Úrad, ktorého pravým zmyslom je kamufláž

3. apríla 2018, malinova, Nezaradené

11 000 ľudí ročne zomrie u nás celkom zbytočne pre zlú zdravotnú starostlivosť. Keď to bude nabudúce vaš rodič alebo vaše dieťa, mali by ste vedieť, na akú kamufláž pri tom neskočiť, lebo je to pasca, aby ste sa už nemohli odvolať!

Napisal o tom Ján Macek ako bloger na Denníku N v článku, aby inych ľudí pred tým varoval:

 

„Mama do nemocnice prišla, keď bolo dovolenkové obdobie. Čo som sa dozvedel, tak  vyšetrenia kolonoskopiou v prešovskej fakultnej nemocnici celý týždeň ťahala lekárka, ktorá už pár rokov mala byť na dôchodku. Perforovala mojej mame hrubé črevo. Únava, nepozornosť, uponáhľanosť, prepracovanosť?

Keď som sa pýtal jednej sestričky na JIS čo je to za lekárku a ako je to možné, tak mi odvetila, že pani doktorka to nepobabrala prvý raz.  Jedným dychom dodala, že nemocnica šetrí, lekárov špecialistov je nedostatok, preto prax vykonávajú aj dôchodcovia, ktorí by si už mali zaslúžene užívať oddych a rozhodne by nemali vykonávať náročnejšie diagnostické úkony. Od troch na sebe nezávislých ľudí som sa tiež dozvedel, že pani doktorka sa k pacientom správa škaredo, niekedy dokonca vulgárne a riaditeľstvo nemocnice už dostalo na jej spr&a acute;vanie niekoľko sťažností.

Aká je štatistika poškodenia pacienta pri kolonoskopii?

Čo nasledovalo po perforácii hrubého čreva?
S pretrhnutým črevom, šíriacou sa infekciou v brušnej dutine čakala na operáciu 7 hodín! V nemocnici.

O 13:00 mame pretrhla hrubé črevo. O 15:05 ju prepustili z interného odd. a odoslali na JIS v odbore chirurgia. Tam ju ale podľa prefotených lekárskych záznamov, ktoré mám k dispozícii, prijali o 15:58 , operovať sa začalo až o 20:05. Podľa odpovede z Úradu pre zdravotnú starostlivosť museli mamu tak dlho pripravovať na operáciu preto, lebo mala nedostatok kália (draslíka).“

„Môj sused, bývalý primár, mi k tomu povedal, že operácia po perforácií mala byť urobená čo najskôr a že mamu nechali veľmi dlho čakať a ostatné v odpovedi od úradu sú výhovorky.

Ja si myslím, že čakala preto tak dlho, lebo boli dovolenky, práve sa začal víkend, personál nebol okamžite k dispozícii. Inak si to dlhé čakanie na operáciu vysvetliť neviem.“

 

„Odišiel som šokovaný so slzami v očiach domov. Na druhý deň v sobotu o 11:00 som sa dozvedel, že mama ráno o 6:30 zomrela.“

 

 

„Rozhodol som sa, že to nenechám tak a podám sťažnosť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ďalej len Úrad). Po siedmych mesiacoch vyšetrovania som dostal odpoveď. Všetko bolo v poriadku, nikto neurobil chybu, lekári postupovali správne, všetká zdravotná starostlivosť bola lege artis.

 

Neskoro som pochopil, že dávať podnet na úrad bola chyba, mal som nereálne očakávania a mal som to riešiť okamžite priamo cez právnika. Záporná odpoveď Úradu, teda všetko bolo lege artis, je totiž pre poškodeného pacienta či člena rodiny konečná, odvolanie neexistuje!!! A opačne, ak Úrad rozhodne v prospech poškodených, teda nemocnica urobila chybu, tak nemocnica alebo lekár môžu dať odvolanie alebo podať rozhodnutie Úradu na súd. Poškodený je teda diskriminovaný!
Mimochodom, chcel som to riešiť aj na polícii, ale môj kamarát, ktorý je dlhé roky policajtom, mi povedal, že policajti čakajú na rozhodnutie Úradu a ak úrad nedá vyjadrenie o pochybení, tak vyšetrovanie polícia nezačína. Bludný kruh.

 

Upozorňujem teda všetkých, ktorí chcú dávať podnet na Úrad, že podávať podnet z právneho hľadiska je zbytočné a je lepšie sa poradiť najprv s advokátom. Rozhodnutie Úradu nie je právnym rozhodnutím a ak Úrad rozhodne tak ako v prípade mojej mamy (všetko bolo ok, medicínske postupy boli dodržané, akurát zomrela), potom pre ďalšie súdne konanie je to nevýhodná štartovná čiara pre žalobcu.

Úrad je tu teda pri domáhaní sa pravdy a spravodlivosti pre poškodených zbytočným článkom . Jeho zmyslom je kontrolovať  dodržiavanie správnosti medicínskych postupov a správneho vypisovania dokumentácie.  Z môjho subjektívneho pohľadu je to teda Úrad, ktorého pravým zmyslom je kamufláž. Ak vám Úrad odpíše, že mama čakala na operáciu preto tak dlho, lebo mala nedostatok kália…

Komplikácie pri liečení sa vyskytujú a pacient na ne môže zomrieť. Som ale presvedčený o tom, že moja mama mohla ešte žiť. Na jeseň tohto roku by sme spolu všetci oslávili jej 80 rokov. Nezomrela preto, že bola na tom zdravotne veľmi zle, zomrela preto, lebo nemocnica nie je dobre riadená, šetrí sa na nesprávnom mieste, prípadne mrhá peniazmi, odmeňovanie lekárov je zle nastavené a lekárov špecialistov je tým pádom málo. Mame to teraz vysvetľujem na cintoríne.“

Dlhý článok o tom podrobne:

 

https://dennikn.sk/blog/1080402/dva-tyzdne-po-kolonskopii-zomrela/

 

Ak sa bloger, ktorý to opísal, mýli, mohli by o tom občanov informovať, či sa môžu proti tomu odvolať a prečo sa môže odvolať aj pán Macek.

Inak je to len pasca na sťažnosti na zdravotnú starostlivosť a Úrad, ktorého pravým zmyslom je kamufláž, že sa spravodlivosti môžte dovolať.

 

===

„Indikator odvratitelnych umrti je velmi dolezity pri hodnoteni kvality zdravotnickych systemov, teda aj pri nasom zdravotnictve v dezolatnom stave.“

„Slovenské zdravotníctvo bude len pre bohatých (rozhovor)“

Myslím si preto, že je najvyšší čas vrátiť sa k zdravotníctvu ako k verejnej službe na základe solidarity v rámci verejného zdravotného poistenia.

My sme dnes v rámci V4 najhorší. Dávame najviac peňazí na zdravotníctvo a ponúkame najhoršie výsledky.

Dnes napríklad bežná Slovenka má v rámci Európy najhoršiu šancu na dožitie v zdraví. Výhľad je 54,6 roka, čo je najmenej v celej Európe.

… prípadne sú plesnivé steny, kým akcionári si vyplácajú mnohomiliónové dividendy. To je choré.“

https://www.aktuality.sk/clanok/520967/slovenske-zdravotnictvo-bude-len-pre-bohatych-rozhovor/?AT=wgt.article_clanok-najcitanejsie.c.x…B. 

.