Založ si blog

„Nikdy nezabudni: lepší je kompromisný mier ako vojna opradená slávou. „

Mám za sebou veľmi stresujúci týždeň aj keď je to nič proti vojne. V prvom rade som nastupovala do práce po korone a naraz sa toho zosypalo veľa. Zdravotný stav mojej dcéry, ktorá bola celkom dehydrovaná a hrozila jej nemocnica, do toho som si po otvorení správ len aké bude počasie, prečítala, že Zelenský sa vyhráža svetovou vojnou a bude aj na CNN a vzápätí mi Asija povedala, že spod linky nám vyteká voda. Ako to už býva, nakoniec najviac nám dala zabrať tá voda. Vždy niečo zdanlivo malé, ale vyčerpávajúce. Vodára sme volali v pondelok, mal prísť v utorok, neprišiel ani v stredu, v stredu sme volali iného a mal prísť vo štvrtok. Štyri dni sme každú chvíľu zbierali vodu handrami a žmýkali. Keby som nemala len chudobnú gumolitovú podlahu, tak sa nám zduje drevená podlaha. Všetko bolo zo skrine vonku na zachytávanie vody. Nielen že ma finančne vyčerpá nižší plat po nemocenskej a že už máme doma aj Asiju, ale aj 50 eur za batériu. Celkom mi to pripomenulo situáciu, že keď sme mali doma deväť bezdomovcov zo zrušeného krízového centra (dve matky a sedem detí), tak sa nám od prania a pracích prostriedkov upchala žumpa a nemohli sme používať WC a niekoľko dní chodiť len na záhradu. Vtedy som chodila s kýblom moču, že kto chce ešte doňho prispieť, lebo už idem vyliať!

Vtedy bolo omnoho ťažšie zohnať „hovnocuc“ a márne som po dedine núkala 1000 korún tomu, kto je ochotný vliezť do žumpy. Na počudovanie máme na to humorné zážitky, koľko sme sa vtedy – ženy na úteku nasmiali. Ak si myslíte, že také ženy sú vážne, to sa veľmi mýlite, také ženy majú najväčší zmysel pre humor – zákopový humor, keď niekde musíte uvoľniť to napätie. Presne ako keď ma po znásilnení priviezli opäť do krízového centra a sediac na prevrátených kýbloch sme sa smiali po mojom znásilnení, že už môžem aj stopovať. Skoro všetky tam boli niekym znásilnené, to je humor ako v zákope. Vlastne až v krízovom centre som spoznala, čo je to humor. Na to musíte mať ľudí, čo už boli na konci svojich síl.

 

Dnes som šťastná, lebo už nám tá voda spod linky netečie, ale trochu zateká stále, máme tam misu a ešte príde v pondelok. Dúfam, že objavil závadu a nebude to ako so všetkým, ale hlavne nejde o zdravotný problém. Po korone nevládzem, stále spím. Dnes, keď som šla z dvojdňového školenia domov, predstavovala som si, koľko som mala ako dieťa síl. Mohla som mať holé nohy a šaty len pod zadok. Spomenula som si, aká to bola sloboda v lete a koľko som vládala skákať. Vyrastiete do sveta, kde už nohy nie sú nohy, ale zvádzací prvok pre mužov a preto už ženy nemajú slobodu. A rokmi ani silu skákať.

 

Asija už varila polievku. Aj ona sa o mňa starala, keď som bola čerstvo po horúčke 39,8 a bolo mi všetko jedno. Nevarí v medových týždňoch manželovi, ale tú polievku mne. Chcem, aby jej manžel, ktorého si zobrala len v decembri, žil. A preto neznášam Zelenského, ktorému na jeho živote nezáleží. To je pre mňa len vtip, že má dostať Nobelovú cenu za mier. Mne by bol tak ukradnutý ako môj manžel, nestojí mi ani za odsúdenie.

 

Keď sme boli na tom školení, na izbách boli televízory. Takto mám príležitosť uvidieť niekedy aj televízor. Tak som si ho zapla pred spaním, lebo ja už neviem, ako vyzerajú správy. No asi po troch minútach naskočili reklama a čakala som, kedy skončí. A nasledovala taká nekonečná reklama, prvá, druhá, tretia, štvrtá, piata… škoda, že ma nenapadlo ich počítať, koľko ich je, lebo na počítači som zvyknutá na dve alebo sa dajú vypnúť. Nasledoval nekonečný prúd nerealistického sveta, ako si asi nebo predstavujú materialisti – puding, padajúce ovocie, točiaci pohár, krútiace sa auto, majetok Zelenského, pôžičky, hypotéky, krájané mäso… už som si ľahla spať a reklamy stále pokračovali až som zaspala. Toľko z môjho pokusu pozrieť si tv správy alebo čokoľvek iné okrem reklám. Nepodarilo sa. Ale medzi reklamami bola aj reklama na televízory. Žasla som, že niekto dá za takúto zbytočnú vec toľko. Uhlopriečka totálneho osprostenia, náhrada za tretie oko veľkého brata.

 

Po návrate som zistila, že zmizli ďalšie stránky, ale nie sme v Orwelovi, lebo nikto ma nenúti to sledovať. Preto som videla len Čaputovú v šatách Marie Antoinetty u Chmelára. Koláče, to majú s mäsiarkou spoločné.

 

 

 

Odkedy máme na vymývacie tretie oko cenzúru, čítam len nadpisy. Zapneš, pozrieš, vypneš. Miesto pudingu a padajúceho ovocia vidíš prúd oplachovacej propagandy.

 

Schutz SME 25.3.:

Pokakaní Slováci

 

„Neposlať Ukrajine protiraketový systém S-300 je chyba.“

 

https://komentare.sme.sk/c/22869271/pokakani-slovaci-biznis-s-previerkami-a-tajnostkar-zilinka.html

 

 

Keď to otvoríte, tak je tam vždy už iný nápis. Už to nie je náhoda, robia to tak vždy, iný nápis, v otvorenom článku zas iný. Určite preto, aby nezostali dôkazy, napríklad slová „Pokakakí Slováci“. Napríklad, ako ja som bola pokakaná, keď som sa radšej nechala znásilniť a nechcela sa dať zohaviť. Teraz som pokakaná znova, lebo chcem, aby Asijin muž žil a dožil sa mieru. Chcem, aby mu prišla pomoc v podobe mieru. K Zelenskému by som poslala len Schutza, nech má on črevá vonku miesto jej muža. O tom je moje pokakanie a o tom je Schutzova chrabrosť, že preňho je Asijin muž len pešiačik medzi jeho výplatnými páskami, za ktoré má bojovať.

 

Nesúhlasím s Chmelárom, že nemáme byť ticho a písať, čo si myslíme o Čaputovej. Na to by ma musela Čaputová zaujímať a ja sa o také ženy už roky nezaujímam. Nesledujem smotánku, ani pudingy s prúdom ovocia. Keby nebolo Chmelára, ani neviem, že žije. Nekupovala som ani Persil. A rozhodne nestojí za to, aby som už nemohla nič aj svojej dcére našetriť, keby som kvôli smotánke prišla o prácu.

 

 

A tiež ma nezaujíma ani pápež, lebo ani on sa dostatočne nezaujímal o vieru. Ale v tomto má pápež pravdu:

 

 

Ešte dôraznejší bol pápež František. Ten v utorok opätovne vyjadril svoj hnev nad tým, že kým sa investuje viac a viac do zbrojenia, chýbajú peniaze na zabezpečenie pitnej vody a jedla v chudobných krajinách.

 

U nás by ste sa za takéto postoje dostali na zoznam proruských aktérov. Prečo ich na Slovensku nepočuť, hoci nie sú ojedinelé? Z našich médií prakticky vymizli iné postoje ako má vláda, znovu opakujem – je škandalózne, že z verejnoprávnych médií vymizla polemika a nahradila ju „vysvetľovacia“ debata ako za minulého režimu. Názory pápeža Františka, ale aj Antonia Guterresa si dlhodobo vysoko vážim a prijímam ich so zadosťučinením, lebo ich hovorím od začiatku. Tento konflikt nemá vojenské riešenie. Naopak, musíme si dávať pozor, aby sa Ukrajina nestala akýmsi „Sarajevom 21. storočia“ – rozbuškou, ktorá povedie k novému svetovému konfliktu. Našou povinnosťou je nielen podporiť Ukrajinu v boji za nezávislosť, ale aj nepodľahnúť jej detinskému vydieraniu, keď sa Kyjev správa, akoby sme boli povinní postarať sa o nich aj za cenu svetovej vojny. Vyrušuje ma, že takéto postoje nemajú len politici, ale aj iné mienkotvorné osobnosti. Veľmi ma sklamal rozhovor s ukrajinským spisovateľom Jurijom Andruchovyčom, ktorého knihy, najmä Moskoviádu, mám celkom rád. Andruchovyč nielenže naliehal, aby sa NATO zapojilo do vojny s Ruskom, ale navyše vyčítal Slovensku, že Ukrajine málo pomáha. Tak ako pardon, ale toto už považujem za nevďačnosť až drzosť. Má vôbec tušenie, o čom hovorí? Veď tu pomáha všetko, čo má ruky a nohy, je to najväčšia dobrovoľnícka akcia v dejinách Slovenskej republiky, ľudia si tu už odtŕhajú od úst, možno sme sa do tej záchrany Ukrajincov vložili až príliš a ekonomicky na to doplatíme, ale ak zatneme zuby, všetko vydržíme – ale s takýmito rečami nech ide pán Andruchovyč do čerta, nech najprv pomáha sám krajanom zo svojich honorárov, a potom nech kritizuje iných.

 

Už som naznačil, že pápežov pohľad na konflikt mi je najbližší. Dobre počúvajte, čo hovorí. Jasne pomenúva vinníka tejto krutej nezmyselnej vojny. Ale zároveň sa modlí za všetky jej obete na oboch stranách a hovorí, že táto vojna sa nedá vyhrať, že porazenými sme všetci. Nehovorí to ako zbabelec či oportunista, ale ako múdry muž, ktorý na rozdiel od generálov, vojenských stratégov a politických lídrov berie do úvahy na prvom mieste ľudské životy. V roku 1778, na sklonku svojej vlády, dala cisárovná Mária Terézia, vyčerpaná dlhotrvajúcimi vojnami, svojmu synovi a nástupcovi Jozefovi II. životnú radu prameniacu z dlhoročnej skúsenosti: „Vojna je ohyzdné remeslo proti ľudskosti i proti šťastiu. Nikdy nezabudni: lepší je kompromisný mier ako vojna opradená slávou.“ Takéto poznanie dnes nikto z politikov bažiacich po krvi neberie do úvahy. Zuzana Čaputová sa nehanbí brať meno pápeža Františka do úst, hoci sa nikdy nedržala jeho rád a odporúčaní. Čo si myslia tí, ktorí zneužívajú históriu na skresľujúce paralely a myslia si, že bojujú proti novému Hitlerovi? Ako dúfajú, že to dopadne? Že porazia Rusko a zrovnajú Červené námestie so zemou, ako znie tajný sen poslanca Osuského? Alebo ho zničia a rozdelia na niekoľko častí, ako o tom blúzni novinár Šimečka? Spýtajte sa týchto lotrov na ich predstavy o konci konfliktu, lebo to je najdôležitejšie, aby všetci pochopili, akí sú šialení a nezodpovední, ako im nezáleží na ľudských životoch.“

(Chmelár)

 

 

Keby 5 % novinári mohli, tak by aj pápeža a Máriu Teréziu vyhlásili za prokremeľských a proruských a pokakaných za ich postoje k vojne!

 

 

 

Včera zomrel Asijin svokor a Asija nemôže byť so svojim mužom, aby mu pomohla v jeho žiali. Dnes je deň, keď sa narodila moja mama a preto si večer zapálime sviečky. Ale sviečky sú nič. Presne tak ako obrázky na fb, zástavy, odsúdenia. Urobili ste vždy len toľko, koľko za života tých ľudí. Všetko po smrti tých ľudí už robíte len pre seba alebo pre tých, čo dnes sú ešte živí!

 

 

 

 

postup totality:

 

 

Týmto sa už NBÚ nespráva ako strážca národnej bezpečnosti, ale ako úrad mediálnej cenzúry. Bezpečnostné služby predsa nesmú médiám predpisovať a diktovať, čo je a čo nie je žiaduce pri kritike EÚ či NATO. Západná kultúra storočia stojí na tom, že každý má možnosť slobodne kritizovať tých, ktorí držia v rukách moc – finančnú, politickú, vojenskú… Ak to budeme potláčať, ešte k tomu v réžii bezpečnostných služieb, amputujeme tým jeden z nosných princípov, ktorými sa slobodný Západ odlišuje od Východu.

Pre presnosť však treba dodať, že takéto silové zásahy do médií si nikto nedovolil ani v Spojených štátoch (kde by to bolo neprijateľné), ani v západnej Európe (ani tam nemajú tajné služby na starosti mediálny obsah a hromadné vypínanie médií). V Nórsku je dokonca dilemou aj obmedzenie vysielania ruských štátnych médií: RT a Sputnik. Pásové vypínanie tzv. alternatívnych médií je problém východných krajín EÚ, hlavne Česka a v ešte väčšej miere Slovenska. Východná mentalita nepustí…

Ak sa tieto praktiky nepodarí upratať do legitímnych hraníc – s presvedčivým právnym zdôvodnením zásahov do médií – časom sa to môže zvrhnúť. Po voľbách a po nástupe novej vlády môže byť na „čiernom zozname“ ktorýkoľvek web. Lebo tak sme si nastavili pravidlá. Povie sa, že je hrozbou pre národnú bezpečnosť. A vypne sa. Za potlesku vládnych strán a ich voličov.“

https://www.postoj.sk/102271/v-pozadi-sa-rysuje-velky-vitaz-vojny-cina

 

Preto už nemusia byť slobodné voľby. Opozičné strany sa jednoducho vypnú!   Naoko ešte môžu existovať, ale prakticky nedostanú žiadny priestor!

A kto pri tom pomáha? Hlavne médiá a preto novinári sú dnes viac než vojaci!

 

 

 

 

.

Ako Korčok obhajuje stratu veta Slovenska

27.03.2024

Progresívni trollovia na Pravde tu klamú ľudí, že Korčok nie je za stratu veta! A takto progresívci klamú ľudí všade, aby netušili že s Korčokom si na svoju hlavu volia stratu veta našej krajiny, o čo sa má tento poskok Progresívneho Slovenska zasadzovať celkom rovnako ako v Česku ich prezident Pavel. Celkom rovnako, ako Čaputová pred voľbami na prezidentku [...]

Lipšic tam povedal: „Myslím si, že každý človek si urobí na to názor sám! „

27.03.2024

Nemám rada nespravodlivosť. A to až tak, že keď moja najväčšia opozičníčka na SME nyrra, ktorá bojovala za tábor náboženských fanatikov, mala pravdu a iní na ňu nespravodlivo útočili, nedalo mi to a postavila som sa na jej stranu. Práve vtedy, keď na ňu najviac útočili a mohla som byť škodoradostne ticho, nedalo mi to, že má pravdu a postavila som sa na jej stranu, [...]

Nemali by sme tu zbytočne komplikované a zbytočne zdramatizované voľby voličmi KDH, čo nezačali rozmýšľať!

26.03.2024

Luna Vive: „Nepáči sa mi napríklad, že si presviedčala ľudí , aby volili Harabina, ale neodsudzujem ťa, pred pár rokmi by som možno vlastne vysoko pravdepodobne robila to isté, teraz si myslím, že preberať za iného svojím spôsobom zodpovednosť a svojím spôsobom ho manipulovať , nie je správne. Možno aj ty k tomu názoru raz dospeješ.“ Luna po voľbách: [...]

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 5517320x
Priemerná čítanosť článkov: 3746x

Autor blogu

Kategórie