„Morálna a profesionálna hanba slovenskej žurnalistiky“

 

Ak naši novinári takéto monumentálne zlo nedokážu ani len pomenovať a rozpoznať a nieto ešte jasne odsúdiť, tak si skrátka nerobia svoju prácu v spoločnosti.“
.
.
.
.
Naši novinári nám tu už od roku 2015 (migračná kríza) predvádzajú frašku na „vyššiu morálku“ podľa pokynov propagandy, ktorej slúžia. 
.
.
Novinári najviac poslúžili na nálepkovanie a rozoštvávanie občanov a na ich naháňanie do schvaľovania vojen alebo genocídy v Gaze. Presne tak ako slúžili a poslúžili aj pred Irakom.
.
.
Dnes nimi vymytí čitatelia Denníka N a SME ako sekta s „vyššou morálkou“ schvaľujú genocídu v Gaze a to je tá ich vyššia morálka!
.
.
Takú cynickú a tupú nemajú ani nimi nálepkovaní „dezoláti“ alebo „lúza“! Držia sa zdravého rozumu, nie účelovej len novinárskej propagandy, či sa týka migrácie, energií, sankcií alebo vojen.
.
.
.
Toto je výsledok osprostenia ich čitateľov novinármi, že okrem toho, že ich ako v sekte poštvali proti spoluobčanom, ešte schvaľujú a obhajujú aj genocídu!
.
.
Takto mozog ľuďom vymyje mediálna propaganda novinárov, ktorí genocídu poriešia ako „ačohentizmus“
a pracujú len pre minerály zahraničných korporácií, kde tá „vyššia morálka“ zrazu vyhovuje!
.
.
.
.
.
20. MÁJA 2025
.
.
.

Neznesiteľná ľahkosť izraelskej genocídy v slovenských médiách (vrátane Denníka N)

 

https://dennikn.sk/blog/4647587/neznesitelna-lahkost-izraelskej-genocidy-v-slovenskych-mediach-vratane-dennika-n/

 

„Izrael pácha v Pásme Gazy genocídu. Toto nie je hyperbola, ale fakt na ktorom panuje zhoda už aj medzi odborníkmi na holokaust a genocídu z radov akademikov. Pomenovať veci pravým menom je absolútnym minimom, čím by slovenská žurnalistika mala začať. Genocída v Gaze je morálnym zlyhaním celého demokratického sveta v 21.storočí.

Toto nie je hyperbola so zámerom zveličovať a zaujať od „nejakých pro-palestínskych“ aktivistov (hoci mali pravdu už od začiatku protestov), ani od takzvaných „salónnych ľavičiarov“ (ako ich nazval Grigorij Mesežnikov). Na tom, že Izrael pácha v Pásme Gazy genocídu, sa zhodujú nielen relevantné ľudskoprávne organizácie ako Amnesty InternationalHuman Rights WatchLekári bez hraníc či osobitý výbor OSN (UNHCR). Zhoda dnes panuje aj medzi relevantnými odborníkmi na otázky genocídy a holokaustu, vrátane izraelských.

Holandský mainstreamový denník NRC nedávno publikoval článok, v ktorom oslovil siedmich popredných svetových akademikov v oblasti výskumu genocídy a holokaustu.

Medzi oslovenými boli izraelskí akademici Raz Segal (Stocktonská Univerzita, USA) a Shmuel Lederman (Open University of Israel), austrálsky profesor a šéfredaktor časopisu, The Journal of Genocide Research, Dirk Moses (City University of New York, USA), austrálska prezidentka Medzinárodnej asociácie výskumníkov genocídy Melanie O’Brien (Univerzita Západnej Austrálie), chorvátská výskumníčka genocídy Iva Vukušič (Utrechská Univerzita, Holandsko), holandský profesor Ugur Ümit Üngör (Amsterdamská Univerzita, Holandsko) a britský profesor Martin Shaw (Univerzita v Sussexe, Veľká Británia).

Článok vysvetľuje, že hoci medzi akademikmi, právnikmi a filozofmi existujú časté spory o tom, ako definovať genocídu, a hoci ide o proces, ktorý sa vyvíja v čase, dnes medzi odborníkmi panuje jednoznačný konsenzus, že Izrael pácha v Pásme Gazy genocídu. Zároveň sa venuje aj častým protiargumentom, ako napríklad „medzinárodný súd ešte nerozhodol“, „Izrael nezabil všetkých v Gaze“ či „ide predsa o vojnu proti Hamasu“.

Všetci spomenutí odborníci nie sú žiadni okrajoví konšpirátori publikujúci pre fejkové „odborné časopisy“ typu Soňa Petková či Kotlár. Sú to svetovo uznávaní odborníci vo svojom odbore. Dočítali ste sa ale o ich názoroch v slovenských médiách? V Denníku N? Myslel som si.

Ako dnes vyzerá Pásmo Gazy zo vzduchu (dronu), si môžete pozrieť napríklad tu (Rafah), alebo tu (severná časť Pásma Gazy).

 

Ak toto nie je genocída, čo to potom je?

 

Napriek tomu slovenské liberálne médiá, vrátane Denníka N, buď mlčia, alebo genocídu relativizujú; správy o masakroch v Gaze iba stenograficky prepisujú, akoby išlo o štatistiky daňového úradu, a správy zo Západného brehu, kde Izrael zintenzívňuje etnickú čistku palestínskeho obyvateľstva, sa do našich médií zväčša ani nedostanú. Ak, tak iba ako poznámka pod čiarou, či v minúte-po-minúte.

Česť výnimkám, ako nedávny, výborne zhrňujúci článok Tomáša Čoreja, v Denníku N. V ňom autor pripomína, že takmer pol milióna ľudí v Gaze nemá čo jesť, že aj prepustení izraelskí rukojemníci Hamasu dnes vyzývajú izraelskú vládu na ukončenie bojov, zatiaľ čo tá sa svojimi genocídnymi úmyslami už ani netají a otvorene hovorí o zničení celej Gazy tak, aby sa tam Palestínčania už nemali možnosť vrátiť.

Hladomor v Gaze vyvolaný blokovaním humanitárnej pomoci Izraelom, je samo o sebe vojnovým zločinom. Od 2. marca 2025 Izrael úplne uzavrel hranice Pásma Gazy pre akúkoľvek humanitárnu pomoc. OSN uvádza, že už dva mesiace čaká na hraniciach viac než 3 000 kamiónov s potravinovou a humanitárnou pomocou, ktorú civilisti v Gaze urgentne potrebujú. Nie, nie je to Hamas, kto tie kamióny s jedlom blokuje, kým Palestínčania v Gaze umierajú hladom. Je to Izrael, ktorý sa rozhodol cielene použiť hladomor, ako nástroj jeho genocídy.

Americká CNN, opisuje príbehy rodín v Gaze takto:

Nezisková organizácia War Child Alliance, v spolupráci s partnermi priamo v Pásme Gazy, uskutočnila štúdiu zameranú na psychologický dopad genocídnej vojny v Gaze. Výsledky:

  • 96 % detí v Gaze prežíva pocit, že ich smrť je blízko.
  • 92 % detí nedokáže prijať realitu, v ktorej žijú.
  • 87 % detí vykazuje známky trvalého strachu.
  • 79 % detí trpí opakujúcimi sa nočnými morami.
  • 73 % detí prejavuje známky neovládateľnej agresie.
  • 49 % detí sa vyjadrilo, že by radšej zomreli, než žili tak, ako žijú dnes.

Podľa zistení neziskovky Save the Children, priemerne viac ako 10 detí denne príde v Pásme Gazy o jednu alebo obe končatiny. Desať detí denne. Treba dodať, že tieto deti sú potom často operované v nemocniciach, ktoré v dôsledku izraelskej blokády nemajú ani základné anestetiká.

 

O pár rokov neskôr sa práve týchto detí budeme pýtať, prečo sú plné zloby a hnevu…

.
.

Izrael možno klame, ale…

 

To, že Izrael vo svojich vyhláseniach klame, dnes pripúšťajú už aj inak horliví zástancovia Izraela z radov slovenských liberálov. Napríklad, Andrej Bán nedávno napísal, že síce obe strany (Hamas aj Izrael) v konflikte klamú, veľkým rozdielom je ale to, že v Izraeli „sa podozrenia zo zločinov vyšetrujú a vinníci sú súdne trestaní, na palestínskej strane nič také nehrozí”.

Poďme si toto tvrdenie overiť. V Decembri 2022, zverejnila Izraelská ľudskoprávna neziskovka, Yesh Din – Volunteers for Human Rights, správu, podľa ktorej ani nie 1% vyšetrovaní zločinov a prehreškov Izraelskej armády voči Palestínčanom vyústia do súdneho stíhania obvinených. A to bolo pred 7. Októbrom 2023.

Yesh Din, zozbierala vzorku z verejne dostupných dát medzi rokmi 2017 až 2021. Izraelská armáda v tomto období prijala 1 260 obvinení vojakov z trestných činov proti Palestínčanom, vrátane 409 prípadov usmrtenia. Izraelská armáda otvorila iba 248 z týchto prípadov a iba 11 z nich vyústilo do súdných obvinení. Aj tých 11 obvinení zo zabitia, si odsúdení vojaci odslúžili krátkodobými trestami v rámci komunitnej služby v armáde.

Takže Andrej Bán sa síce mýli, ale iba na 99 %. Aj toto naznačuje aká veľká diera je medzi tým, ako je Izrael v slovenskej liberálnej bubline vnímaný („jediná liberálna demokracia na Blízkom Východe“) a tým, čo Izrael reálne robí. A tá diera je tu aj vďaka ideologickej slepote v redakciách našich médií, pokiaľ ide o Izrael.
.
.
.

Masaker za masakrom, no Izrael sa stále “bráni”

 

Povedzme si teda teraz niečo o tom, ako Izrael chráni civilistov… Podľa správy OSN, tvoria ženy a deti, takmer 70% všetkých obetí v Pásme Gazy. Počet zavraždených detí nad hranicou 15 000, som už spomínal vyššie.

Ku kompletnému obrazu genocídy v Gaze treba tiež spomenúť pravidelné izraelské bombardovanie stanov s utečencami v tzv. „bezpečných zónach“ (BBC dokumentovala minimálne 100 takýchto útokov), novinárovnemocníc. Mimochodom, pamätáte sa ešte na živú debatu o tom, či v bombardovaných nemocniciach nemal náhodou centrum Hamas? Dnes nie je v Pásme Gazy jediná plne funkčná nemocnica a aj tá debata akosi utíchla. A ak by aj náhodou pod nimi mal svoje tunely, naozaj je tým bombardovanie nemocníc morálne v poriadku?

Ďalej je to aj bombardovanie škôldemolovanie cintorínovzabíjanie detí ostreľovačmi (ako to dokumentujú aj svedectvá lekárov z Gazy, pre The New York Times), predčasné narodené deti v inkubátoroch ponechané na smrť – neskôr nájdené plné červov, obhryzené hladujúcimi zatúlanými psami. Znásilňovanie palestínskych zajatcov v izraelských väzniciach (zdokumentované izraelskou neziskovkou B´Tselem, vo výstižne pomenovanej správe „Welcome to Hell“). A nespočetné masové hroby naprieč Gazou, v ktorých často nájdete obete so zviazanými rukami, napovedajúc za akých okolností boli zahrabaní.

Výbor na ochranu novinárov (CPJ) uvádza, že v Gaze umrelo najviac novinárov a pracovníkov médií odkedy začali zbierať dáta z konfliktov vo svete.

Nedávna štúdia Brownovej univerzity v USA, ukazuje, že v Pásme Gazy od začiatku izraelskej ofenzívy po 7. októbri 2023, zahynulo viac novinárov ako vo všetkých doterajších vojnových konfliktoch dokopy. O tom, že tieto čísla obetí novinárov nie sú náhodou, ale cielenou vojenskou stratégiou Izraela (nielen v Gaze), píše čoraz viac svetových médií. Izraelu pritom stačí povedať, že novinári v skutočnosti pracujú pre Hamas, alebo sú sami členmi Hamasu, ako uvádza francúzsky Le Monde.

CPJ dokumentuje túto stratégiu aj v Libanone, počas izraelskej ofenzívy minulý rok. The Guardian si všíma ako aj napriek oficiálnym uisteniam zo strany Izraela, sa nedá ubrániť dojmu, že novinári a reportéri sú vedomým cieľom útokov Izraela v Pásme Gazy.

 

 

Morálna a profesionálna hanba slovenskej žurnalistiky

 

Takže, ešte raz, ak toto nie je genocída, čo to potom je? Mýlia sa odborníci na ňu? Sú to tiež antisemiti, hoci sú sami Židia/Izraelčania? Kde je slovenská žurnalistika? Kde sú liberálni komentátori hovoriaci o hrôzach vojny na Ukrajine? Kde je apel na morálne odsúdenie od našich novinárov? Nič. Nula celá nula nula …

 

Tí z nás, ktorí izraelsko-palestínsky konflikt sledujú dlhodobo, už pár mesiacov po 7.Októbri tušili, že Izrael má v pláne Pásmo Gazy totálne zničiť. Že genocída Palestínčanov bolo nevyhnutným výsledkom toho, čo Izrael od začiatku vojenskej operácie deklaroval a reálne robil. Správy o masakroch v Pásme Gazy sa aj v Denníku N, stále vojdú len do minúty-po-minúte, stroho opísané stenografickým prístupom, v štýle „ministerstvo zdravotníctva v Gaze, kontrolované Hamasom, uvádza“.

Toľko tu už bolo „vysvetlené“ ako slogan „Od rieky k moru…“ je v skutočnosti výzvou na zničenie Izraela (nie, nie je), až si tí istí komentátori akosi nevšimli, že medzitým už Izrael stihol (aj bez chytľavého sloganu) zničiť celú Gazu. Týždeň, čo týždeň vo svete protestujú státisíce ľudí. Naposledy v Nedeľu v Hágu, cez 100 tisíc ľudí, desiatky tisíc (hoci niektoré média uvádzajú, že až niekoľko stotisíc) protestujúcich v Londýne minulú sobotu, či Berlíne rovnako cez víkend.

Apropo, o proteste v Berlíne sme sa od našich médií samozrejme dozvedeli, pretože „bol násilný“ a preto lebo tam „došlo k stretom“ s políciou, dozvedeli sme sa stroho od našich médií. Nikto si z nich si už ale nedal námahu zistiť prečo k tým stretom došlo. Ako uvádza nemecká DW, „násilný stret“ prišiel od polície, potom, čo protestujúci začali skandovať už vyššie zmienené heslo „Od rieky, k moru, Palestína bude slobodná“. Násilný stret tak začala nemecká polícia, kvôli pokriku, aby sme sa rozumeli.

Tento slogan, je v Nemecku daný mimo zákon, pretože môže byť interpretovaný ako „výzva na zničenie Izraela“ (čo je, aj v kontexte toho, čo Izrael zničil v Gaze doteraz, absurdné).

O drakonických antidemokratických krokoch Nemecka proti pro-palestínskym názorom by sa dal napísať samostatný text. Do akých bizarne nedemokratických polôh sa dostáva si môžete prečítať napríklad v The Guardian, od Hannou Heuensteina. Nie je to len rušenie slávnosti ocenení, na ktorých môžu vystúpiť ľudia kritickí voči Izraelu, ako u nás známa Masha Gessen (ktorá, pri svojej otvorenej kritike Ruska, problém nemala).

Represia akýkoľvek kritických názorov voči Izraelu je populárna aj v Británii, či Spojených štátov amerických, kde Trumpova administratíva unáša ľudí z ulíc a domov a nechá ich miznúť do zadržiavajúcich centier Imigračného a colného úradu (ICE), napriek tomu, že sú legálne americkými občanmi. To všetko za také „prečiny“ ako organizovanie pro-palestínskeho protestu, či spoluautorstvo článku v študentskom časopise, kritického voči Izraelu.

Nemecko, ako uvádza Heuenstein, začína používať pro-palestínske postoje ako dôvod na vyhostenie z krajiny. Populárny americký profesor z Yaleovej univerzity, Jason Stanley, už pred pár mesiacmi vyhlásil, že zo Spojených štátov odchádza spolu so svojou rodinou, pretože nechce svoje deti vychovávať v krajine, ktorá smeruje k fašistickému diktátorskému režimu. Stanley, je autorom bestselleru „How Fascism Works, The Politics of Us and Them“ (slov. „Ako funguje fašizmus, politika My a Oni“).

Stanley, ktorý je sám žid, uvádza ako jeden so znakov novodobého amerického fašizmu, práve zneužívanie pojmu „antisemitizmus“ Trumpovou administratívou na útok proti ľudom (a študentom) otvorene kritizujúcich Izrael za jeho vojnové zločiny v Gaze. Stanley, v rozhovore pre PBS, otvorene hovorí o tom, že to nie sú mierové pro-palestínske protesty študentov naprieč krajinou, ktoré ohrozujú židov v Spojených štátoch.

 

Naopak, zdôrazňuje niečo, čo slovenskýcm liberálom uniká pri uvažovaní o antisemitizme, v kontexte masívnych študentských protestoch po svete – podstatnú časť protestujúcich totiž tvoria aj židovskí študenti. A dodáva, že je to práve toto cynické zneužívanie pojmu antisemitizmus v prospech politickej represie voči pro-palestínskym protestujúcim, čo posilňuje skutočné antisemitické klišé o tom, že židia kontrolujú všetko a všetkých.

 

Je to prvýkrát v mojom živote ako Američana, čo som sa začal obávať o náš status rovnocenných Američanov — nie kvôli protestom na univerzitách, ktorých sa, ako som povedal, zúčastnilo veľa židovských študentov. Ale preto, že sa zrazu nachádzame v centre americkej politiky. Pre nás nikdy nie je dobré byť terčom. A momentálne sme zneužívaní na ničenie demokracie„, povedal Stanley.

 

A tak, keď budete čítať správy o tom, ako sa vo svete rapídne zdvíha antisemitizmus, je dobré vedieť kto a ako ho definuje a čo tým sleduje. A to je to, čo ani naša slovenská liberálna elita stále nevie pochopiť. Svet sa mení, už dávno nežijeme v povojnovom usporiadaný sveta.

USA vedie fašistická administratíva, všade v Európe rastú fašistické strany, ktoré majú s  ultra-nacionalistami vo vedení súčasného Izraela spoločnú nenávisť voči Arabom, či migrantom. A preto väčšina z nich podporuje izraelskú genocídu a dokonca v nej vidí inšpiráciu ako sa vysporiadať s migrantmi v ich domovských krajinách (od Nemecka, po USA).

Medzitým dnes v Izraeli vládne vláda extrémistov, ktorých by sme na Slovensku nemali problém nazvať pravým menom, teda fašisti (Smotrič, Ben Gvír) s otvorene genocídnymi chuťami, ktoré už ani neskrývajú. Nepriateľom „demokratov“ vo svete je dnes fašizmus a Izrael dnes bohužiaľ stojí na tej opačnej strane barikády.

 

Genocída je monumentálne zlo

 

Rok a pol sme počúvali dokola otrepanú frázu, „Izrael má právo na sebaobranu“. Aké práva majú civilisti v Gaze? Majú právo na jedlo? Očividne nie, hladomor státisícov Palestínčanov nám, zdá sa, vadí menej, než pouličná bitka izraelských chuligánov v Amsterdame.

Majú právo sa brániť? Očividne nie, keďže to je už terorizmus. Majú právo, sa po tejto skaze vrátiť do toho, čo ostalo z ich domov? Izrael si to nemyslí. Majú vôbec právo žiť? Čakáme všetci, nech to tam Izrael konečne doklepne, nech je už pokoj a my tu na Západe môžeme pokračovať v tvárení sa, aký sme skvelí humanisti?

Vraj je Gaza príliš ďaleko, aby nás to malo zaujímať. Izrael ale 7.Októbra 2023, ďaleko nebol, hoci je to geograficky tá istá oblasť. Vraj Hamas musí byť zničený a vtedy bude konečne mier a všetci budú žiť šťastne až kým … To len zatiaľ musíme hrdinsky pretrpieť tie videa a obrázky z Gazy, lebo veď taká je vojna. Len sa nedajte emočne vydierať hladujúcimi deťmi… Pozrite sa radšej na Ukrajinu!

 

No akokoľvek hrozná je vojna na Ukrajine (a hrozná je), akokoľvek hrozné sú vojnové zločiny Ruska (a hrozné teda sú), je to len zlomok toho, čo Izrael (aj v našom mene – západnej civilizácie) pácha v Pásme Gazy. Navyše na populácií, ktorá predtým nemá kam ujsť, hnaná ako dobytok stále do menších kúskoch ruín toho, čo ostalo z ich domovov. A aj tam ich čaká len ďalšie bombardovanie, hlad a beznádej.

 

Takže ešte raz. Izrael pácha v Pásme Gazy genocídu. Profesor Martin Shaw (Univerzita v Sussexe) pre holandský denník NRC vysvetľuje, že termín genocída má v sebe odjakživa silný morálny náboj z dobrého dôvodu:

Na rozdiel od vojny, ktorá môže byť v princípe legitímna, genocída nie je legitímna nikdy. Genocída je kategória, ktorá zahŕňa monumentálne zlo pokusu o vyhladenie civilného obyvateľstva, spoločností a skupín.“

 

 

Ak naši novinári takéto monumentálne zlo nedokážu ani len pomenovať a rozpoznať a nieto ešte jasne odsúdiť, tak si skrátka nerobia svoju prácu v spoločnosti. V konečnom dôsledku na to doplácajú, ako ich čitatelia, tým, že nerozumejú plnému kontextu toho, čo sa deje. Ale aj samotné média, lebo z dlhodobého hľadiska to bude ďalej naštrbovať ich dôveru.“

 

https://dennikn.sk/blog/4647587/neznesitelna-lahkost-izraelskej-genocidy-v-slovenskych-mediach-vratane-dennika-n/

 

====
.
.
Pán Bán, aj pre vás som písal tento blog:
.
.
.
.
Možno neuveríte, že si vás ako reportéra vážim, ale vaša ideologická slepota (a teda aj iných v redakcii Denníka N) voči Izraelu je nielenže morálna hanba, ale už aj novinárska. Lebo v mnohých veciach buď klamete, alebo len o nich „neviete“, resp. predstierate, že neviete (?) – teda zavádzate… neviem, čo je horšie. Ak totiž zavádzate, je to dosť cynické a tak celkovo nepekné.
.
1. Áno, súdne konanie ohľadne genocídy na ICJ prebieha, veď práve preto, že ICJ usúdil, že naozaj genocída v tomto prípade hrozí, Izraelu nariadil takto pred rokom (24.5.2024) zastaviť ofenzívu v Rafahu. Izrael ju nezastavil. Súdne konanie prebieha ďalej. N
.
A zase, načo sa tu hráme? Veď sami dobre viete, že takéto obvinenia trvajú roky, kým ICJ vynesie verdikt. Napísať, že žiadne súdne konanie s Izraelom neprebieha je …slušne povedané… cynická lož.
.
2. Nie sú to len ICJ a ICC. To, že je to genocída, nie „vojna s Hamasom“ dnes tvrdia napríklad Amnesty International, Human Rights Watch, Doctors without borders, UNHCR, B´Tsellem to nazýva miernejšie etnickou čistkou.
Ale tak to, ako človek z prostredia ľudsko-právneho, isto viete (no nespomeniete).
.
Ďalej množstvo akademikov holokaustu a genocídy. Medzi nimi aj tí izraelskí (napríklad, Amos Goldberg, Omer Bartov, Raz Segal, Shmuel Lederman). Ale tak nie sú odborníci ako odborníci, že?
.
3. Odťaté hlavy a upaľovanie Hamasom, je dnes dávno vyvrátený HOAX. Ale tak to vám nebráni skúsiť to znovu. Však hodíte sieť, a uvidíte kto sa ešte chytí… Ale tak je to dosť hanba to tu napísať, akoby útok Hamasu nebol dosť hrozný aj bez toho. Musíte tam ten hoax vsunúť, lebo to je barbarstvo. No keď raketa IDF odtne hlavu malému chlapcovi v Gaze, to už barbarské nie je, rozumiem. ( Where is Joe Biden’s fury about decapitated Palestinian babies? | Arwa Mahdawi | The Guardian )
.
Zato, existujú dokumentované prípady nespočetných masových hroboch naprieč Gazou (niekoľko desiatok ukrajinských Bučí), presne s tými zviazanými rukami obetí v nich (Mass graves in Gaza show victims’ hands were tied, says UN rights office | UN News). Ale tak horda barbarov to už nie je, keď nosia uniformy IDF. Rozumiem. (Mass graves in Gaza: what do we know? | Reuters)
.
A opäť, nie raz sme mohli čítať o zaživa upálených palestínčanov v stanoch, kde ich IDF bombardovalo (Burned Palestinian’s relatives describe aftermath of Israeli attack | Reuters). Ale keď upaľuje IDF, je to civilizované, rozumiem.
.
4. Útok zo 7.10.2023 sa vo výzve nespomína viac možno aj preto, že genocída sa nedá ospravedlniť ničím, ani genocídnym aktom druhej strany. To je v Ženevskej dohode jasne vysvetlené.
.
5. „Kľúčový bod celej diskusie“:
.
„Hovorím o Hamase, ktorého teroristi naďalej ovládajú Gazu“ = LOŽ.
.
Izrael dnes kontroluje minimálne 50% Gazy (AP, Euronews) až do 77% Gazy (lokálne autority v Gaze = ale tak to je všetko Hamas, že?, čiže nič). Aj napriek tomu, Hamas nie a nie poraziť. A keď ho Izrael aj porazí, tak aké má plány? Aha, etnicky vyčistiť celú Gazu: Gaza will be entirely destroyed, Israeli minister says | Israel-Gaza war | The Guardian
.
„skrývajú sa za živé štíty Gazanov“
.
Tuto správa B´Tsellemu z roku 2017, o tom ako Izrael už desiatky rokov využíva stratégiu „ľudských štítov“ aj dodnes v Gaze: Human Shields | B’Tselem . Ale tak keď to robí Izrael, barbarstvo to nie je, to už ste vysvetlili.
.
„Spáchala azda čosi podobné Ukrajina?“
.
Máte pravdu, falošná ekvivalencia. Ukrajina totiž nepáchala zločiny proti ľudskosti a etnickú čistku na Rusoch nikdy, ako to robil Izrael počas Nakby (masakre v Deir Yassine, Lydde, Ramle, Tanture), či odvtedy na okupovaných územiach. Ukrajina neokupuje vyše 50 rokov ruské územia, kde stále naváža svojich nelegálnych osadníkov (Rusko a Izrael, áno).
.
Ukrajina tiež v roku ruskej invázie nezabila najviac ruských detí za posledné roky, ako Izrael na Západnom Brehu (38) – ( 2023 marks deadliest year on record for children in the occupied West Bank | Save the Children International ).
.
234 zdokomentovaných zabití palestínčanov Izraelom na Západnom Brehu v roku 2023 (pred útokmi zo 7.10.2023), toho by sa Ukrajina nedopustila asi nikdy, máte pravdu.
.
( For Palestinians in the West Bank, 2023 was the deadliest year on record – occupied Palestinian territory | ReliefWeb )
.
6. „V skutočnosti sú teroristickými entitami Rusko a Hamas, obe podporuje Irán. Nemusíte veriť mne, ktorý som v Gaze bol.“
.
Vďaka za dovysvetlenie, hoci to sa dá vydedukovať aj bez toho aby človek cestoval do Gazy. Aj keď chápem, že apelujete na svoju autoritu osobnej skúsenosti (ktorú vám úprimne závidím). Trošku vám len uchádza, že Izrael od začiatku vojny nevpúšťa do Gazy žiadnych nezávislých novinárov bez svojho sprievodu (prečo asi? nie, preto aby ukázal ako veľmi chráni civilistov, predpokladám).
.
7. „Jedným dychom však dodám, že IDF si naďalej dáva záležať na tom, aby ich útoky mali minimálny dosah na civilistov, informujú ich o nich vopred a vyzývajú na odchod z miest, kde sa udejú. (Napríklad včera vyzval na evakuáciu Chán Júnis.)“
.
Toto ani nemôžete myslieť vážne. To už hraničí s detskou naivitou, alebo bezohľadným cynizmom (čo je horšie, opäť, neviem). Odmysliac si od faktu, že kde vlastne v Gaze majú tí civilisti byť evakuovaní? Do akých oblastí, prosím vás?
.
Ako veľmi Izrael chráni civilistov dokumentuje napríklad aj report 65 amerických medikov z Gazy, ktorí pre NY Times dokumentovali, ako ošetrovali deti z guľkami v hlavách a tele od izraelských snajperov. Inak povedané, strieľali do nich „len tak“ z dlhej chvíľe.:
.
Opinio.n | What Doctors and Health Care Workers in Gaza Saw – The New York Times
.
Ale tak, to si asi tiež vymýšľajú a majú nekalé pohnútky, rozumiem. Lebo masové hroby, masakre, bombardovanie škôl, nemocníc, ničenie cintorínov, cielené útoky na média, atď …. nestačia.
.
8. „A nerád by som sa dožil toho, aby aj na Slovensku, podobne ako na akademickej pôde alebo všeobecne medzi intelektuálmi na Západe kádrovali propalestínske úderky ľudí za postoj voči Izraelu a problematike Gazy.“
.
Toto znie tak trošku ako varovanie tomu vášmu kmeňu, že robte s nimi niečo, lebo uvidíte, budú nás „kádrovať“. Hoci kritika na vás vychádza z vašej cynickosti/arogancie/naivnej zaslepenosti (vyberte si).
.
Ale neviem, či ste postrehli kto a kde „kádruje“. Napríklad v USA Trumpova administratíva unáša a zatvára do detenčných centier pro-palestínskych aktivistov, v Nemecku ich vyhosťujú a brutálne počas mierových protestoch napádajú. Na Slovensku, sa nám ujde našťastie len cynické obvinenie z antisemitzmu… aj od ľudí ako ste vy…čo už zvykli sme si, nie je kádrovanie ako kádrovanie.
.
Že vám začína vadiť, že sa mýtus o Izraeli, ako si ho vykresľujete vy, rúca a ľudia si začínajú uvedomovať, že genocídny režim, apartheid, a okupácia nie sú morálne ospravedlniteľné? To nie je problém „propalestínskych úderiek“ ale vaša morálna slepota, s ktorou sa budete musieť vysporiadať sám.“
.
.
.
.
.
„Žijete v alternatívnom svete, pán Franek, s alternatívnymi faktami o udalostiach. V opačnom prípade by vás trápilo ako zneužíva Trumpova administratíva pojem antisemitizmus na vydieranie univerzít a vynucovanie si ich poslušnosti. O tom by vám vedel niečo povedať, Jason Stanley, židovský akademik, ktorý aj vďaka tomu ako sa Columbia podvolila z USA odchádza, pretože v tom vidí začiatky fašizmu (a to on o fašizme niečo vie, keďže o ňom napísal bestseller).“
.
.
.
„Pán Bán, mám z vášho článku silný pocit, že tiež vidíte len to, čo sa vám hodí do konceptu. Vysvetlite mi prosím, ako sa dá morálne ospravedlňovať neľudské vyčíňanie izraelskej armády v Gaze. Vy si naozaj myslíte, že to vraždenie množstva nevinných je tou správnou, spravodlivou a adekvátnou odpoveďou na zverstvá Hamasu? Podľa mňa je to minimálne taká istá podlosť ako impulz, ktorý reakciu vyvolal. Izraelský premiér je obyčajný chrapúň, ktorý sa v záujme svojho politického prežitia neštíti absolútne ničoho. Moje sympatie s počínaním Izraela sú preč.“
.
.
„Uz vyrazove prostriedky ake pouzivate jasne poukazuju na vasu neschopnost byt vo veci vojny v Pasme Gazy objektivny. (neludske vycinanie (vrazdenie nevinnych, atd.).“
.
.
.
„Vidím, že aj genocída má svojich obhajcov.
Ako chcete nazvať zabíjanie detí inak než „vraždenie nevinných“?
.
Zamyslite sa nad svojimi hodnotami, fakt.“
.
.
.
„Opakujem vam: Je rozdiel medzi vrazdou (tie konal Hamas 7. oktobra) a tragickym zabitim (napriklad deti) pri vojnovych operaciach. Vrazda obsahuje umysel, tragicke zabitie je moralne aj pravne nieco uplne ine. Civilizovany svet to rozlisuje, mali by ste sa aj vy pripojit.“
.
.
.
.
„Vy ste fakt nejaký bot z ambasády, to nie je možné. Veď predstavitelia izraelskej administratívy otvorene hovoria, že úmysel je vyhladiť Palestíncov vrátane detí. Tá rétorika je úplne rovnaká ako v Rusku. Vzdelajte sa láskavo, ak chcete diskutovať v dobrej viere.“
.
.
.
.
.
Súvisiace články:
.
.
„Hodnotenie zo strany pana Bana (reportér Denníka N) je vsak ine. Tento pristup mozno oznacit za dvojaky meter, odraz kolonialnej mentality“
.
.
.
z komentárov Denníka N:
.
.
podporuje šírenie klamstva, zavádzanie a koniec koncov stojí aj ľudské životy“
.
Historik:
.
„O ruskom utoku v Sumy pan Ban napisal nasledovne: „Tento vojnový zločin zločineckého ruského režimu Putin spáchal na Kvetnú nedeľu o 10.15 h ráno, keď sa v uliciach nachádzalo množstvo ľudí. Tak vyzerá dielo teroristov. Presne takto.“ S tymto jeho hodnotenim mozno suhlasit.
.
Presunme sa o par tisic kilometrov. Izraelska armada v Pasme Gazy spachala stovky takychto utokov s desiatkami tisic civilnych obeti. Ich hodnotenie zo strany pana Bana je vsak ine. Tento pristup mozno oznacit za dvojaky meter, odraz kolonialnej mentality, ktoru si autor pravdepodobne neuvedomuje. Je to tiez dokaz „fanusikovstva“, ktore on sam kritizuje, ale zaroven praktizuje.“
.
.
.

Prečo sa Andrej Bán zdiskreditoval ako humanitárny pracovník

.

.

„Humanitárny pracovník nesmie nabádať verejnosť, aby znecitlivela voči utrpeniu vybranej populácie a zároveň nemôže ničím ospravedlňovať násilie páchané jednou alebo druhou stranou konfliktu. Andrej Bán v októbri nastavil rámec, v ktorom by podľa neho čitatelia mali posudzovať izraelskú vojenskú operáciu v Gaze, a doteraz sa tohto rámca vo svojich textoch drží. Ako bývalý humanitárny pracovník sa preto svojimi vyjadreniami aj činmi zdiskreditoval a verejnosť by o tom mala vedieť.“

.

https://dennikn.sk/blog/4127005/preco-sa-andrej-ban-zdiskreditoval-ako-humanitarny-pracovnik/

.

.
.

O „dôveryhodnosti“ reportáží Andreja Bána

.

.

„Andrej Bán je uznávaný ako vojnový reportér, bývalý humanitárny pracovník a zakladateľ organizácie Človek v ohrození. Všetky tieto prívlastky pochopiteľne používa na sebaprezentáciu voči verejnosti. V jeho prípade je však veľmi dobre dokázateľné, že nekritický prístup čitateľov/iek a médií, ktoré mu dávajú priestor, podporuje šírenie klamstva, zavádzanie a koniec koncov stojí aj ľudské životy.“

.

https://dennikn.sk/blog/4660130/o-doveryhodnosti-reportazi-andreja-bana/

.

.

z komentárov Denníka N:

.

.

„Čo ma stále zaráža: o vojne na Ukrajine sú známe desiatky dokumentárnych filmov, hraných dokumentov, umeleckých filmov, aj z krajín, kde emigranti z Ukrajiny žijú. Mnoho z nich som videl. Opakovane. Následky vojny zdieľajú. Filmy prekvapujúco kvalitné ale aj menej kvalitné. Kvalitný, oskarový 20 dní v Mariupole. V sobotu som videl ďaľší z nich „Kyslíková stanica“. O vojne v Gaze nepoznám ani jeden. Ani po 18 mesiacoch. Prečo ? To sa nenájde žiadny vojnový spravodajca, ktorý by dokázal spracovať, akýmkoľvek spôsobom, čo tam na vlastné oči zažil ? Alebo dokument zo 7. októbra 2023 ? Tak ako boli natočené hrané dokumenty zo 6. októbra 1973 ? Takmer presne pred 50 rokmi. Alebo o vtedajšej Jomkipurovej vojne. Ako sa hovorí: lepšie raz vidieť ako 100 krát počuť. Súčasné filmové dokumenty určite existujú. Raz sa o nich dozvieme. Žeby znovu po 50 rokoch ?“

.

.

„Aj by som povedal, že som z vás sklamaný, ale už vlastne ani nie som. Izrael sa v Gaze dopúšťa presne toho, čo Rusi v Buči. Už to vidí aj skoro celý civilizovaný svet, ale na Nku sa stále rozpráva o „vojenskej reakcii na terorizmus“.
.
Smutné, ale vlastne neprekvapivé.“
.
.
.
.

„IDF postrieľalo zviazaných relief workerov asi mesiac dozadu, boli k tomu overené zdroje. Že vás to nezaujíma, lebo to je ďaleko a sú to Palestínci, to je váš problém a ignorancia.“

.

.

„Prešiel som si to a o znásilňovaní žien a strieľaní zviazaných civilistov tam nie je ani slovo.
Takže kde sú teda tie overené zdroje, že Izrael sa dopúšťa toho istého, čo Rusi v Buči?“
.
.
.
„Nech sa páči.
.
.
.
.
.
.

Dokazov je dost a dokonca daleko horsie veci ako sa diali v buči. Vypoved vojaka IDF o tom co musel robit a co mu to spravilo so zivotom a psychikou je dohladatelna na denniku haaretz. Rozjazdit buldozerom mrtve tela a zive tela je brutal, ten vojak vraj odvtedy nemoze jest maso. A nie su znasilnovane len zeny, sexualne nasilie zazivaju aj muzi.“

.

„Áno, presne tak. Štát, ktorý popravuje humanitárnych pracovníkov, cielene zabíja deti, bombarduje nemocnice, odopiera vodu a jedlo, strieľa novinárov, je… hmmm. Je skutočne ťažké rozlíšiť, či hovoríme o Rusku alebo Izraeli.“

.

 „Ďakujem za link na petíciu. S každým slovom súhlasím a podpisujem. Až raz medzinárodné inštitúcie túto situáciu vyšetria, celý Západ, ktorý sa na vyvolaný hladomor a vraždenie civilistov v Gaze nečinne pozeral, bude mať opäť raz škvrnu na svojom svedomí, ktorú už nikdy nezmyjeme.

.
Pána Bána si vážim. Ale tvrdiť, že IDF postupuje tak, aby boli dopady na civilistov, čo najmenšie, je naozaj perfídne.
.
Nech to pán Bán povie pediatričke, ktorá pri izraelskom bombardovaní prišla o 9 svojich detí, ktorých zoškvarené telá jej priniesli do nemocnice, keď mala službu. Medzi nimi aj niekoľkomesačné bábätko. Nech to povie civilistom, ktorých IDF používa ako „komáre“ živé štíty. Nech to povie bábätkám, ktoré sú vychudnuté na kosť a namiesto plienok nosia igelitové sáčky. Nech mi nikto netvrdí, že toto je jediný legitímny spôsob, akým dosiahnuť vojenské ciele.
.
Hamas pre Izrael neprestavuje také nebezpečenstvo, aby Izrael musel vyhladiť všetko ob.yvateľstvo v Gaze. Fakt, že vôbec toto riešime naznačuje, ako ďaleko sme dovolili situácii zájsť. Izrael sa musí zobudiť zo svojej kolektívnej traumy, a ľudia, ktorí Netanjahua nepodporujú sa musia zaktivizovať- celú krajinu vedie do medzinárodnej izolácie a hanby.
.
Naozaj si niekto myslí, že svet, ktorý touto genocídou Izrael okolo seba tvorí bude pre ľudí bezpečnejší? Tu sa robí investícia na nenávisť a násilie, ktorá pretrvá desaťročia.“
.

“ A čo je to sionizmus? Je to politické ideové hnutie označené v roku 1975 Valným zhromaždením OSN za formu rasizmu. „

30.05.2025

Draxler dnes: „Snažím sa sformulovať nejaký komentár k príspevku G. Mesežnikova v Denníku N, v ktorom obhajuje vyhladzovanie na Blízkom východe. Lenže neviem, ako to napísať bez toho, aby som použil výrazy ako s*syn, zk*syn alebo proste hajzel. Proste to nejde.“ . . ========== 150 slovenských osobností sa podpísalo pod klamstvá o Vrbovi a Wetzlerovi [...]

Násilnícke manipulácie univerzálne fungujú a nielen na ženy! – využitie pri kolonizovaní v ekonomike

30.05.2025

Najdôležitejšia otázka v zahraničnej politike podľa mňa je, či sme alebo nie sme ekonomickou kolóniou iného štátu alebo štátov. Je to podľa mňa najdôležitejšie preto, lebo ak sme kolóniou a to je jedno v akej miere, tak presne v tej miere sme mediálnou propagandou klamaní, že to tak nie je. Čiže vypovedá to o miere medializovanej propagandy, akú [...]

Neexistujúcu genocídu na Ukrajine popiera aj Macron, ale nie je nepohodlný český občan v českej totalite!

29.05.2025

Postupujúca totalita v Česku, ktorá odsúdi za popieranie genocídy, ktorá nebola potvrdená! Ukrajinci oslobodení za pokus o vraždu a učiteľka odsúdená za popieranie genocídy – „Žádný mezinárodní orgán zatím neuznal, že by se na Ukrajině páchala genocida, což minulý rok v září potvrdila i vyšetřovací komise OSN“ [...]

požiar

Traja ľudia zahynuli pri požiari v Hamburgu, polícia podozrieva 72-ročného seniora z podpaľačstva

01.06.2025 20:36, aktualizované: 22:27

Zasahovalo cez 160 hasičov.

nitra, útok

Muža, ktorý úmyselne v Nitre zrazil a zabil pediatričku, vzal sudca do väzby

01.06.2025 20:03

Vyšetrovateľ vzniesol v sobotu voči vodičovi obvinenie za obzvlášť závažný zločin vraždy.

požiar

Nočný požiar v Žiari n. Hronom zranil piatich ľudí a desiatky vyhnal z domovov

01.06.2025 19:40

Príčinou vzniku požiaru je podľa hasičov nedbalosť pri fajčení.

povodeň, babín, orava, búrky

V pondelok čakajú celé Slovensko búrky

01.06.2025 19:01

SHMÚ vydal výstrahu prvého stupňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,899
Celková čítanosť: 6001332x
Priemerná čítanosť článkov: 3160x

Autor blogu

Kategórie