Založ si blog

Čo je to „normálna rodina“

Už som to pred tromi rokmi raz spísala v bodoch, že čo potrebujete v tej rodine zaziť alebo nezažiť, aby ste mohli povedať, že ste vyrástli v normálnej rodine.

 

V takej rodine som nezažil toto:

 

– čomu presne mám veriť, inak budem hriešny

– čo presne si mám myslieť, inak nebudem normálny

– čo mám podľa nich robiť, inak sa rozhodujem zle

– kde by ma citovo vydierali, že keď neplním ich predstavy o správnom myslení, cítení alebo rozhodnutiach, tak som ich SKLAMAL

– kde by ma svojimi predstavami o živote pripravili o sebadôveru, že nemôžem mať vlastné o vlastnom živote

– v ktorej by som niekedy cítil, že som ZLYHAL, keď ich predstavy aj o mne nenapĺňam

 

Podľa tejto mojej vlastnej definície tu veľa normálnych rodín ani nemáme, pretože toto sú naopak najčastejšie chyby rodičov:

 

– že nám vnucujú svoju vieru a keď tomu neveríme, tak sme hriešni

– že keď si nemyslíme to, čo oni, tak nie sme v norme

– že keď nerobíme to, čo chcú, tak sa rozhodujeme zle

– že nás citovo vydierajú, keď neplníme ich predstavy, že sme ich sklamali

– že nás pripravili o sebadôveru, mať vlastné predstavy o svojom živote

– že nám dali pocítiť, že sme zlyhali, keď ich predstavy o nás nenapĺňame

 

Pre istotu vyjadrujem súhlas, že nemám nič proti tomu, aby sa mohli sobášiť a vychovávať deti aj ľudia v takto postihnutých rodinách. Nie všetky rodiny musia byť ideálne.

Voľakedy si mysleli, že na to stačí fakt, že máte otca aj mamu, vlastnú posteľ a stravu. Ale ako sa hovorí, nielen chlebom je človek živý alebo tým, že vás ošatia a dali pozor, aby sa vám nič nestalo. Nestačí dokonca ani fakt, že rodičia mali správnu sexuálnu orientáciu, keď vo vás vybudovali pocit – ži tak, aby si sa páčil iným. Z toho sa potom ľudia liečia do smrti alebo už nikdy nevyliečia.

Ale rozhodne, toto sa vyliečiť dá!

.

„Opozice uvažuje o odebrání pravomocí vládě k vyjednávání mezinárodních smluv s pomocí nového prezidenta! „

28.03.2024

To ide o stratu veta, vnútenie kvót na migrantov, čo sa už len nevolajú kvóty a zaťahovanie do vojny, čiže tretej svetovej! „Na Slovensku hrozí palácový převrat proti vládě Roberta Fica?“ Takto opozícia bojuje proti výsledkom volieb, že sa snažia vnútiť svoju politiku všetkým občanom, ktorá vo voľbách prehrala – cez prezidenta! K tomu [...]

Ako Korčok obhajuje stratu veta Slovenska

27.03.2024

Progresívni trollovia na Pravde tu klamú ľudí, že Korčok nie je za stratu veta! A takto progresívci klamú ľudí všade, aby netušili že s Korčokom si na svoju hlavu volia stratu veta našej krajiny, o čo sa má tento poskok Progresívneho Slovenska zasadzovať celkom rovnako ako v Česku ich prezident Pavel. Celkom rovnako, ako Čaputová pred voľbami na prezidentku [...]

Lipšic tam povedal: „Myslím si, že každý človek si urobí na to názor sám! „

27.03.2024

Nemám rada nespravodlivosť. A to až tak, že keď moja najväčšia opozičníčka na SME nyrra, ktorá bojovala za tábor náboženských fanatikov, mala pravdu a iní na ňu nespravodlivo útočili, nedalo mi to a postavila som sa na jej stranu. Práve vtedy, keď na ňu najviac útočili a mohla som byť škodoradostne ticho, nedalo mi to, že má pravdu a postavila som sa na jej stranu, [...]

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,474
Celková čítanosť: 5517485x
Priemerná čítanosť článkov: 3743x

Autor blogu

Kategórie