V skutočnosti tá diskusia k bodu „sýrske siroty“ vyzerala takto:

30. septembra 2018, malinova, Nezaradené

Keď si prečítali ľudia v médiách nadpis: „Pellegrini: Slovensko by mohlo prijať sýrske siroty“, pochopili tú správu tak, že Pellegrini sám od seba prišiel s nápadom prijať sýrske siroty, čo bolo vidieť v obrovskej diskusii, kde mu za to začali aj nadávať.

Aj ja sama som to tak pochopila, lebo médiá to tak podsunuli, že toto je nápad Pellegriniho a nejaká jeho aktivita, čo by sme ešte mohli.

Aj ja som bola prekvapená, lebo postoje k riešeniu migračnej krízy od Smeru sú nám známe inak a nie ako ústretové voči nátlaku od EU, ktorá sa len hrá na pomoc Afrike. No aj tu vidno, že si správy musím hľadať sama, lebo na správy z médií sa nemôžte spoľahnúť, že vám ich podajú neskreslené. Jedno šťastie, že som si tú diskusiu pozrela, inak by som si o Smere myslela, že jedno prezentujú a iné robia a to v takej miere, aká nie je pravdivá. Nie nadarmo sa hovorí, neklamte a potom vám budú ľudia skôr veriť. A potom sa čudujte, že prečo ľudia tak veria Smeru? To je ako na Smer málo naozajstnej kritiky, keď ešte aj mňa podráždi (a koľkých potom?), keď sa na Smer klame?

 

V skutočnosti tá diskusia k bodu „sýrske siroty“ vyzerala takto:

 

Moderator:

Podme sa pozriet trosku dalej za hranice… Odkaz Macrona, kto nebude solidarny v temach ako su utecenci, tak si nesiahne na eurofondy.

Rovno vas chytim za slovo, v Cesku bola kauza 50 syrskych sirot a na kolko si trufne Slovensko?

Pellegrini: Ja som o tom hovoril, ale niektore siroty mali 15 aj 18 rokov, ine je hovorit o sirotach malych detoch a ine je hovorit uz o skoro dospelych ludoch. My nechceme z tej solidarity robit nejake teatralne akty, ktore potom budeme teatralne ukazovat v spravach.

Ja by som nechcel, aby vysledkom mojho vyjadrenia boli titulky zajtra ideme prijat siroty.

Moderator: Ale to je pekne! Bojite sa toho? To sa bojite toho?

Nie, nebojim sa toho, ale naozaj musime vediet, odkial su deticky, aky je ich zivotny osud…

Moderator: A vadilo by vam keby mali nejakych pribuznych… (SIROTY), maju nejake babky, pribuznych… A napriklad Belgicania ich prijmu aj s tymito, lebo pre nich je ta rodina velmi, velmi dolezita. Ci by vam toto robilo problem.

Pellegrini: … a mozno to bude zniet cynicky, ale nesmieme dopustit, aby tieto deti boli zneuzite tym, ze su najprv niekde vyslane, ucelovo s tym, aby sa ich ujal niektory zo statov a nakoniec boli zneuzite na scelenie rodin. Aby sa prostrednictvom nich…

Ja som svedkom a porozpravali by vam z inych krajin, aka mafia dnes funguje okolo utecencov, ake miliardy eur zarabaju na pasovani ludi a takato mafia sa nestiti nicoho.

https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/12354/169617#1889

(25 min.)

A z tejto diskusie si médiá vypichnú: „Pellegrini: Slovensko by mohlo prijať sýrske siroty“

 

Z tohto jasne môžte vidieť, že obraz Pellegriniho v tejto veci bol skreslený. Alebo mal moderátorovi povedať:

„Nie, nedáme sa tu vydierať nejakou akciou „čivava“, ktoré sa aj v zahraničí len tvária, že pomáhajú akýmsi deťom a celej Afrike. Chápem, že možno máte hypotéku, aj ja mám, ale Smer sa bude snažiť nerobiť len reklamné akcie na ľudskosť, keď v dnešnej dobe sa už otvorene hovorí o obchode s ľuďmi a vydieraní cez takéto akcie.“

 

Ja viem, že takéto akcie vidíte vo vlakoch alebo obedoch zadarmo (pri obedoch som to sama kritizovala) a vyčítate Smeru, že sú to čisto populistické ťahy na udržanie pri moci.

Ale pokrytectvo, ktoré ľudia vidia, je v tom, že toto nerobí len Smer, ale ešte vo väčšom merítku aj celá EU a jej už celkom nekritickí nohsledi. Oni už majú inú misku šošovice? Nie, Slovensko nemá prvé miesto v kradnutí a klamaní. Máme tu aj svetový formát, na ktorý sa selektívne zabúda, keď peníte pri Smere. A kto uverí farizejom, ktorí niečo z toho vidia a niečo z toho už vidieť nechcú, lebo na tom niečom sa už priživujú sami? Kto uverí liberálkovi, ktorý si myslí, že svetové klamstvá a svetové zlodejstvá sa dejú len v Smere alebo v Rusku? To, čo je dole, je vždy obrazom len toho, čo sa deje v politike vyššie. Keď budete mať na „Smer“ hore a v EU, potom majte gule na Smer dole. Selektívna slepota o úprimnej a slobodnej kritike nesvedčí. Svedčí len o tom, kto mi asi pomôže splatiť hypotéku, keď sa zaradím kam? Kto mi, kde dá odmenu za moje služobníctvo a selektívnu slepotu voči inému?

 

Ja síce hypotéku nemám, ale tiež som živiteľ rodiny, čo množstvo žien nie je a nepozná ten tlak. Ja som posledná, čo by nechápala, aký je to tlak, keď chcete len prežiť a to ani nemusíte kradnúť, len chcete prežiť, niekde bývať, mať na nájom, uživiť a vychovať deti. Neviem preto nenávidieť ani moderátorov, ani novinárov, hoci sa často podieľajú v konečnom dôsledku až na životoch miliónov ľudí.

Ale veľmi by som si priala, keby si uvedomovali, že práve novinári majú najnebezpečnejšie povolanie na svete a v porovnaní s lekármi rozhodujú doslova o životoch a prežití ľudí. Najviac sa totiž podieľajú na tom, kde sa rozhoduje doslova nad masami ľudí.

To je klam, že o tom rozhodujú nejakí ľudia hore, v politických výškach alebo za nejakou oponou. Politika sa môže diať, len keď sa hýbe masami ľudí cez médiá alebo osvetu. S ich pomocou sa všetko na svete deje tak, ako sa deje, akokeby boli pilotmi v stíhačkách s bombami, ktoré tým skutočným kliesnia cestu.

 

Môžte si povedať, teraz o veľa nešlo. Bojíte sa? – by sme sa mali spýtať toho moderátora, keď sa živí žvástami – Ale to je pekné!

Nie, selektívne videnie nie je pekné. Pekné by to bolo, keby ľudia videli skutočný záujem riešiť situáciu v Afrike a v Európe. Reklamy na pomoc sú pre obchodníkov a tých, čo stále ešte klamú. A nemá zmysel obviňovať Smer, keď od Smeru nie sme lepší a ľudia to vidia.

Bojíte sa byť lepší? Tak poďte sa pozrieť trošku ďalej za hranice – ako povedal moderátor.

Aj v tom máte len svoju čivavu, keď do Smeru kopete ako do jednej ukážkovej čivavy, že táto môže za všetko.

.