Založ si blog

Prečo necítim voči LGBTI rešpekt

Mozno pred tyzdnom som si precitala, ze akasi organizatorka LGBTI povedala, ze dnes im uz nestaci tolerancia, ale chcu respekt.

Okamzite som si pomyslela, ze ja k nim veru ziadny respekt necitim, ak teda chapeme pod respektom to iste.

„Riaditeľka Prague Pride: Tolerancia nám už nestačí, chceme viac

My sa tento rok celkovo zaoberáme témou tolerancia versus rešpekt. Sme presvedčení, že tolerancia nie je ideálny stav,” vyhlásila Kateřina Saparová v spomínanom rozhovore. “Nikto netúži po tom byť tolerovaný. Keď si to človek predstaví sám na sebe, že ho ľudia len tolerujú, tak v tom možno sám začne cítiť, že to nie je úplne ono. To, o čo sa usilujeme, je prijatie, akceptácia, rešpekt,” povedala okrem iného, čím posunula úvahy o téme na úplne novú úroveň.“

Podla mna je tolerancia medzi ludmi to najviac, co moze byt, lebo vyjadruje, ze aj keby si si myslel nieco ine, nez ja a robil, chcel nieco celkom ine, nez ja, tak ja to tolerujem a nevadi mi to. Ja sama by som v zivote najviac chcela toleranciu, lebo viem, co je to, ked vas ludia nutia, aby ste sa im podobali a robili to iste, co oni, aj mysleli ako oni a nenechaju vas byt sebou samym. Takze by som chcela mat od inych taky pokoj, aky im dam ja. Preto som ja v zivote velmi tolerantny clovek, lebo neznasam donucovanie. Pokial nejde o zakladne ludske prava, je mi uplne jedno, co kto robi. Preto ja mam paletu priatelov velmi roznu, co by sa uz navzajom ani nezniesli, lebo mne to nevadi, ze su rozni. Bola som mimoriadne tolerantna manzelka az na moju skodu a moj utlak, pretoze som submisivna zena, ktora ma skor problem, ze sa nevie branit a musim si davat pozor, aby som si vedela vytycit svoje hranice. Som skor typ cloveka, co je ticho, pokial sa da a to uz na nom mozu aj drevo rubat, lebo to povazujem za rozumne pre mierove spoluzitie a pohodu, ale raz za dlhy cas vybuchne, ked uz davno tie hranice neexistuju. Takze skor ako byk, co len stoji, prezuva, prezuva, pocuva, pocuva a potom su niekedy okolo mna ludia strasne prekvapeni, ked ja vybuchnem, lebo ja? Ved som vyzerala, ze sa necham aj celkom dorubat a mne to vobec nevadi, co im velakrat vadi, co az mne vsetko nevadi. A este aj vtedy ma to mrzi, ze mohla som byt empatickejsia a ktovie, ci to bolo spravne a podobne pochybnosti. Takze vzdy skor na moj ukor.

Preto ja som vzdy skor homosexualov lutovala, vidiac v nich seba – Aj mna takto utlacaju! A co mne nedaju pokoj? A co inych do mna? A co im vadi, co ja robim? Ved oni nech to nerobia a mne daju svaty pokoj, co robim ja.

A kedze som sa v nich takto videla, branila som ich vzdy ako seba, vidiac v nich obete ako seba. 

Nesuhlasim najma s krestanstvom, ktore si hovori krestanstvo z ktoreho vyvrhli homosexualov. Oni sa sice brania, ze nevyvrhli, ale s podmienkou, ze nebudu praktizovat svoj sex. A mne to hovori – „Budem ta mat rad, ale len ked budes robit, co chcem ja.“ Tak to rozhodne laska nie je, ani tolerancia. 

Stravila som na SME cele roky aj tym, ze som ich branila, aby ich ludia neurazali, co ich tam urazali a vysvetlovanim, ze to s krestanstvom nic nema, tieto ich len ludske vymysly o krestanstve. Napisala som preto na obranu homosexualovv mnozstvo clankov a roky som stracala cas ich obhajobou a tychto myslienok po diskusiach. (Milan1 vam to moze dosvedcit, ze tu pisem pravdu.) Bola som presvedcena, ze toto je moja ludska povinnost – branit utlacanych ako seba samu a presne, ako by som to robila, keby moje dieta bolo homosexual. Uplne som sa do toho vzila, ze to su teoreticky ako moje deti a ked ich matky na to nemaju silu, odvahu, este chut sa ozyvat, ja sa budem aj za tie. Proste, myslela som si, ze robim spravnu vec a preto som to robila.

A mozno cakate, ze som zmenila nazor. Nie, nezmenila, stale to tak citim. Stalo sa vsak to, ze som voci nim stratila respekt a predstavu, ktoru som o nich mala. 

Myslela som si totiz, ze ked, a prave oni velmi dobre poznaju, co je to spravat sa k niekomu ako menejcennemu, tak aj oni budu inych takych ludi branit, ktorym berieme ich ludske prava a ludsku rovnocennost. 

Co som sa ich nacitala, ked sa ohradzovali, ze kto, co homosexualom, kde urobil aj v Afrike. Riesili sme, ako ja to hovorim „az neupecenu tortu“ pre homosexualov k svadbe. Chapala som ich rozhorcenie a tu nespravodlivost, co sa im deje, lebo ved nejde len o torty, tym som skor chcela vyjadrit, ze sa riesili uz aj nuansy a nie ich ohrozenie zivota, co nastastie sme ludsky aspon tam, kde uz teraz v Europe prestavame byt.

A kde su teraz, ked su uz ohrozovane aj zakladne ludske prava zien? Ved to uz nie je len „neupecena torta“, co sa uz aj v Europe deje, ako su ohrozovane zakladne ludske prava zien a to aj bielych, aj ciernych, aj miesanych:

http://malinova.blog.pravda.sk/2017/07/26/zena-ma-pravo-na-vsetky-svoje-organy-to-uz-v-zapadnej-europe-nevedia/

Nebudem sa opakovat, precitajte si ten clanok, ako sa Europa stava civilizacnou dierou tiez a zeny sa v Europe nemozu citit bezpecne a doma. Nielen zeny, ale aj matky a male deti!

To uz nie je ich moralnou psou povinnostou, chranit zakladne ludske prava, ked prave oni vedia, co to je?

Ano, ocakavala som, ze presne tak isto, ako mnozstvo ludi branilo homosexualov, hoci neboli nikde organizovani, aj oni, ked uz su organizovani, budu branit zakladne ludske prava v Europe a NIELEN SVOJE!

Ci vari ja som bola homosexual, ked som ich branila? Mne to predsa tiez mohlo byt jedno! Tiez som k tomu mohla byt lahostajna!

A oni teraz su lahostajni a nijako sa neozvali, ked sa tu zakladne ludske prava stracaju a miznu! To teda bolo pre mna sokom, lebo aspon od tych organizovanych som to cakala, ze snad tiez nebudu k inym lahostajni a len prizerajuci sa, ako sa stracaju.

A teraz mi povedzte, za co mam k nim, konkretne k LGBTI citit respekt? Ved su presne ako mlciaci krestania, ktori su k tomu lahostajni!

Nejako sa lisia od toho, co sami vzdy kritizovali – ludsku lahostajnost voci utlacanym alebo vyhlasovanych za menejcennych?

Moj respekt by mali, keby sa ozvali a ozyvali aj teraz, nielen ked ide o nich a len a vylucne prava homosexualov. V tomto su uz teda ako tie feministky, co politicky korektne mlcia, inak by nedostali granty. Tie si uz tiez nemam preco vazit. Naopak som sklamana, ze teraz sa ukazuje, kolko ludi sa vobec nejakymi ludskymi pravami ohanalo len preto, aby dostali granty a toto je teda pre nich hlavna mantra a nie zakladne ludske prava. To je vlastne pre nich len agenda, na ktoru dostavaju granty.

Chapem, ze z niecoho musia zit, hlavne ti, co to robia cele dni, ze inak by sa mohli ist past, keby vyskakovali s ludskymi pravami. Ale peniaze za to teda zoberu! Za to co nielen nerobia, ale budu o tom este hanebne mlcat! Teraz ich uz beru za ticho!

K tomuto mam mat respekt?

Aspon ja chapem respekt tak, ze vazit si. Nielen tolerovat, ale cenit si! 

A co si tak na nich mozem cenit? To ich hanebne mlcanie?

Tolerujem ich pochody, ako ich tolerujem krestanom. Jedni idu aj peso alebo kolenacky jednym smerom po Europe, druhi idu farebni hrdo vztyceni inu trasu a zakladne ludske prava pri tom v Europe miznu. Dobre, tolerujem, nech idu zliezat aj skalnu stenu a mlcat do prirody v kontakte s Bohom, lebo to je fakt najucinnejsie. Nikto, celkom nikto nie je povinny chranit zakladne ludske prava, ved napokon za to uz ludi zaplatenych mame. Vsetci v tomto mozme mat volno.

A LGBTI je pre mna ako zvaz rybarov, co si chyta svoje ryby, ked ma to volno. Citim k nim toleranciu ako k vsetkym inym, od ktorych by som tiez chcela toleranciu. 

Napriklad aj voci tomuto clanku, ze som ho napisala a mohla napisat, bez toho, aby ste mi to vycitali. Ale vobec si ho nemusite vazit, lebo ani ja si nevazim a necenim LGBTI.

Z mojho pohladu nemam za co a to je prave ta vzacna tolerancia, ze mi budete tolerovat tento pohlad a nemusite si ho vazit. 

V zivote som si vazila troch homosexualov, ale nie za to, ze boli homosexuali. Viac nie, lebo ja ich viac ani nejako nepoznam. Ani len tych troch som nikdy nestretla nazivo, len virtualne. A z nich ma dvaja sklamali a zostal len jeden, ktory sa kamsi stratil. Volal sa Oleg. Ale co to ma s homosexualitou? Nic. Pacil sa mi ako clovek, ako bloger a ako a co pisal.

A ti dvaja ma sklamali tym, ze som pre nich fasista, ked s nimi nezdielam rovnaku modernu slnieckarsku ideologiu a napokon ku mne tolerantni neboli. Nemam od nich ani len tu toleranciu! A bola by mi stacila aj ta, no nedozila som sa.

A viete, ze tazsie je citit toleranciu, nez respekt?

Ked si niekoho vazite a cenite, vacsinou s nim mate rovnake nazory a smer, preto to nie je tazke! Ale citit toleranciu, ked s niekym nemate rovnake nazory, ani smer, ani nic, tam uz sa ukaze vas zmysel pre slobodu!

(Distancujem sa od komentarov, ktore by akymkolvek sposobom, aj slusne vyjadrenym, urazali homosexualov len preto, ze su homosexuali. A taktiez od komentarov ludi, ktori neuznavaju zakladne ludske prava.)

„Opozice uvažuje o odebrání pravomocí vládě k vyjednávání mezinárodních smluv s pomocí nového prezidenta! „

28.03.2024

To ide o stratu veta, vnútenie kvót na migrantov, čo sa už len nevolajú kvóty a zaťahovanie do vojny, čiže tretej svetovej! „Na Slovensku hrozí palácový převrat proti vládě Roberta Fica?“ Takto opozícia bojuje proti výsledkom volieb, že sa snažia vnútiť svoju politiku všetkým občanom, ktorá vo voľbách prehrala – cez prezidenta! K tomu [...]

Ako Korčok obhajuje stratu veta Slovenska

27.03.2024

Progresívni trollovia na Pravde tu klamú ľudí, že Korčok nie je za stratu veta! A takto progresívci klamú ľudí všade, aby netušili že s Korčokom si na svoju hlavu volia stratu veta našej krajiny, o čo sa má tento poskok Progresívneho Slovenska zasadzovať celkom rovnako ako v Česku ich prezident Pavel. Celkom rovnako, ako Čaputová pred voľbami na prezidentku [...]

Lipšic tam povedal: „Myslím si, že každý človek si urobí na to názor sám! „

27.03.2024

Nemám rada nespravodlivosť. A to až tak, že keď moja najväčšia opozičníčka na SME nyrra, ktorá bojovala za tábor náboženských fanatikov, mala pravdu a iní na ňu nespravodlivo útočili, nedalo mi to a postavila som sa na jej stranu. Práve vtedy, keď na ňu najviac útočili a mohla som byť škodoradostne ticho, nedalo mi to, že má pravdu a postavila som sa na jej stranu, [...]

Krišjanis Kariňš

Šéf lotyšskej diplomacie Kariňš odstupuje pre trestné stíhanie

28.03.2024 14:37

Lotyšská generálna prokuratúra rozhodla o začatí trestného stíhania v súvislosti s jeho výdavkami na leteckú dopravu vrátane využívania súkromných lietadiel.

Jana Bittó Cigániková

SaS kritizuje prerozdelenie peňazí v zdravotníctve, žiada zrušenie tzv. prerozdeľovacej vyhlášky

28.03.2024 14:36

Kompetenciu prerozdeľovať peniaze navrhuje presunúť na zdravotné poisťovne.

požiar, václavské námestie, praha

Na Václavskom námestí horelo, dym bolo vidieť z celej Prahy

28.03.2024 14:21

Do nemocnice previezli jedného muža, ktorý sa nadýchal splodín.

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,474
Celková čítanosť: 5517653x
Priemerná čítanosť článkov: 3743x

Autor blogu

Kategórie