SME má dnes na titulke polyamorný vzťah, čo je v podstate vzťah uvedomelej nevery na vyššej úrovni, kde sa tie ženy rešpektujú a žiadna sa nesnaží toho chlapa žiarlivostne vlastniť.
No toto ste mali už aj v Tisícročnej včele, že jeden mal dve ženy a keď bol mobilizovaný do vojny, tie dve žili a pracovali spolu a pokiaľ ešte žil, hovorili si: „Ten náš ešte žije!“
A v takom Francúzsku v dobe až oficiálnych mileniek, boli takéto vzťahy bežné, že muži mali manželky a oficiálne milenky.
Titulka SME dnes:
Je vo vzťahu s mužom a jeho priateľkou.
z komentárov pod tým:
„My sa delíme zo susedom o jeho manželku. Len on o tom nevie ešte. Už 3 roky.“
„Tak to je typická slovenská polyvztahovost“
„v najbližšom období čakám od sme článok o dvoch osvietených kanibaloch, ktorí majú ešte trocha miesta v mrazničke pre tretieho“
„Ja chapem polyamoriu skor tak, ze on je v tom polyamornom vztahu.. ona je vo vztahu vlastne len s nim. Keby sa mali aj tie zeny navzajom rady, alebo by mala este nejakeho partnera, tak prosim.
Toto vyzera na klasicku polygamiu, kde sa zeny navzajom akceptuju.“
„Si jej prave zrusil iluziu.“
„plno zien zije v polyamornom vztahu akurat ze vecsina o tom nevie“
„Mam znameho, ktory by uprimne chcel, aby jeho zena a jeho frajerka boli kamaratky. Obycajne spytam, ci sa nahodou nezblaznil.“
====
Ja som zažila také spoločenstvo ľudí v turistickom oddieli, kde boli dvojice, ktoré si po rokoch vystriedali partnerov a ďalej spolu fungovali v turistickom oddieli.
Väčšina konzervatívcov by si myslela, že to urobili kvôli sexu, ale stalo sa tak len kvôli vzťahom. Keď sa predošlí rozišli a naďalej ich spájala láska k túram a k prírode, tak sa dali dohromady tí, čo zostali bez partnera, len tak došlo k výmene partnerov.
Zvláštne na tom bolo to, že muži, ktorí vychovávali deti v predchádzajúcom vzťahu, pokračovali v tom aj po výmene, lebo tie deti spolu s nimi chodili na spoločné túry. Z pohľadu detí tam mali mamu, jej starého priateľa, nového priateľa, deti, čo to mali naopak a vzorom im boli dospelí, ktorí na seba nežiarlili, ale všetci spolu chodili na túry do prírody.
Cieľom tohto spoločenstva nebola sexuálna sloboda, ale spoločný záujem tráviť voľný čas v prírode. Po túrach všetci spolu spievali a muži hrali na gitarách pri ohni. O deti sa starali na týchto akciách spoločne. Muži tam mali bývalú partnerku, súčasnú partnerku, deti bývalej partnerky, ktorým buď boli otcovia alebo nahrádzali otcov a deti novej partnerky.
Dôkazom, že tieto vzťahy boli len vedľajším produktom slobody vo vzťahoch, bolo to, že aj keď sme tam chodili dlhšiu dobu, tak som to nevedela, lebo to sa neriešilo. To som zostala prekvapená, keď som sa to dozvedela, že pred rokmi žili inak usporiadaní.
Pre mňa to bolo dôkazom, že môžu existovať ľudia, ktorí na seba nežiarlia a naďalej ich spája spoločný záujem o prírodu a dlhé túry v prírode. Chodili napríklad aj na Mont Blanc.
Iste by ste chceli takých ľudí zažiť, ktorí by vám dali takú slobodu, že by absolútne neriešili s kým ste žili predtým a s kým žijete teraz, ale boli by vám dobrými spoločníkmi na dlhých túrach. Boli by vám vzorom, že na seba nemusíte žiarliť a vôbec to nie je v živote podstatné s kým žijete. Podstatné je, že chcete mať priateľov na túre a mať nové spoločné zážitky, čo s osobným partnertsvom nijako nesúvisia.
Vlastne veľa ani nehovorili, oveľa viac sa spoločne spievalo. Nikdy som nezažila, že by spolu o niečom filozofovali alebo niečo rozoberali.
Buď vedľa vás len na túre kráčali a rozprávali sme sa len o tom kadiaľ pôjdeme, pri zastávkach a oddychu to bola len spoločná zábava a smiech. A večer otvorené spevníky na chate a ďalšia spoločná zábava pri ohni. To, že keď odtiaľ odídu, rozdelia sa na nejakých partnerov, to ste ani nevnímali.
Takto by to bolo pekné aj pri názoroch. Keby vás spájala rodina, spoločná činnosť a či ste človek s „vyššou morálkou“ a teda rovnakým názorom, by takto teoreticky nikoho nezaujímalo.
Znova len zopakujem, že škoda, že dnešní liberáli, teda progresívci chápu slobodu len v sexe a vo vzťahoch.
Že vôbec nemajú zmysel pre slobodu v myslení, lebo človek nežije len sexom a partnerskými vzťahmi.
S docentkou Švihlíkovou je tu nový skvelý rozhovor. Dokázali by si ju vypočuť? Dokázali by ju chápať?
Mohli by mať aj taký obzor?
Alebo znovu by ju vyhlásili herečky a novinári za dezolátku, hoci ekonomiku neštudovali a docentami v ekonomike nie sú?
Ilona Švihlíková: Babiš nie je Fico, v Česku takého politika nemáme
.
Celá debata | RSS tejto debaty