská časť. Chodil na gymnázium do Lučenca, lebo tam bol v polepšovni („reedukčné centrum“). Odtiaľ ho dali na gymnázium do Sp. Starej Vsi, 40km od jeho miesta bydliska, hoci v Kežmarku je tiež gymnázium. Aj do Popradu by to mal z domu bližšie, to je cca 20km, tam je niekoľko gymnázií, jedno dokonca bilinguálne s nemčinou (pre neho nemčinára ideálne, nie?). No zdá sa, že ho potrebovali zašiť a dvojtisícová obec s gymnáziom na konci slovenského sveta je ideálne miesto. Ale nie pre jeho obete, ktorým život už nikto nevrátil.
A to individuálne štúdium. To sa dáva len tak, lebo niekto chce? Aby dal pokoj dievčatám? A ďalej sa to nerieši? A že sociálka sa teraz čuduje, že o tom nevedela… A škola sa teraz čuduje, že nevedela, že chlapec mal probačný dohľad. A takto do nekonečna, do stratena.
Jedna čudná vec za druhou. Očividne má veľmi zdatných rodičov, ktorí vedia, ako treba jednať so štátnymi inštitúciami a pekne ich ťahať za nos. A určite budú vedieť aj teraz, ako na to. Veď sám generálny prokurátor z Bratislavy sa okamžite a nezvyčajne rýchlo vložil do veci.
Nakoniec sa ukáže, že nikto nič nevedel, nikto za nič nemôže a chlapča len malo ťažšie obdobie (ako povedal dnes fico), takže taký normálny slovenský ľudský príbeh. Hodí sa to na nepríčetnosť a bude. Nebudeme predsa chlapčaťu ničiť život, nie?

 

 

Spomenutý probačný úradník ešte chodí do práce?

 

 

inklúzia celé zle

10 lajkov

 

 

ak ja neviem, rozumiem ze v skole uplne nevedeli s kym maju docinenia.

ale ked uz pochopili ze musi mat individualny studijny plan aby neprichadzal do kontaktu s ostatnymi studentami, no tak to je asi ten posledny moment kedy si asi mohli povedat ze by bolo fajn zistit si nieco o jeho minulosti.

aj ked neviem ci by to niekam viedlo, ci je mozne nejakym sposobom sa ho zbavit, asi ani nie. ale minimalne mu mohli psychologovia venovat nejaku zvysenu pozornost alebo co.

 

 

Toto ani nie je o tom, ze nevedeli. Vedeli. Ale podcenili vaznost informacii. Ak ziak 9. rocnika dobije dievca az tak, ze to skonci na sude, tak by mali zasvietit vsetky cervene kontrolky vsetkym kompetentnym. Ved to uz hrozi realnou psychickou chorobou. Zda sa mi, ze sa bojime v spolocnosti priznat si, ze nase deti mozu mat aj psychicke ochorenia.“

 

 

Na spodask je taká fluktuácia ako snáď nikdy nebola, učitelia tiež nie sú čo kedysi, každý rodič a decko sa oháňa len svojimi právami, ale boh ťa chráň ak im pripomenieš ich povinnosti.
Áno aj štát zlyhal lebo minimálne od korony odborníci upozorňujú na narastajúce psychické problémy detí, termíny u psychiatrov sú tak 6 mesiacov a štát s tým nič nerobí.teda sorry snaží sa zlikvidovať aj to málo čo zostalo ako IPčko. Štát nevie vytvoriť podmienky aby si udržal schopných ludi v školstve,na spodask, atď. Ale zbavovať rodičov viny a len ich ľutovať,nie je správne. A najsmutnejšie je, že zase budeme len počúvať prázdne sľuby a plány od kompetentných. Nakúpiť kamery nestačí, možno by bolo ja čase sa povenovať aj posilneniu psychológov, psychiatrov

 

 

„Aby sme tomuto študentovi minimalizovali dosah dievčat, pani zástupkyňa navrhla, či nebude najlepšie pre neho individuálne vzdelávanie. Nebude pri dievčatách a esemesky sa zablokujú.“


Toto nie je riesenie, chalan si mohol hladat ine cesty ako sa k dievcatam dostat kedze ho to zjavne lakalo ublizit im. Hrozne citanie toto.

 

 

No, keď sa niekto v našej krajine správa k dievčatám ako pod vládou Talibanu, nebol to dôvod na vylúčenie zo školy ?
Predsa v našich školách platí pri vyučovaní rovnoprávnosť medzi žiakmi alebo už nie ?
Nekomunikatívnosť probačného úradu – to je v našich končinách povinnosť pre GDPR ?
No a nepoznám výstupy reedukačného centra, ale vo výsledku je to tragické.
Pochybenia, kde sa človek pozrie. Na konci tragédia.

 

 

Inac, pani riaditelka tvrdi: „Škola nemala tušenia. Do tohto týždňa sme so zástupkyňou netušili, čo všetko s tým chlapcom bolo.“


Ale na Nku vcera dali rozhovor s byvalym studentom nebohej pani zastupkyne riaditelky, ze z neho mala strach a aj z komisionalnych skusiek mala zly pocit. Takze bud to pani riaditelka nevedela alebo nehovori tak ako sa veci fakt mali.

 

 

Nebudem ešte súdiť, na to mám málo informácií, ale niečo tu nesedí na vyjadrení pani riaditeľky.

Tak na škole už dávnejšie vedeli, že mal súd kvôli tomu, že fyzicky napadol dievča. Individuálny študijný plán na tej istej škole mal tiež kvôli tomu, že napádal dievčatá. Od jeho mamy tiež už dávnejšie vedeli o tom, že písal útočné statusy na dievčatá. A písali na neho dokonca posudok na sociálku. Toto pani riaditeľka nie je bežné, robí sa to len v prípadoch, kedy má dieťa problémy. Ale uvedomujem si, že možnosti školy sú obmedzené v tomto…

Bude nesmierne ťažké stanoviť konkrétneho vinníka tejto tragédie. Chlapec splnil podmienky na prepustenie z reedukačného centra, tak ho prepustili. Ani tým najprísnejším probačným dohľadom a najlepšou prácou sociálky sa nedalo zabrániť skratu v jeho hlave, následkom čoho došlo k vražde dvoch nevinných ľudí. Či budeme všetky deti, čo prešli reedukačnými centrami alebo sa niečoho v minulosti niečoho dopustili niekam zatvárať a izolovať ich? To sa nedá. Jediný kto podľa mňa vedel o ňom všetko a vedel čoho je schopný mohli byť len a len jeho rodičia, zvlášť ak to boli vzdelaní ľudia, dokonca lekársky vzdelaní ľudia…

 

 

Na skolu zoberu v podstate kazdeho,rodicia casto taja realne mentalne diagnozy s odvolanim sa na GDPR,toto chce zmenu systemu pri prestupoch,kde jednoducho skola musi byt varovana a informovana,pokial ide o cloveka s takouto historiou...akoze sance sa maju davat,ale toto uz je nad,treba zmenit system…
Som ucitelka na SS a toto zazivame stale,ze niekto,koho vyhodia,si to vybavi u nas,samozrejme,ze nie sme informovani a je to nebezpecne,ci pre deti,ci pre nas.
Potom sa deju taketo veci…

 

 

Riaditeľ školy zodvihne telefón a zavolá kolegovi do školy, z ktorej prichádza nový žiak a sám si iniciatívne vypýta referencie. Tak sa to predsa robí aj pri zmene zamestnania, nie vždy stačí CV.
Tí riaditelia sa musia poznať. Mohla byť aj opačná iniciatíva a varovať kolegu, aký žiak k nim prestupuje.
Ľahostajnosť, to sa inak nedá nazvať.

 

 

Čo sa týka toho gymnázia, čo viac mala škola urobiť ako to, že ho vylúčila z každodenného chodenia do školy a dala mu individuálny plán?
Čo?
Veď chlapec bol vylúčený z inej školy, bol vyšetrovaný a odsúdený OČTK, nariadený probačný dohľad a nikdy nikto nepovedal, že má byť úplne izolovaný (a ako vlastne?).
Súd alebo niekto by mal nariadiť psychiatrickú liečbu a dohľad a pravidelné kontroly.
Evidentne sa tak nestalo, takže ide o systémové zlyhanie.
Na základe systémového zlyhania škola nemala inú možnosť konať tak ako konala.
Takto ja rozumiem tvrdeniu riaditeľky, že nič nevedeli. To, čo vedeli, neznamenalo jeho izoláciu naplno, to čo nevedeli, nebola ich chyba.
Mňa na tom všetkom úplne dostal minister Alf.
Keď sa aj na SK rozoberala pražská tragédia z decembra 2023, tak Alfík na tlačovke verejne povedal, že „Urobíme všetko pre to, aby…“
Včera po tragédii na tlačovke opäť tvrdil, že „Urobíme všetko pre to, aby…“.
Čiže neurobia nič.
A ja rozmýšľam, či to „…urobíme“ myslel len seba alebo aj políciu alebo aj ministerstvo vnútra alebo aj svoj Hlas aj so Smerom alebo celú vládu.
Pretože práve SmeroHlas tu vládne najdlhšie.
Takže ak ide o systémové zlyhanie, tak kto konkrétny je vinný?
Vieme to všetci, len Alfík určite nie. Ale šéf jeho šéfa to dobre vie. Ale ten to neprizná a hodí to na progresívcov. A jeho voliči mu to samozrejme zožerú aj s navijakom.

 

 

Skôr, ak niekto v 15-16 rokoch dokope spolužiačku, asi potrebuje dôkladnú psychiatrickú liečbu do doby kým nebude pre spoločnosť bezpečne ho vypustiť.

 

 

Povedal im pred nedávnom sám, že bol súdený a pani riaditeľka v článku tvrdí, že nič netušili? Nebohá zástupkyňa mala z neho obavy, ale pani riaditeľka ju v tom nechala samú a písala v tom čase radšej nekrológ…
Dali mu individuálny študijný plán, aby neprichádzal do styku s dievčatami, to je normálne? To stále môže tvrdiť, že nič netušili?
Odporuje sama sebe.

 

 

Pani riaditeľka, je to Vaša kapusta,keby ste chceli tak by ste vedeli a možno ste aj vedela ,ale načo otvárať problém,ktorý by ste následne museli riešiť,a keď ste to ozaj nevedela tak ste situáciu hlboko podcenila,mala ste sa Vy alebo Vami poverená osoba na žiaka v Lučenci informovať.Neverím že na Vaše gymnázium prestupuje z iných škol sto žiakov ročne.“

 

 

 

.

Totalitné praktiky psychiatrov, keď porušujú profesionálnu odbornosť v službách politického boja proti politickým oponentom!

19.01.2025

„Zdôrazňujeme, že nechceme hodnotiť Vašu osobnosť a viete o tom, že toto nie je prvý list odborníkov na mentálne zdravie premiérovi krajiny!“ Ako dieťa psychológov viem, čo môžu alebo nemôžu psychológovia a psychiatri! Aj ako zneužívali svoje obory už v čase socializmu, keď servilne slúžili totalite a vydierali aj svojich kolegov, [...]

V prvom rade treba preskúmať Nemecko, prečo „chce vystúpiť z EÚ a NATO“ a potom progresívnych novinárov, prečo ich to zaujíma len na Slovensku, čím manipulujú svojich čitateľov!

18.01.2025

„Po prvé, diskusia o udržateľnosti EÚ a NATO už v západnom svete dávno prebieha, aj keď do našich znormalizovaných médií ešte nedoľahla. Koncom októbra 2017 nemecký týždenník Spiegel uverejnil dokument, z ktorého vyplýva, že spolkové ministerstvo obrany vypracovalo 120-stranovú analýzu nazvanú Strategické perspektívy 2040, v ktorej pripravuje verejnosť na [...]

„Školy pre problémové správanie menil“

16.01.2025

Zavraždená sa predtým vyjadrila, že lepšie by bolo, keby mal súdny zákaz priblíženia, čo cituje Denník N. Pravda píše, že sa už predtým vyhrážal spolužiakom. Primátor pre Markízu povedal, že už v materskej škole ho vylúčili a „Školy pre problémové správanie menil, aj keď prešiel na strednú školu, nejaký čas bol na internáte v Lučenci, potom [...]

utok kolaz2

Útočník z gymnázia je na súde. V Pezinku sa rozhoduje o jeho treste

19.01.2025 15:00

Rozhodujú o väzbe 18-ročného študenta.

fico

Psychiatri a psychológovia napísali premiérovi otvorený list. Vyzvali ho na sebareflexiu alebo odchod z politiky

19.01.2025 13:30

Vaše politické správanie a proklamované postoje polarizujú spoločnosť a ovplyvňujú v nej emočnú atmosféru, píšu v liste.

Peter Žiga / Matúš Šutaj Eštok / Samuel Migaľ /

Výzva rebelov z Hlasu Šutajovi Eštokovi: Je to posledná šanca pred predčasnými voľbami. Odmietame zbližovanie so Smerom

19.01.2025 13:10

Migaľovci žiadajú o stretnutie a riešenie straníckej krízy lídra strany Šutaja Eštoka a odmietajú, aby sa Hlas podobal Smeru. Situáciu chcú vyriešiť do 4. februára, aby predišli predčasným voľbám.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,732
Celková čítanosť: 5837945x
Priemerná čítanosť článkov: 3371x

Autor blogu

Kategórie