Založ si blog

Rozhovor so ženou, ktorú si vážim pre politickú rozhľadenosť

A nielen preto, ved posudte sami, ci aj nie pre ludsku zrelost chapat inych s nadhladom a udrzat si dusevny pokoj a optimizmus.

Vcera mi prehovarala do duse ako aj voci mne kriticka priatelka, aby som sa nehnevala, nezatrpkla, neodsudzovala ludi, chapala ich, chapala situaciu, lebo mi bolo hrozne trpko z toho, ze uz nemozem slobodne pisat, lebo uz sa necenzuruje len na SME, ale aj na Pravde a este aj moje komentare, hoci vyjadrene slusne, zmazu.

JA: Slnieckari su asi taki jednoduchi ludia, ze si myslia, ze ked sa dozviem dojimavy pribeh, tak budem za otvaranie hranic a uz len odlud by mohol rozmyslat nad tym, ako to robit s rozmyslom a nie zivelne.

ONA: „slnieckari“ su vacsinou velmi dobri ludia…a prave taki ludia na svoju laskavost velmi casto doplatia – ci uz tym, ze im priamo ublizia (ako ta zavrazdena studentka v Nemecku) – alebo velkym sklamanim a rozcarovanim

Ja som najma nahnevana na „ideologickych vodcov“ – ktori ich takouto propagandou krmia…Mnohe z dievcat napadnutych v Koline celkom iste vitali „utecencov“ s mavatkami…Ja chapem „slnieckarov“ – a aj kvoli nim mam zlost na iracionalnych ideologickych vodcov

JA: Uvedomujem si, ze ked je hlupy primitivnejsi clovek, vobec mi to nevadi, lebo je jednoduchsi a tak to logicky nemusi vediet, hocco. Ale ked je hlupy inteligentny clovek so vzdelanim, tak ma to vytaca, lebo co jeho ospravedlnuje, ked ma vzdelanie a dostupnost informacii?

ONA: …netreba tolko prisnosti: niekedy je to len naivita – a nedostatok negativnych zivotnych skusenosti… Ak sa niekto nikdy nestretol so zlom – neveri, ze zlo existuje…

JA: Ved cele dni pisu o zle, ako su vsetci Slovaci fasisti.

ONA: maj to sucast tej naivity… Oni nemaju potuchu, co to fasizmus je…

JA: Proste inteligentnych naivnych velmi tazko znasam. Ked citam slnieckarov, myslim si, ze ma snad porazi, ze toto je mozne.

ONA: Ked im „intelektualne elity “ ukazu na niekoho prstom a zakricia „to je fasista“ – uveria… a aj oni kricia. Nehnevaj sa na nich – skor ich polutuj… lebo ich caka vela trpkych sklamani…

JA: Ved nie su len mladi, xxx je stary, a redaktori na N-ku, to nezazili v zivote nic zle, aby uz neboli naivni?

A preco tolko ludi po diskusiach si to uvedomuje? To vsetci su od nich inteligentnejsi?

ONA: To asi nema s vekom nic spolocne… naivita kvitne v kazdom veku – a aj sklamanie moze prist kedykolvek… Ved – kolko ludi uprimne uverilo v myslienku komunizmu?

JA: To hej, ved preto mi to silne pripomina komunistov a preco tomu naleteli.

ONA: Ideologia nema vela spolocne s inteligenciou… A ak ide o zurnalistov – tak ti su „naivni “ – podla toho, kto ich plati…

JA: vlastne su vsetci tito naivni zneuzivani.

ONA: V podstate ano…. preto sa nehnevam na „slnieckarov“ – a ich naivnu dobrotu – ale na tych, kto odstartovali tuto indoktrinaciu…

JA: Tiez som v tom clanku dospela k tomu, ze ked to nevedia odlisit, tak mam nazor ako Sulik, jednoducho odmietnut.

ONA: Myslim, ze ty nie si ani naivna – ani nepodliehas manipulacii – poctivo sa snazis najst si svoj vlastny nazor a to je super. Ver mi, nie si sama.

JA: Ja sa na nich tiez nehnevam, ale dokazu ma viac vytocit, nez primitivni ludia, lebo tam je to uz uplne jasne, ze nemozu tomu rozumiet.

Co myslis, kedy to slnieckarom dojde, ako doslo komunistom? Myslim ako, co sa bude musiet stat.

ONA: Netusim…. ale je mozne (nedajboze) ze par teroristickych utokov a zvolenie par extremistov zacne mnohym otvarat oci… Ba vlastne uz zacalo… Ale obavam sa, ze nas cakaju nie velmi vesele casy… ked sa ludia zblaznia – chvilu to trva, kym sa veci vratia do normalu.

JA: Tak Nedoba /*slnieckar/ napisal rozumny clanok, az som bola prekvapena, ako skritizoval Havrana.

ONA:  Jeden z prikladov, ako ludia dostavaju rozum – ked na vlastne oci vidia aroganciu, nadutost a pohrdanie… Havran je vlastne „celkom uzitocny vtak“

JA: Tak predstav si, ze cenzuruje sa uz aj na Pravde. Napisala som clanok, na mojej stranke ho mam a v zozname clankov sa neobjavil. Pritom su tam clanky riadne kriticke a za Rusko. Co im moze na mojom clanku vadit?

Rozhovor so slniečkárkou

ONA: Tazko povedat, co komu mohlo prekazat… Ale ja Pravdu za to najrozumnejsie medium nepokladam. Asi zle spomienky…

Paci sa mi ze uvadza kanadskeho premiera ako priklad… /*ta slnieckarka/ Nedavno ho vysetrovali, preto, lebo travil udajne luxusnu dovolenku na ostrove nejakeho islamskeho bohaca – aj s rodinou… tu je link – z The Guardianu (to naozaj nie ziadny „bulvar“…dokonca je dost lavicovy…

https://www.theguardian.com/world/2017/jan/16/justin-trudeaus-holiday-on-aga-khans-island-comes-under-investigation

JA: Ale to by povedala, ze moze travit dovolenku, kde chce. Ja jej nemam zaujem nieco dokazovat. Vyuzila som len moznost pytat sa, ake ma o tom predstavy a necakala som, ze az natolko neprakticke az ziadne.

ONA: …iste – politik moze brat uplaty od koho chce… asi preto ho vysetrovala eticka komisia… to vysetrovanie asi este nie je uzavrete…

JA: No hej a to by zas napisala, kde mas dokaz a zdroj? Ti by ta uzdrojovali, lebo tomu nechcu verit. Ten rozhovor mala byt ukazka, ze absolutne neprakticky rozmyslaju, ved uz x veci je z toho dokazanych a nielen na bulvarnych strankach, ze ich nedokazu vyhostit, ved to su uz tisice a ona tvrdi, ze nie.

ONA: …sam to priznal – takze dokaz netreba… Jednalo sa o cestu sukromnou helikopterou na sukromny ostrov – s celou rodinou aj tajomnickou… Vacsina Kanadanov to vnima (podla prieskumov) ako problem…

Vies – trochu malo si sa pripravila. Na nete sa daju najst vyjadrenia oficialnych predstavitelov nemeckej policie – naprikla (ohladom o tych oblastiach zamorenych gangami) Mohla si spomenut aj 1400 zneuzitych maloletych dievcatiek v Rotherhame – islamskym gangom…Udalosti v Koline uz nik nespochybnuje. Mohla si najst dokazy o islamskoych vyucovacich pravidlach – zavedenych v britskej STATNEJ skole Grenn view – kde boli nutene aj krestanske deti ucit sa Koran, dievcata a chlapci boli separovane , dievata nesmeli mat telocvik – a do skoly chodili prednasat ludia obvineni z terorizmu. Tykalo sa to aj krestanskych deti… Bol tu z toho poriadny skandal – a skolski inspektori potvrdili zistenia novinarov…(tiez to nie je z „bulvaru“)… Mohla si uviest vyhlasenie nemeckeho ministra financii z poslednych dni, ktory vyhlasil, ze otvorene hranice boli velky omyl… Na nete je dokazov viac, ako dost…

/Tu dodatocne dodavam, ze na ten rozhovor som sa nepripravovala, bol spontanny a bezne si clovek nezbiera dokazy tak, aby si ich mohol v beznom rozhovore okamzite vyhladat. A mojim cielom pri tom rozhovore nebolo jej nieco dokazovat, napriklad, ze sa myli, ale dozvediet sa, ako premysla slnieckar, ake ma sam o tom predstavy./

JA: Ale nie pre nasich slnieckarov.

Inak vies, ze Sulika vyhodili z vyberu a ten jeho clanok dnesny mu stiahli zo vsetkych clankov? Ked uz cenzuruju aj jeho, tak kde uz to speje?

Hovorila si, aby som pisala, no kde? Ved uz ani len na takej Pravde sa neda, aj tam uz to zacina. A zmazali mi komentar, co bol pod Sulikom na N-ku, lebo tam mohlo vadit len jedno oznacenie, ze je extremista. Bud ta ignoruju alebo vymazu.

ONA: noo – posledny Sulikov blog je na sme stale… takze necenzuruju – len „neupozornuju nan“ …to je OK SME predsa patri pente

JA: Vsak vsetky noviny budu niekomu patrit.

ONA: ISTE… ide o to komu…

JA: A to je teda aj dokaz, ktory tam spominal, ze ludia maju dost klamstiev, ked noviny su majetkom pretlacanych nazorov. Im patria, cize ine nazory nie.

ONA: Samozrejme ze cenzura existuje – preco si taka prekvapena? Ak chces nieco zavazne povedat – treba byt velmi opatrna na formulacie…

JA: A ktore patria nikomu? Chapem, nebyt vulgarna. Napisat, ze je Havran extremista, sa nesmie?

ONA: Noviny sa bez penazi vydavat nedaju – ani tie internetove… Preto je momentalne taka snaha cenzurovat socialne siete…

JA: Ja okrem alternativnych uz nevidim ziadne slobodne.

ONA: Ze je Havran extremista sa smie – ja som to napisala uz velakrat… nezmazali… (ide skor o to v akom kontexte to napises)

Bohuzial – ta „alternativa“ je mozno najmenej slobodna. Financie tam prudia „z dobre utajenych zdrojov“…

JA: Toto mi vymazali: „Havran je extremista, ktory nevedomky /pretoze je tak „intelektualne mudry“/ pomaha roztacat extremizmus. No toto by naozaj mudry clovek nerobil. Len inteligentny, ktory nedokaze domysliet dosledky a stale nerozumie tomu, cim sa extremizmus roztaca, ze zakonite vytvara opacny a preto za ten opacny nesie spoluzodpovednost.“

ONA: Kasli na to, ze ta mazu – skusaj pisat co najslusnejsie a vyhni sa invektivam… aj bez toho sa da napisat kadeco…

JA: Vsak uz ten rozhovor som opisala maximalne slusne.

ONA: Som prekvapena – pretoze velmi podbne veci su na nete pomerne frekventovane…

Citala si Postoy? No radi by cenzurovali facebook Twiter…vsetky socialne siete… Lenze to bude fuska -alebo budu musiet pripustit, ze demokraticke krajiny uz odmietaju slobodu slova.

JA: Ja mam z toho dojem, ze ovela kritickejsie nechavaju, ked je to napisane blbo alebo vulgarne, na ukazku – Pozrite, ved aj tak su blbci. A ked nieco napises slusne, je to tym nebezpecnejsie, lebo to kazi dojem, ze normalny clovek by si mohol take nieco mysliet a nesuhlasit.

Postoy nie, preco?

ONA: Je tam velmi pekny clanok o tom, kto je a kto nie je „fasista“… stoji za precitanie, skusim najst link…

https://www.postoj.sk/20805/ak-je-sulik-fasista-je-nim-hocikto

Nedaj sa znechutit -skor to ber s humorom… Ja som uz videla kadeco – a VZDY najlepsie funguje vysmech…

JA: No kam sme dosli, citim sa ako pred 68, ako mi to mama opisovala, ze sa mohlo pisat a ako to postupne slo.

Ale uz sa mi to stalo aj na jednom blogu aj druhom. Ja uz nemam chut pisat, kazdu chvilu to mazu, raz komentare na SME, potom na N-ku, uz aj na Pravde.

Ten som citala, lebo niekto ho uz linkol. Vzacnejsi je ten od Nedobu, lebo to je slnieckar a musel byt objektivny.

ONA: Vies – si privelmi nastvana… a to v tvojom pisani citit… nadhlad a humor su jedina mozna cesta…

Ano – aj ten od Nedobu je dobry… tak vidis – da sa – aj v oficialnych mediach…

JA: Uz mam toho dost. No jasne, ked on je slnieckar a preto jeho nezmazu.

ONA: Neskatulkuj ludi – to nepomoze… Ludia sa mozu mylit – aj menit nazory… A slnieckari su vlastne velmi dobri ludia – ako som ti uz napisala – vela z nich bude velmi skoro velmi sklamanych… a mnohi z nich budu onedlho este radikalnejsi ako ty… to tak byva – ked sa dobry clovek sklame…

JA: Nemam uz chut pisat tak, ze to mam stale filtrovat a cedit a pritom diskutovat s ludmi, co tvrdia, ze nie je ziadna cenzura.

Uplne chapem ludi, co uz toho maju tak dost, ze volia Kotlebu.

ONA: Vies – hlavne je, aby si sa snazila o objektivitu – a pokusila sa pochopit aj stanovisko druhej stany – nemusis suhlasit, ani prikyvovat – len sa snaz pochopit… Potom sa budes na ludi menej hnevat… A oni sa budu menej hnevat na teba.

 

JA: To je sice pekne, ale v beznom zivote nemusim takych znasat, lebo v mojom okruhu rozmyslaju ako ja. Doma tak rozmyslame, v robote, moje priatelky, tak vlastne neviem, naco este s takymi ludmi diskutovat.

 

ONA: Vidis – a preto by si sa mala pokusit pochopit aj „slnieckarov“… V EU uz odsuhlasili, ze zacnu budovat utecenecke tabory v Libii. Doslo na Sulikove slova – situacia, ak je , je neudrzatelna…a „slnieckari, ti uprimni, sa za chvilu budu citit, ako ty teraz…

Vies – ludi, ktori su pricetni je vacsina – takze rozculovat sa kvoli mensine potrestenych idealistov nema vyznam…

 

JA: Vcera som si dala povedat, pretoze to si pisala spravne, ze neodsudzovat ich a chapat ich. Ale uz nie to, ze nemozes volne pisat.

 

ONA: Ak uz na nich myslis – potom ich skor polutuj – caka ich neprijemne precitnutie z ruzovych snov… Uvedom si – pre nich je kazdy teroristicky utok zaroven aj rana ich idealom. Oni nic take neocakavali.

 

JA: Ved mne nevadilo diskutovat so slnieckarmi, pokial sa dalo, ale ked uz to mas aj cedit a si mazana, tak toho uz mam dost.

 

ONA: Mozes volne pisat – a mozu ta zmazat… a ty mozes znovu a znovu napisat svoj nazor… znovu sformulovany a premysleny…

A co spravis? Pojdes snad volit kotlebu? Ten cenzuruje ovela viac…

 

JA: 20 rokov pri mame som mala cakat, kedy ludia pochopia, co to bol socializmus. A teraz znova, kedy dalsi pochopia o 10 rokov, co bolo toto?

Nie, len uz sa nezapajat.

 

ONA: Vies – ta zlost vyplyva aj z toho, ze sa zacina ukazovat, ze slnieckari“ sa mylili…

To je predsa frustrujuce… ked niekomu skapina ruzovy ideal – tak kope…

 

JA: Hej, ale nemozes o tom pisat.

 

ONA: Zrejme plati, ze *ludia sa zacnu spravat rozumne – az ked vycerpaju vsetky ostatne moznosti*

No – a zda sa, ze uz sa vsetky ostatne moznosti vycerpali – a dokonca aj v Nemecku – kde to cele zacalo – zacinaju uvazovat rozumnejsie… Uz strazia hranice, deportuju, buduju detencne centra – a od marca budu migrantov posielat naspat do Grecka… No a chcu budovat tabory mimo EU

Ber to „mazanie“ – ako frustraciu z vlastneho omylu…

 

JA: Velakrat sa ma ludia v diskusiach pytali, ze preco som sa nechavala deptat ludmi naokolo a vobec ma zaujimali ich nazory. Ale to bolo prave tym, ze som sa s nimi vobec este rozpravala. A zmizlo to, ked som s nimi skoncila. Nasla som si proste inych ludi a vobec mi uz ti, s ktorymi som skoncila, nikdy nechybali.

Vtedy som este neverila, kolkych inych najdem.

 

ONA: Mozno si vsetko privelmi pripustas – si prilis zranitelna… Pokus sa mat nadhlad… a uvedom si, ze „kopu“ ti, ktori sa brania – lebo prehravaju… Je velmi tazke povedat „prepacte“- pomylili sme sa… najma pre „mienkotvornych novinarov“… Vsimla si si? Na N-ku uz bol clanok o tom, ze SaS je najviac protikorupcna strana… No a Filovo moderovanie debaty Havran -Sulik bolo tiez celkom povzbudive…

A sama si spomenula Nedobu… lady sa roztapaju – len bud trpezliva… a usmievaj sa…

Zdravy rozum je vzacna vec – ale ked je zle – ludia sa ho nakoniec musia chytit…na cas

 

JA: Dakujem, ale hnev je niekedy dobry prostriedok na odseknutie sa od choreho.

 

ONA: Smiech je lepsi… ver mi, som ovela starsia…

Skus sa smiat aj na dospelych – uvidis, ako to skvelo funguje…mozes sa rozculovat nad Havranom – a mozes sa smiat nad jeho narcisistikou aroganciou pubertalneho chalana… To druhe je zdravsie… pre teba…

 

JA: Ved ja sa casto smejem, ked citam komentare, len nie z toho, ze ja nemozem pisat slobodne.

 

ONA: Pis komentare s nadhladom a smiechom… uvidis, co to spravi…

 

Na toto prispievate – len na väčší počet obetí!

18.04.2024

Aby ste dokázali pochopiť Ukrajincov, musíte si na ich mieste predstaviť seba. Ale to niektorí ľudia nedokážu. Bohužiaľ, to niektorí ľudia nedokážu, lebo vedia si predstaviť len seba a nemajú žiadnu empatiu. Takže, predstavte si seba. Predstavte si Slovákov o ktorých viete, že ešte aj väčšina progresívnych voličov by pred vojnou ušla. Keby vyhlásili vojnu a [...]

Superdebata lídrov kandidátiek do EÚ – Nerudová v nej bola paródiou na progresívcov

16.04.2024

To, čo nám tu celé roky chýba, sú diskusie k rôznym závažným politickým témam. V našom mediálnom priestore sa diskusie k politike už celé roky nevedú, vymenili ich len jednostranné diskusie jednej politickej strany. Škoda, že na Slovensku sa takejto politickej diskusie nedočkáme a aby bola taká dlhá! Všimnite si, že moderátorka v nej len moderuje [...]

„jak je Západ poštval do války, nechal beze zbraní chcípat, a potom nakonec zradil, aby chránil Izrael, a nemusel obětovat své vlastní finanční zisky“

15.04.2024

„USA přitom mají 8000 vozidel M-113 ve skladech a 5000 v arzenálu!“ „Západní mocnosti tak nemají problém za den vystřelit na ochranu Izraele víc raket, než Kyjevu dodaly za celou válku“ Progresívni šialenci sústavne len Slovákom obúchavajú o hlavu, že Ukrajine nedodávame zbrane, čo my sme im už dali všetko a nemáme ani na [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,491
Celková čítanosť: 5540118x
Priemerná čítanosť článkov: 3716x

Autor blogu

Kategórie