Založ si blog

Tri hodiny telesnej výchovy sú v zime priveľa a v teplom období málo!

Práve som si vypočula tlačovku k tretej hodine telesnej výchovy, kde jeden z poslancov povedal, že nikto nemá lepší nápad ako s tou telesnou výchovou pomôcť, okrem tohto nápadu s treťou hodinou telesnej výchovy.

Tak píšem tento článok, aký nápad mám ja a čo som si aj realizovala.

Ja sama sebe som si dala záväzok, že moje deti v škole budú mať každý deň telesnú výchovu, keď bude pekne. Zdalo sa mi to celkom prirodzené, že keď najprv bola korona a nemohli cvičiť, že sme im to nahrádzali. Potom to bolo prirodzené preto, že predsa v horúčavách sa nebudú dusiť v triede, keď potrebujú čerstvý vzduch. Deti si na to tak zvykli, že každý deň sme mali jednu telesnú výchovu na ihrisku, že som v tom len celkom prirodzene chcela pokračovať pokiaľ bolo dobré počasie. Behali sme štafetu, hrali rôzne hry a prišla som na to, že neovládajú veľa hier, ktoré sa vonku voľakedy deti hrávali. Napríklad za dobrú hru na pohyb pre menšie deti považujem skákanie gumy. Na pohyb málo sa pohybujúcich detí je to skvelé. Taktiež sme napríklad preskakovali cez obrovské švihadlo, ktoré dvaja točia.

 

Prečo to píšem! Robila som to načierno! Nemala som žiadne telesné výchovy navyše, takže som zakaždým riskovala nepríjemnosti, že vzbudím pozornosť, že mám viac hodín telesnej výchovy, že teraz nemáme čo byť vonku, ale máme inú hodinu.

 

Takže ja by som ako nápad mala, keby tak ráčili dovoliť učiteľom, aby si aj každý deň mohli organizovať telesnú výchovu, keď je vonku pekne, aj keď je horúco a nediktovali to nepružne, že len tri hodiny telesnej výchovy v týždni, keď deti v teplejšom období potrebujú telesnú výchovu každý deň a keď prší, tak tretia vychádzková je zbytočná strata času pre učenie!

 

Plnú hubu majú toho, že učitelia by mali mať väčšie právomoci rozhodnúť si čo a ako budú učiť, ale potom veľmi nepružne a direktívne nariaďujú niečo, čo nemá logiku! Keď už v minulosti boli tretie hodiny telesnej výchovy, tretia sa volala vychádzková a v zimnom období chodili len na prechádzku, keďže telocvičňa nebola voľná. Tak sa to robí nepružne, že v zime je to priveľa a v teplom období málo!

 

Najkrajší mesiac, čo som v školstve zažila, bol jún po korone v tom prvom roku, keď dali učiteľom slobodu a voľnú roku zorganizovať si hodiny ako chcú a nebolo to obmedzené ani 45 minútovými hodinami. Každý deň sme mohli mať telocvik a nikto ma preto neprenasledoval, že čo robím na ihrisku.

 

Keď deti vedia, že všetok ušetrený čas nám zostane na telesnú, tak mali motiváciu aj do iných hodín, aby sme všetko postíhali čo najskôr!

Takto si predstavujem celý rok! Keď prší, prispôsobím sa a máme navyše výtvarnú alebo pracovnú. Keď je vonku čerstvo a v triede už priteplo, nebudem v triede! A nedá sa to! Vždy riskujem, že si ma niekto všimne, že nemám mať telesnú. Prečo za to ja mám byť stresovaná, že chcem telesnú výchovu v takom období každý deň a nič sme nezameškali?

 

Školstvo nás obmedzuje! Žiadnu slobodu rozhodovania nemáme!

Nepotrebujeme tretiu hodinu telesnej výchovy v zime, keď nemáme takú kapacitu v telocvičniach, ale potrebujeme slobodu v teplom období mať telesnú aj každý deň! Píšem o prvom stupni ZŠ, kde sa to dá ľahko zorganizovať a využiť aj motivačne!

 

 

 

.

„Česká iniciativa zajistí ukrajinské AFU granáty jen na 18 dní rovnocenné dělostřelecké činnosti“

21.04.2024

„Česká iniciativa zajistí ukrajinské AFU granáty jen na 18 dní rovnocenné dělostřelecké činnosti“ Aj to ich ešte len chce zohnať a nebude ich platiť ako naši progresívni hlupáci na predĺženie vojny o 18 dní. „Jenže ukrajinská média a vojenští komentátoři tlumí nadšení, protože těch 180 000 granátů je kapka v moři a Ukrajině to [...]

Na toto prispievate – len na väčší počet obetí!

18.04.2024

Aby ste dokázali pochopiť Ukrajincov, musíte si na ich mieste predstaviť seba. Ale to niektorí ľudia nedokážu. Bohužiaľ, to niektorí ľudia nedokážu, lebo vedia si predstaviť len seba a nemajú žiadnu empatiu. Takže, predstavte si seba. Predstavte si Slovákov o ktorých viete, že ešte aj väčšina progresívnych voličov by pred vojnou ušla. Keby vyhlásili vojnu a [...]

Superdebata lídrov kandidátiek do EÚ – Nerudová v nej bola paródiou na progresívcov

16.04.2024

To, čo nám tu celé roky chýba, sú diskusie k rôznym závažným politickým témam. V našom mediálnom priestore sa diskusie k politike už celé roky nevedú, vymenili ich len jednostranné diskusie jednej politickej strany. Škoda, že na Slovensku sa takejto politickej diskusie nedočkáme a aby bola taká dlhá! Všimnite si, že moderátorka v nej len moderuje [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,492
Celková čítanosť: 5550181x
Priemerná čítanosť článkov: 3720x

Autor blogu

Kategórie